تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

کسب رتبه اول کشوری اشتغال دانش‌بنیان توسط کمیته امداد خوزستان

  • کد خبر : 9187
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کسب رتبه اول کشوری اشتغال دانش‌بنیان توسط کمیته امداد خوزستان
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از کسب رتبه برتر عملکرد توسعه مشاغل دانش بنیان در کشور در سال ۱۴۰۱ توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبر داد.


به گزارش بهین خبر قیس کوتی با بیان اینکه واحد اشتغال این نهاد حمایتی، در سرفصل ارزیابی فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان در سال گذشته، موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است، اظهار کرد: این رتبه حاصل برنامه‌ریزی و تلاش مناسب و موثر فعالین این حوزه است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به معیارهای ارزیابی فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان افزود: این ارزیابی در شاخص‌های اصلی، شامل ایجاد مشاغل دانش بنیان، خلاق و فناور، توسعه مشاغل دانش بنیان، برگزاری رویدادهای تخصصی و ارائه خدمات تجاری‌سازی و تعاملات انجام شده است. در این راستا طبق ارزیابی‌های به عمل آمده خوزستان جزو سه استان برتر دارای بالاترین عملکرد در حوزه توسعه مشاغل نوآورانه و رتبه اول اشتغال در شاخص راهبری شغلی دانش بنیان بوده است.

کوتی با بیان اینکه اشتغالزایی و خودکفا کردن مددجویان تحت حمایت، از سیاست‌های اصلی کمیته امداد در مبارزه با فقر محسوب می‌شود، گفت: در راستای ایجاد مشاغل خرد و خانگی، تسهیلات ارزان قیمت برای خرید تجهیزات فناورانه از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال مورد حمایت و راهبران اشتغال این نهاد قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین به منظور کمک به ایجاد زمینه دستیابی به اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و تقویت زمینه‌های اشتغالزایی بر پایه علم و فناوری برای افراد جامعه هدف، تسهیلات برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و استارتاپ‌ها برای خرید تجهیزات، سرمایه در گردش و…  پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: گسترش و توسعه روزافزون مشاغل نوآورانه، فناورانه و دانش‌بنیان در اقتصاد کشور و استقبال کارجویان از این قبیل مشاغل به دلیل ماهیت فناورانه و نوآورانه آنان از یکسو و درآمد مکفی و اغنای شخصیت و موقعیت اجتماعی باعث شده اجرای طرح‌های خلاق، فناورانه و دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌های اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۱ با شعار “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” قرار گیرد و در راستای اجرای ضوابط و الزامات حوزه اشتغال وخودکفایی، همکاران استان‌ها در این پنج سرفصل‌ اقدام به ارائه خدمات تخصصی به متقاضیان اجرای طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان کردند.

وی در خصوص توسعه مشاغل دانش بنیان افزود: در سال ۱۴۰۱ از طریق ظرفیت راهبران دانش‌بنیان و کارفرمایان دانش‌بنیان، جامعه هدف شغل ایجاد شده است و از طرفی با پرداخت تسهیلات، زمینه توسعه کسب و کارهای کارفرمایان و راهبران شغلی نیز فراهم شده است.

کوتی با اشاره به نحوه راهبری شغلی دانش‌بنیان نیز گفت: راهبر شغلی که دارای شرکت دانش‌بنیان است، ظرفیت‌های جدید برای ورود افراد جامعه هدف به کسب و کارهای نوآورانه و دانش‌بنیان فراهم و تا مرحله درآمدزایی از مجریان طرح‌ها پشتیبانی می‌کند.

وی بیان کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۱، مشاغل اغلب مرتبط با طرح‌های خدمات کشاورزی پهپادی و پرورش ماهی در استخرهای کوچک مقیاس اجرا شده است و در این بخش استان خوزستان، بیشترین فراوانی عملکرد را دارد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت