تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3
جمیله علم‌الهدی، همسر رئیسی

چرا ما زنان باید مانند مرد کار کنیم، مانند مردان درس بخوانیم، مانند مردان حرف بزنیم؟

  • کد خبر : 5153
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۰
جمیله علم الهدی همسر رییس جمهور ایران در سفر به ونزوئلا طی گفت و گویی گفت: دیکتاتوری رسانه‌ای تلاش می‌کند نظام خانواده را در سراسر جهان، به ویژه درایران از بین ببرد. شما می‌دانید که ما تمدنی هزار و ۵۰۰ ساله داریم، در حالی که قدمت آمریکا به اندازه قدمت درختان دانشگاهی که من تدریس می‌کنم هم نیست. به همین دلیل است که ما ایرانی‌ها به تلاش‌های بیهوده آمریکایی‌ها می‌خندیم.

به گزارش بهین خبر و به نقل از ایسنا، همسر رییس جمهور ایران در سفر به ونزوئلا، طی گفت‌وگویی با تاکید بر اهمیت نقش زنان ایرانی در پیشرفت‌های علمی کشور و حفاظت از فرهنگ ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب، از تلاش‌های «دیکتاتوری رسانه‌ای» غرب برای تخریب جایگاه نظام خانواده در جوامع، به ویژه ایران انتقاد کرد.

به گزارش وبگاه شبکه ونزوئلایی تله‌سور، جمیله علم‌الهدی، همسر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران که چند روز پیش به ونزوئلا سفر کرده بود، در گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به این سوال که نشست چند ماه پیش او با رهبران زن کشورهای آمریکای لاتین چگونه بود، گفت: این برنامه در ابتدا به تعامل مستقیم با زنان، بدون هیچ گونه میانجی، به ویژه بدون دخیل بودن رسانه‌ها اختصاص داشت. چیزی که ما به دنبالش بودیم، نوعی گفتمان با زنان سراسر جهان و مشخص کردن دیدگاه‌ها و مفاهیم مشترکی بود که ما را متحد می‌سازد.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به این که همسر نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا از اولین افرادی بود که برای مشارکت در این نشست تماس گرفت و تشکیل موسسه‌ای بین‌المللی برای زنان موثر در جهان را مورد حمایت قرار داد، بیان کرد: برای تشکیل این موسسه برای هر جمله‌ای با تمامی این زنان مشورت شد. گاهی، حتی هر کلمه با مشورت این زنان انتخاب می‌شد و در نهایت، ۸۰ نفر از آن‌ها این سند را امضا کردند.

او در ادامه این گفت‌وگو با اشاره سفر سه تن از زنان این کنگره به ایران، از جمله به بارگاه حضرت معصومه (س) در قم و بازدید از نمایشگاهی متعلق به دستاوردهای زنان دانشمند در ایران گفت: ما در تهران توانستیم ۸۰ نفر از زنان را گرد هم بیاوریم و این  نمایشگاه تاثیر مهمی روی مهمانان ما  داشت. بسیاری از آن‌ها  باور نمی‌کردند که زنان ایرانی به چنین پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند. یکی از آن‌ها که ۶۴ نوع داروی مختلف ساخته بود، تاثیر قابل توجهی گذاشت. این یک نمونه‌ای است که نشان می‌دهد چرا ما به دانش هسته‌ای نیاز داریم.

همسر رییس جمهور با اشاره به ادعاهای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران-ادعاهایی که از سوی مقامات ایران رد شده است، بیان کرد: گاهی گفته می‌شود که ما دانش اتمی را برای ساختن بمب‌های اتمی می‌خواهیم. اگرچه، او(یکی از دانشمندان زن ایرانی حاضر در این نمایشگاه) نشان داد که می‌تواند ۶۴ نوع داروی مختلف را با دانش هسته‌ای بسازد. این باعث شد آن‌ها(مهمانان خارجی)  پی ببرند که دانش هسته‌ای می‌تواند در خدمت این گونه پیشرفت‌های علمی باشد.

علم‌الهدی در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این که از نظر او چه شباهت‌هایی میان زنان ایرانی و زنان ونزوئلایی وجود دارد، گفت: من همیشه عقیده داشته‌ام که اشتراکاتی میان کشورهایمان وجود دارد. اما امروز، با دیدارهایی که داشتم، پی بردم که این واقعیت دارد. از فهمیدن این که زنان ونزوئلایی زنانی فرهیخته هستند،‌ بسیار خوشحال شدم. آن‌ها وزن علمی خود را دارند و در عین حال، اهمیت بسیاری برای خانواده قائلند. از نظر من، یکی از نکات مشترک مهم میان ما، دقیقا همین فرهیخته بودن و در عین حال خانواده‌محور بودن است، چراکه متاسفانه، برخی جریان‌های فکری که از حقوق زنان حمایت می‌کنند، تا این اندازه از مسئله خانواده حمایت نمی‌کنند یا اهمیتی برای آن قائل نیستند.

او با انتقاد از این جریان‌های فکری بخصوص گفت: این موسسه‌ها به طور کلی، درباره خشونت خانگی یا خشونت علیه زنان صحبت می‌کنند، در حالی که انواع خشونت‌های سازمان‌یافته در خارج از حریم خانواده شدیدترند. به نظر من، بدون حمایت خانواده،  دولت‌ها اغلب از زنان سودجویی می‌کنند. در حالی که زنان، حتی شاید از نظر کمیت دو برابر مردان هستند و بنابراین، منفعتی که برای جوامع دارند، دوچندان است. متاسفانه، دولت‌ها، به نام آزادی کسانی که از زنان سودجویی می‌کنند، دو نوع سودجویی دارند؛ سودجویی از زنان به عنوان نیروی کار و سودجویی از جنسیت آن‌ها.

علم‌الهدی در ادامه تشریح کرد: فکر نکنید که من از مردانی که رفتار بدی دارند، حمایت می‌کنم. هرگز این طور نیست. رفتار بد یک مرد در خانواده‌اش به اندازه رفتار بد یک زن در خانواده‌اش بد است، ارزشی منفی و غیرقابل قبول است. من می‌دانم که ونزوئلایی‌ها و ایرانی‌ها عدالت‌خواه هستند. ما مخالف ظلم هستیم. در حالی که می‌خواهیم زن، زن باشد؛ نمی‌خواهیم مثل مرد باشد. چرا ما باید مانند مرد کار کنیم، مانند مردان درس بخوانیم، مانند مردان حرف بزنیم و مدام رفتارهای خشونت‌آمیز انجام بدهیم؟

او در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که با توجه به این که پس از مرگ مهسا امینی در جریان بازداشت توسط پلیس امنیت اخلاقی در ایران، «روایتی هژمونیک» رسانه‌های غربی حاکی از خشونت حاکمیت ایران علیه زنان بود، پس از این اتفاق در ایران چه رخ داد، گفت: شما می‌دانید که منبع تمامی این بمباران‌های رسانه‌ای آمریکا است. همچنین خوب است به یاد داشته بایم که خود آمریکا سال‌ها از یک دیکتاتوری در ایران حمایت کرد. پس از حمایت از این دیکتاتوری، از خانواده و پسر او هم حمایت می‌کند.

او همچنین گفت: کسانی که از آن دیکتاتوری حفاظت و دفاع کردند، حالا هم با این دیکتاتوری رسانه‌ای درحمایت از این زن همین کار را می‌کنند. تمام آن غوغای رسانه‌ای ساختگی بود.

علم‌الهدی درباره موضوع مرگ مهسا امینی گفت: دریک نهاد پلیس، زنی با نوعی حمله قلبی جان خود را از دست داد. یک تیم پزشکی به آن‌جا رفت تا آنچه رخ داده را بررسی کند. مانند هر جای دیگری در کشور ما، یک کمیته پزشکی تشکیل شد تا درباره دلیل یک مرگ نامعلوم تحقیق و بررسی کند. اگرچه رسانه‌ها از این مورد سودجویی کردند و از آن علیه ملت، کشور، نظام، مقامات و انقلاب ما استفاده کردند.

او درباره مقابله با آن‌چه «دیکتاتوری رسانه‌ای» خواند، بیان کرد: ما برای مقابله با این دیکتاتوری رسانه‌ای پیرو یک اصل هستیم؛ ایستادگی در برابر خودخواهی و خودمحوری. فردگرایی مبتنی بر ذهنیت‌گرایی است. ما بر اساس آموزه‌های رهبرمان، امام خمینی این موضوع را قبول نداریم. یعنی ما فردگرایی را قبول نداریم. ذهنیت‌گرایی با نگرشی که مبتنی بر خانواده، هم‌بستگی، جامعه و همکاری ناسازگار است.

فردگرایی مبتنی بر ذهنیت‌گرایی است. ما بر اساس آموزه‌های رهبرمان، امام خمینی این موضوع را قبول نداریم. یعنی ما فردگرایی را قبول نداریم. ذهنیت‌گرایی با نگرشی که مبتنی بر خانواده، هم‌بستگی، جامعه و همکاری ناسازگار است

همسر رییس جمهور در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به یکی از بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر این که «از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد»، گفت: زنان ایرانی این اصل امام خمینی را درک کرده‌اند و به همین دلیل است که بر ضرورت بر عهده گرفتن مسئولیت آموزش و پرورش کودکانمان تاکید دارند.

علم‌الهدای بیان کرد: در نظام سلطه‌ای که از آن حرف زدیم، کسانی که آن را کنترل می‌کنند، پی بردند که مردانی بدون در اختیار داشتن وسایل(ادوات جنگی) در جنگ‌ها شرکت می‌کنند و از خاکشان دفاع می‌کنند. آن‌ها پی بردند که این سربازان در دامن مادرانشان تربیت یافته‌اند. از آن موقع، آن‌ها سعی کردند نقش خانواده را در ایران تخریب کنند. ایران تلاش کرده است به آزادی کشورهایی مانند عراق، سوریه، افغانستان، بوسنی و هرزگوین که در آن‌ها همه چیز به خانواده و اهمیت خانواده باز می‌گردد، کمک کند. به همین خاطر است که در سی سال گذشته، دشمنان تلاش زیادی برای تخریب نظام خانواده کرده‌اند. به همین خاطر است که بزرگ‌ترین قربانیان تهاجم فرهنگی موجود، دخترانمان هستند.

او افزود: آن‌ها مورد تهاجم قرار می‌‎گیرند و باطن، دانش، ایمان و وفاداری آن‌ها مورد هدف قرار می‌گیرد. دیکتاتوری رسانه‌ای تلاش می‌کند نظام خانواده را در سراسر جهان، به ویژه درایران از بین ببرد. شما می‌دانید که ما تمدنی هزار و ۵۰۰ ساله داریم، در حالی که قدمت آمریکا به اندازه قدمت درختان  دانشگاهی که من تدریس می‌کنم هم نیست. به همین دلیل است که ما ایرانی‌ها به تلاش‌های بیهوده آمریکایی‌ها می‌خندیم.

همسر رییس جمهور در ادامه اشاره کرد: شما می‌دانید که خانواده می‌تواند از یک فرهنگ حفاظت کند. کشور ما طی پیشینه تاریخی‌اش و به خاطر موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی آن همواره با تجاوز و حملات دشمنانش، از جمله از سوی مغول‌ها و اعراب روبه‎رو شده است. اما با این وجود هم، آن‌ها نتوانستند تاریخ، زبان، فرهنگ و آداب و رسوم ما را تغییر دهند. دلیل آن، به ویژه، مقاومت زنان و خانواده‌های ایرانی است.

علم‌الهدی همچنین گفت: بنابراین، آن‌ها اهمیت زیادی برای مهسا امینی قائل شدند و متاسفانه، از یک پیروزی ساختگی استفاده کردند تا به پدر معنوی ما و رهبر انقلابمان بی حرمتی کرده ایشان را دیکتاتور خطاب کنند. ایشان نسبت به همه مهربانی، محبت و عشق نشان داده‌اند و مردم هم به آن توجه دارند. ایشان در واقع تجسم یک پدر واقعی هستند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت