تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مطرح کرد

واحدهای راکد شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر شناسایی و عارضه یابی شدند.

  • کد خبر : 4827
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
با بررسی های انجام شده واحدهای راکد شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر شناسایی و عارضه یابی شدند و به زودی برای احیاء شدن آنان برنامه ریزی هایی انجام خواهد شد تا به چرخه ی تولید باز گردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، مدیر عامل شرکت شهرک های استان که به دعوت دکتر مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر که در سازمان منطقه آزاد اروند برگذار شد ، با بیان مطلب فوق به ضرورت تشکیل کمیته ی احیاء برای واحدهای راکد در شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: در سطح استان کمیته ی احیاء واحدهای راکد فعال شده است که نتایج خوبی از فعالیت آن برای باز گرداندن واحدها به چرخه تولید حاصل گردید به همین دلیل لازم است در شهرستان ها نیز کمیته احیاء تشکیل شود.

مهندس مهدی پور در ادامه با بیان اینکه در این کمیته مسائل و مشکلات واحدهای راکد شناسایی و عارضه یابی و برای رفع آنان تلاش مضاعف صورت می گیرد به واحدهای شناسایی شده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۸ واحد راکد در آبادان و خرمشهر مورد شناسایی قرار گرفته اند.

وی افزود: از واحدهای راکد شناسایی شده ۷ کارگاه طرح صنعتی بوده اند که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و برای اتمام طرح خود به منابع مالی و تسهیلات بانکی نیازمند هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه به واحدهایی که قابلیت افزایش تولید را دارند اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در شهرک صنعتی آبادان ۲۰ واحد شناسایی شد که قابلیت لازم برای افزایش تولید را دارند . یک واحد نیز وجود دارد که با کمی مساعدت می تواند به چرخه تولید باز گردد.

مهندس مهدی پور یادآور شد: بازگشت واحدهای راکد شناسایی شده و احیای آنان زمینه ی اشتغال برای حداقل ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.

وی در ادامه به طرح های پیش امکان سنجی اشاره کرد و گفت: در حوزه ی صنایع کوچک بیش از ۱۶۰ طرح امکان سنجی و پیش امکان سنجی آماده شده که اطلاعات آنان در حال به روز رسانی هستند.

وی در ادامه به مصوبات سفر ریاست محترم جمهور مبنی بر احداث شهرک های جدید اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات احداث شهرک های صنعتی جدید در سطح استان بوده و هم چنین احداث شهرک جدید تحت عنوان شهرک صنعتی تخصصی فولاد در آبادان است.

مهندس مهدی پور در ادامه به مزیت های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد لازم است از سرمایه گذاران کشورهای مختلف دعوت به عمل آید تا نسبت به مزیت های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر بیشتر آشنا شوند.

وی تاکید کرد: از طریق همین معرفی ظرفیت ها امیدوار است سرمایه گذاری های خوبی در این منطقه رخ دهد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر افزود: سرمایه گذاران از مزیت های بسیار فوق العاده ی این دو شهرک اطلاع دقیقی ندارند به همین دلیل باید مزیت ها به خوبی معرفی شوند.

مهندس مهدی پور در ادامه گفت: از مزیت های بسیار خوبی که در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر برای سرمایه گذاری وجود دارد بحث تأمین آب، برق، گاز و راه های مختلف مواصلاتی هوایی، ریلی و زمینی است که این دو شهر را به مناطق مختلف کشور متصل و از سوی دیگر از طریق دریا به آب های آزاد دنیا مرتبط می سازد که نشان می دهد پتانسیل های زیرساخت سرمایه گذاری در این منطقه فوق العاده بالاست.

وی در ادامه به مجوزهای شهرک صنعتی اروند اشاره کرد و تاکید نمود: مجوزات شهرک صنعتی اروند کنار در حال اخذ هستند و به زودی دریافت خواهند شد.

وی در ادامه به شهرک تخصصی فولاد اشاره کرد و گفت: زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک صنعتی تخصصی فولاد در چوئبده ی آبادان کاملاً آماده است و امیدوار است هر چه زودتر فعالیت احداث آن آغاز شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: هم اکنون پروژه های تکمیل خیابان سازی، بهره برداری از شبکه آب و فاضلاب و احداث بخشی از شبکه فشار متوسط برق با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که با اتمام آنان زیر ساخت های شهرک صنعتی وضعیت بسیار مطلوب تری خواهد یافت.

شایان ذکر است که شهرک صنعتی شماره ۱ آبادان با ۵۴۱ هکتار وسعت یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی استان است که تاکنون ۲۴۲ هکتار از اراضی آن در قالب ۳۲۱ قرار داد به فعالان اقتصادی واگذار شده است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت