تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
3

هلدینگ پتروفرهنگ در مدار تغییر و توسعه

  • کد خبر : 7035
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۲
خلق ثروت پایدار برای فرهنگیان عضو صندوق ذخیره، هدف غایی مدیران این مجموعه است و تمام برنامه های جدید بر اساس آن تنظیم و اجرا خواهد شد.
https://petrofarhang.com/%d9%87%d9%84%d8

هلدینگ نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی پتروفرهنگ به عنوان بزرگترین زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد. این مجموعه که تماماٌ با حق عضویت فرهنگیان در صندوق مذکور تشکیل شده در حقیقت متعلق به بیش از ۱ میلیون فرهنگی است که روزگاری در مدارس « آ » آموزش را صرف می کردند و امروز با سرمایه گذاری خود « آ » آبادانی را. در همین راستا تلاش بی مثالی در این هلدینگ صورت گرفت تا بیشترین درآمدزایی صندوق ذخیره از پتروفرهنگ و شرکت های تابعه آن باشد و میانگین درآمدی این سال های هلدینگ حاکی از سودآوری قابل توجه برای فرهنگیان است.
در عین حال تأمین سرمایه و تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مقیاس باعث شد که این مجموعه سنگ بنای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده متانول خاورمیانه را استوار کند تا محصولی استراتژیک و در عین حال بالادستی را تولید و در ادامه با ورود آگاهانه به صنایع پایین دست، زنجیره ای کامل در حوزه پتروشیمی را شکل دهد. مالکیت عمده ۴ پتروشیمی سبلان، کیمیا پارس خاورمیانه، دنا و سیراف انرژی به عنوان تولید کنندگان ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن متانول به صورت سالانه، حرکت آغازین این مسیر بو؛ اما در این میان تغییرات عدیده در سیاست گذاری دولت های پیشین باعث شد قطار توسعه پتروفرهنگ آهنگ حرکت خود را آهسته تر نماید چرا که با صدور عجولانه ۱۰ واحد تولید کننده متانول، در حقیقت آینده این محصول در بازار داخلی و خارجی را دستخوش ریسک بالا نمود تا جایی که پس از افتتاح دو پتروشیمی سبلان و کیمیا پارس خاورمیانه، پیش بینی های درآمدی مورد نظر به محاق تصمیم‌گیری‌های بالا دستی فرو رفت.
با این وجود راهبردهایی که این شرکت با هدف خلق حداکثر بازدهی ممکن در نظر داشت، این مجموعه را بر بازنگری در سبد پرتفوی خود متمرکز نمود که در آینده نزدیک با پیاده سازی برنامه های جدید، فصلی جدید از ماهیت این مجموعه رونمایی خواهد شد تا ریسک های آتی بازار را به کمترین میزان ممکن تقلیل داده و در عین حال سودآوری بیشتر برای سهامدار خود را به عنوان هدف متعالی بازپیرایی نماید. این ماهیت جدید که می توان آن را « مدار تغییر و توسعه» نامید.
پتروفرهنگ با هدف نظارت و راهبری استراتژیک سبد پورتفوی خود به شکلی هدفمند، سازماندهی شده و منابع موجود خود را صرف شناسایی فرصت‌های جدید، بهبود ترکیب سرمایه گذاری‌، راهبری اجرای طرح‌های اجرایی و تولیدی و خدماتی خود می‌نماید.
خلق ثروت پایدار برای فرهنگیان عضو صندوق ذخیره، هدف غایی مدیران این مجموعه است و تمام برنامه‌های جدید بر اساس آن تنظیم و اجرا خواهد شد.

پتروفرهنگ در یک نگاه

این مجموعه عظیم در حال حاضر سهامدار یک هلدینگ به نام انرژی سپهر و ۱۵ شرکت دیگر است. این شرکت‌ها با تمرکز بر حوزه پتروشیمی، بازرگانی، انرژی و خدمات در سال های گذشته فعالیت خود را گسترش داده و هر یک در حال حاضر به عنوان یک برند معتبر در حوزه خود شناخته می شوند.
در ادامه نگاهی اجمالی بر این شرکت های خواهیم داشت.

هلدینگ انرژی سپهر، نماد توانایی ملی بر بستر دانایی

موقعیت جغرافیایی بی همتای ایران در جهان و دسترسی مناسب به منابع گازی خلیج فارس به خصوص پس از بهره برداری از طرح های پارس جنوبی، ایده تبدیل گاز به مواد شیمیایی را مورد توجه جدی قرار داد. متانول یکی از سه محصول بسیار مهم صنایع شیمیایی در دنیا بوده که مواد بسیاری از آن مشتق می شوند که به دلیل کمبود قابل پیش بینی منابع انرژی در آینده، مصرف مستقیم آن به عنوان سوخت پاک یا در تولید هیدروژن مصرفی پیل های سوختی، بسیار مورد توجه است. همچنین الفین ها، پروپیلن، زنجیره فرمالدئید و اسید سولفوریک از جمله صنایع پایین دستی متانول هستند که ارزش تولید این محصول را بیشتر می کنند.
بر این اساس و در راستای عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اجرای برنامه‌‌های خصوصی سازی، شرکت انرژی سپهر در سال ۱۳۸۹ در تهران به ثبت رسید تا گامی در راستای توسعه اقتصادی کشور در صنعت پتروشیمی بردارد.
سهامداران انرژی سپهر، شرکت پتروفرهنگ (۵۱%)، گروه مالی سپهر صادرات (۴۶٫۵%) و سایر سهامداران (۲٫۵%) می باشند.

شرکت های زیر مجموعه انرژی سپهر شامل ۳ واحد تولید کننده متانول سبلان، دنا و سیراف است. شرکت تجارت بین‌الملل سکو به عنوان بازوی تجاری مجموعه، در بحث بازرگانی و فروش هلدینگ است. همچنین شرکت شیمیایی لاوان با هدف تولید اوره و آمونیاک و شرکت قطب پتروشیمی سپهر لاوان با هدف ارائه خدمات غیرصنعتی به شرکت های مستقر در منطقه عسلویه به فعالیت مشغول هستند.

پتروشیمی مروارید، دُر گران صنعت پتروشیمی

واحد اتیلن این شرکت در اسفند ماه سال ۱۳۸۸ و واحد اتیلن گلایکول آن با تلاش مدیران و حمایت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید. بخش اعظم اتیلن تولیدی این مجتمع به محصول با ارزش منو اتیلن گلایکول (MEG) تبدیل می شود. واحد MEG مروارید با خوراک ٣۴٠ هزارتن اتیلن و ٣۶٨ هزار تن در سال اکسیژن و محصولاتی از قبیل ۵٠٠ هزار تن در سال منو اتیلن گلایکول، ۵٠ هزار تن در سال دی اتیلن گلایکول (DEG) و ٣,۴ هزار تن در سال تری اتیلن گلایکول (TEG) در دی ماه ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید. تولید محصول در این مجتمع در غیاب تمامی ارائه‌دهندگان تکنولوژی و در شرایط تحریم‌های سخت بین‌المللی در حالی به سرانجام رسید که مدیران، متخصصان و کلیه پرسنل پتروشیمی مروارید با تلاش قابل‌تحسین خود و با تکیه بر دانش و مهارت بالای اجرایی‌شان توانستند این پروژه حیاتی را به اتمام رسانند. این پروژه در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات و توسعه صنایع پایین‌دستی قدم بسیار مهمی بود که در یکی از سخت‌ترین شرایط اجرایی پروژه‌ها برداشته شد. خط تولید اتیلن گلایکول این شرکت بزرگترین کارخانه تولید اتیلن گلایکول در ایران بوده و اتیلن گلایکول تولیدی دارای میزان ۹۹۹۹/۹۹ درصد خلوص می باشد.

پتروشیمی کیمیا پارس خاورمیانه، اولین تولید کننده متانول پتروفرهنگ

اعتبار اسنادی شرکت کیمیای پارس خاورمیانه در شهریورماه ۱۳۹۴ گشایش یافت. در آن مقطع پروژه‌های متانول مشابه، پیشرفت فیزیکی بسیار بالاتری از کیمیای پارس خاورمیانه داشتند. پس از گذشت ۴ سال تلاش بی‌وقفه و مضاعف، این شرکت را به عنوان الگوی پیشرفت زبانزد نموده و در مرداد سال ۹۹ به طور رسمی با دستور رییس جمهور افتتاح شد.
پروژه عظیم ۱.۶۵۰ هزار تنی متانول کیمیای پارس خاورمیانه علیرغم حذفMC به نحو شایسته‌ای با تلاش شبانه‌روزی متخصصین داخلی با یک استاندارد مطلوب به بهره‌برداری رساند. با افتتاح این شرکت و تولید یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن متانول که ۱۰۰ % آن صادراتی است، علاوه بر کمک به ارزآوری و اشتغالزایی در کشور، سود سرشاری را نصیب فرهنگیان عضو صندوق خواهد کرد.

پتروشیمی سبلان، قله خودباوری در صنعت پتروشیمی

شرکت پتروشیمی سبلان در تاریخ ۱۴/۰۷/۸۹ با هدف احداث یک واحد تولید متانول گرید AA به ظرفیت تولید یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن در سال، تأسیس گردید. نظام اجرایی پروژه به صورت EP+C بوده است و لیسانس تولید متانول از شرکت هالدر تاپسویی دانمارک اخذ گردیده، طراحی اصولی و تأمین تجهیزات انحصاری پروژه نیز توسط شرکت تاپسو انجام پذیرفته است، مهندسی تفصیلی و خرید تجهیزات پروژه نیز توسط شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک) و عملیات سیویل و نصب نیز توسط شرکت کیسون انجام شده است. لازم به یادآوری ست که کلیه سرویس‌های جانبی منجمله خوراک واکسیژن توسط پتروشیمی دماوند تأمین می گردد. تاریخ سبلان، تصویری عینی و پرافتخار از عزم و اراده متخصصان بومی ما برای تحقق پیشرفت چشمگیر در اوج تحریم های بین المللی است. سفری شگفت‌انگیز از سختی‌ها‌ و چالش‌ها به موفقیت و تولید ملی که باور داریم میراثی ارزشمند است. این تاریخی از کشف، نوآوری، پیشرفت و روحیه پیشگامانه‌ای است که سبلان را به جلو هدایت می کند. خودکفایی پتروشیمی ایران در تولید کاتالیست سنتز، نتایج باور به توانمندی تولیدکنندگان داخلی است که نخستین بار در این شرکت به منصه ظهور رسید.

پتروشیمی خراسان، نخستین سرمایه گذاری در شرق کشور

شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشـور، در اردیبهشـت سال ۱۳۷۱ در بجنورد، مرکز استان خراسـان شمالی تأسیس و از خرداد ۱۳۷۵ با آغـاز فعالیت‌های بهره‌برداری در لیست بنگاه‌های صنعتی و تولیدی کشور قرار گرفت. این مجتمع با بهره‌گیری از آخرین متدهای علمی و تکنولوژیک و با ترکیبی از نیروی انسانـی جوان، متخصص و کارآمد از نخستین روزهای بهره‌برداری نیل به اصل خودکفایی را به عنوان هدف غایی در امـر تولید سرلوحـه کار خود قرار داد. پایبندی به این تفکر و دستیابی به ایده‌آل‌های آن، بویژه در سال‌های اخیر از مجتمع پتروشیمی خراسان چهره‌ای مقبول و مطرح در سطوح ملی و فرا ملی ترسیم نموده است.

پتروشیمی کیان، گامی بلند برای توسعه پتروشیمی ایران

شرکت پتروشیمی کیان در تاریخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۶ بصورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده است. مجتمع پتروشیمی کیان در سه قطعه زمین به مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در فاز ۲ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی واقع در عسلویه در حال احداث می باشد. این مجتمع پس از بهره‌برداری کامل بعنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور و منطقه خواهد بود.

پتروشیمی دنا، نماد مقاومت در کوران تحریم ها

شرکت صنایع پتروشیمی دنا (سهامی خاص) در تاریخ ۱۴/۰۷/۱۳۸۹ در اداره کل ثبت شرکت¬ها و مالکیت صنعتی تهران با هدف احداث یک واحد تولیدی متانول گرید AA به ظرفیت اسمی تولید یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن در سال در زمینی به مساحت ۷ هکتار، با مالکیت هلدینگ انرژی سپهر به ثبت رسید. محل اجرای پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی (عسلویه) در سایت فاز دو پتروشیمی می¬باشد. فعالیتهای انجام شده طرح تاکنون را می توان، اخذ کلیه مجوزهای لازم، انجام کلیه عملیات خاکبرداری و تسطیح زمین طرح به مساحت ۷ هکتار و دربخش لیسانس و مهندسی پایه طرح، بسته مهندسی پایه توسط شرکت هولدر تاپسوی دانمارک نهایی و ارسال شده است.

در بخش مهندسی تفصیلی، شرکت پیدک در حال تهیه و ارسال مدارک مهندسی بوده و در بخش تامین تجهیزات، عملیات سفارش گذاری حدود ۹۷ درصد از تجهیزات نهایی شده و فرآیند ساخت آنها در حال انجام است. در همین بخش می توان به تحویل تجهیزات مهمی از جمله کمپرسور‌‌سنتز، ریفرمر، برجهای تقطیر، ترانسها و تابلوهای برق، کولرهای هوایی، مخازن ذخیره، بخشی از مبدلهای حرارتی و بخشی از لوله و اتصالات موردنیاز به سایت اجرای پروژه اشاره نمود. در بخش تأمین تجهیزات فرآیندی ویژه، قرارداد با شرکت ماشین سازی اراک منعقد و تا کنون ساخت چهار تجهیز تکمیل و تحویل گردیده است.
در این پروژه گام دیگری در خودکفایی صنعت کشور برداشته شد. نخستین راکتور ملی تولید گاز سنتز به عنوان قلب تپنده صنعت پتروشیمی که در کارخانه ماشین سازی اراک بدست متخصصان داخلی ساخته شده است در این پتروشیمی نصب شد. با توجه به اعمال تحریم‌ها در سال‌های اخیر از طرف کشورهای اروپایی، قراردادهایی با شرکت‌های داخلی و دانش بنیان‌ها برای ساخت تجهیزات مورد نیاز این صنعت منعقد شده است. تا کنون پنج راکتور به پتروشیمی دنا حمل شده و ۷ راکتور دیگر نیز تا پایان سال به دست سازندگان داخلی نصب می‌شود.

پتروشیمی سیراف انرژی، از بزرگترین واحد های پترشیمی کشور

شرکت پتروشیمی سیراف انرژی در تاریخ ۱۴/۶/۱۳۸۶ در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دیر به ثبت رسیده است. هدف از این طرح احداث و راه اندازی واحد تولید متانول با ظرفیت ۵٠٠٠ متریک تن در روز در زمینی به وسعت حدوداً ۵۵ هکتار واقع در شهرستان دیر در استان بوشهر است.
طرح متانول سیراف شامل یک خط کامل تولید متانول با گرید AA (درجه خلوص حداقل ۸۵/۹۹ %) و سرویس های جانبی از جمله واحد تولید هوای فشرده و اکسیژن، واحد بخار، آب شیرین کن، سیستم خنک کننده، تصفیه فاضلاب و مخازن ذخیره محصول جهت صادرات می باشد. متانول تولیدی از طریق اسکله صادراتی پیش بینی شده به خارج از کشور صادر خواهد شد. خوراک این واحد گاز طبیعی و اکسیژن بوده، که گاز طبیعی توسط یک خط لوله ۲۴ اینچی احداث شده، طبق قرارداد فی مابین با شرکت ملی گاز استان بوشهر منعقد شده در سال ۱۳۸۹، و اکسیژن مورد نیاز نیز توسط واحد جداکننده هوا در مجتمع تأمین خواهد شد. با توجه به محدودیت منابع نفت خام، متانول علاوه بر مصرف شیمیائی به عنوان سوخت مایع مورد استفاده در موتورهای درون‌سوز در آینده نزدیک بازار بسیار خوبی را به خود اختصاص خواهد داد. این شرکت باتوجه به جانمایی و وسعت خود، از مهمتریم پتروشیمی های آینده کشور خواهد بود.

شرکت تجارت بین الملل سکو، بازوی بازرگانی هلدینگ

شرکت تجارت بین الملل سکو (SITCO) در سال ۱۳۹۱ و به عنوان بازوی تجاری گروه انرژی سپهر تأسیس شده است.فعالیتهای این شرکت شامل: تجارت در زمینه صادرات محصولات پتروشیمیایی و فرآورده های نفتی به بازارهای چین، هند، ترکیه، کشورهای CIS ، افغانستان، عراق، خاورمیانه، آفریقا و اروپا، تجارت محصولات پتروشیمیایی همچون متانول، آمونیاک، اوره، پلیمرها، پی وی سی، سولفور و دیگر فرآورده های شیمیایی است. همچنین تجارت فرآورده های نفتی ماننده نفت کوره، گازوئیل، نفتای سبک و سنگین، کاندنسیت، ال پی جی و روغن پایه از دیگر دامنه های فعالیت آن است.تأمین قطعات و تجهیزات به صورت کلی برای پروژه های زیرمجموعه شرکت انرژی سپهر و سایر مجتمع‌های پتروشیمی و نفتی نیز از دیگر برنامه‌های شرکت است.

شرکت مدیریت فرایند نیروگاهی، نخستین گام در تولید برق پاک

با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای انرژی، به ویژه برق از یک سو و حساس‌تر شدن چالش‎های زیست محیطی از سوی دیگر، لزوم حرکت سرمایه‌گذاری‌های حوزه انرژی به سمت تولید انرژی برق با روش‌های پاک و دوستدار محیط زیست، با راندمان قابل قبول را بیش از پیش پررنگ‌تر می‌کند. در واقع حوزه انرژی‌های پاک یکی از حوزه‌های استراتژیک و پربازده در حال و آینده می‌باشد. طبق مصوبه شورای سیاستگذاری مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر ترکیب بهینه پرتفوی صندوق، مقرر گردیده است تا سهم صنعت نیروگاهی در این پرتفوی حدود ۱۰ درصد باشد. این میزان سرمایه‌گذاری مستلزم تدوین برنامه ای 

جامع و استراتژیک می باشد تا ترکیب بهینه‌ای از انواع نیروگاه ها اعم از DG، خورشیدی، سیکل ترکیبی و بادی در بازه زمانی ۵ ساله محقق گردد.
در این راستا مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سرمایه‌گذار اقدام به ورود در این حوزه نمود که این مأموریت بر عهده شرکت مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ایرانیان (مفنا) گذاشته شد تا از این طریق مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن ترمیم پرتفوی خود و بهره مندی از منابع حاصله، نقشی هم در توسعه پایدار کشور ایفا نماید.

پتروشیمی مهتاب پارسیان، ورود به صنایع پایین دست

با توجه به اینکه تمرکز هلدینگ پتروفرهنگ به تولید متانول در حجم بالا می‌باشد، شرکت پتروشیمی مهتاب پارسیان در دیگر مأموریت خود، که ورود به صنایع پایین دستی متانول می‌باشد، اقدام نموده است. در حال حاضر این شرکت با مطالعات گسترده‌ای درحوزه پایین‌دست متانول از قبیل تولید پروپیلن، پلی‌پروپیلن، ایزوپروپانل، اکریلیک اسید، اکریلات‌ها، اکسو الکل‌ها و سوپر جاذب‌ها، در حال اخذ مجوزهای لازم برای احداث این کارخانه در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان می باشد. برای این هدف، مهتاب پارسیان زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان واقع در استان هرمزگان را اختصاص داده است که امید می‌رود با اتمام مطالعات و اخذ مجوزهای لازم با همکاری نهادهای ذی‌ربط، این مهم وارد فاز اجرایی شود.

شرکت قطب پتروشیمی سپهر لاوان، بال خدماتی مجموعه

شــرکت ” قطــب پتروشــیمی ســپهر الوان” تحــت پوشــش شــرکت انــرژی ســپهر در ســال ۱۳۹۱ بصــورت ســهامی خــاص تأســیس گردیــده، در طــول مــدت فعالیــت مســتمر و پویــای خــود ، هــم اکنــون در زمــره شـرکت‌های برتـر ارائـه دهنـده خدمـات غیـر صنعتـی در منطقـه عملیاتـی پـارس جنوبـی شـناخته مـی شـود.
ایـن شـرکت بـا سـاخت و تجهیـز هتـل سـپهر در زمینـی بـه مسـاحت ۱۲ هـزار متـر مربـع واقـع در عسـلویه – شـرینو امکاناتــی در تــراز مجتمع هــای اقامتــی ســه ســتاره بــرای اســکان موقــت کارکنــان (اقمــاری) شــاغل در طــرح‌هــای پتروشـیمی فراهـم نمـوده و همـواره تـلاش نمـوده بـا ارائـه خدمـات بـا کیفیـت زمینـه رضایـت کارکنـان و افزایـش بهـره وری ایشـان را فراهـم نمایـد. در حـال حاضـر فـاز اول هتـل سـپهر بـا بـا ظرفیـت ۷۲ اتـاق دو تختـه مجموعـأ تخـت و رسـتوران و لاندری در حـال بهـره بـرداری بـوده و فـاز دوم هتـل سـپهر نیـز یـک سـاختمان ۹ طبقـه بـا ظرفیـت ۲۱۶ اتـاق و ۴۳۲ تخـت شـامل رسـتوران، کافـی شـاپ، اسـتخر، سـالن ورزشـی و سـایر امکانـات یـک هتـل چهـار سـتاره در حـال احـداث مـی باشـد و از پیشـرفت فیزیکـی حـدود ۲۸ درصـد برخـوردار اسـت.

شرکت شیمیایی لاوان، فرصت منحصر به فرد در عسلویه

شرکت شیمیایی لاوان در سال ۱۳۸۴ به منظور اجرا یک واحد آمونیاک به ظرفیت ۶۷۷ هزار تن در سال و یک واحد اوره گرانول به عنوان محصول نهایی با ظرفیت ۱۰۷۳ هزار تن در سال تأسیس گردید. اکنون شرکت شیمیایی لاوان جزو واحد‌های تجاری فرعی شرکت انرژی سپهر بوده و محل اجرای پروژه در فاز ۲ منطقه انرژی پارس جنوبی (عسلویه) می باشد. شرکت شیمیایی لاوان در آینده با توجه به شرایط خاص خود (تولید ارزان ، دسترسی به دریا و …) بخش عمده ای از ارز مورد نیاز کشور را تأمین خواهد نمود و همچنین آینده کشاورزی در ایران را تضمین

می‌کند که نهایتاً مجموع فعالیت‌های این شرکت منجر به ارتقا ظرفیت‌های فنی –مهندسی، اقتصادی –مالی و اجتماعی می گردد. شرکت شیمیایی لاوان در زمینه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ایران فعالیت دارد و با تلاش و همت سعی دارد به بهره برداری از طرح های صنعتی – اقتصادی مورد نیاز جامعه دست یابد و همچنین این شرکت با نو آوری و خلاقیت مستمر خود توانسته است برای نخستین بار با دانش فنی ایرانی توسط پژوهش فناوری پتروشیمی واحد اوره و آمونیاک را به مرحله انجام برساند.

پتروشیمی پردیس آذربایجان، سرمایه گذاری در غرب ایران

در سال ۹۴ شرکت صنایع پتروشیمی پردیس آذربایجان در اداره ثبت شرکت‎ها و مالکیت صنعتی منطقه آزاد ماکو به ثبت رسیده است این شرکت به منظور احداث مجتمع پتروشیمی تولید متانول از گاز طبیعی و تبدیل آن به الفین و همچنین احداث واحد های پائین دست الفین نظیر پلی اتیلن و پلی پروپیلن تأسیس گردید. این مجتمع پتروشیمی در کیلومتر ۱۵ جاده ترانزیتی پلدشت در زمینی به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار تأسیس خواهد شد.

پتروشیمی آریا، اولین گام در چابهار

شرکت سال ۹۲ در اداره ثبت شرکت‎ها و مالکیت صنعتی معنوی منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است و در سال ۹۴ نام شرکت به پتروشیمی آریا تغییر یافته است و در حال حاضر جزء واحدهای فرعی شرکت پتروفرهنگ می باشد. مرکز اصلی شرکت در چابهار، جاده کنارک، جاده چابهار ایرانشهر، سایت پتروشیمی قطعات شماره ۷، ۶ ، ۵ PT ، قطعه اختصاصی ۳۴ می باشد.

مجتمع پترو اولفین فن آوران، سرمایه گذاری نوین

پتروشیمی پتروالفین فن آوران که در کنار واحد پتروشیمی فن آوران ماهشهر واقع شده و مجوز فعالیت خود را از شرکت ملی صنایع پتروشیمی دریافت نموده است، هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های صاحب لیسانس جهت دریافت دانش فنی می باشد

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت