تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
2

رشد ۲ برابری تجارت الکترونیک در پست خوزستان 

  • کد خبر : 8485
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
مدیرکل پست خوزستان با اشاره به رشد 2 برابری تجارت الکترونیک پست استان نسبت به سال گذشته گفت: در این شاخص خوزستان رتبه دوم کشوری و یکی از استان های پیشرو در انجام این خدمت پستی را به خود اختصاص داده است.

مهران حموله در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست که در سالن اجتماعات اداره کل پست خوزستان برگزار شد اظهارکرد: بالغ بر هفت میلیون مرسوله در طول ۶ ماهه ابتدای سال قبول و به نقاط مختلف کشور جابجا شد.

وی تعداد دفاتر پستی استان خوزستان را یک هزار واحد عنوان کرد و افزود: حدود ۹۰ درصد این واحدهای پستی متعلق به بخش خصوصی است و شامل دفاتر پیشخوان شهری، روستایی و دفاتر ict روستایی است.

مدیرکل پست خوزستان ادامه داد: بخش مهمی از خدمات پست در استان برون سپاری شده و همین موضوع باعث دسترسی بهتر مردم به خدمات مورد نیاز حوزه پست شده است.

حموله ادامه داد: خوزستان از نظر دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی بعد از خراسان رضوی و اصفهان، جایگاه سوم کشور در این حوزه را دارد .

وی با اشاره به دسترسی آسان مردم به خدمات پست و اهمیت اشتغال در این حوزه افزود: بیش از سه هزار نفر در شبکه پستی خوزستان مشغول بکار هستند.

مدیر کل پست خوزستان با اشاره به موضوع تحول دیجیتال و هوشمند سازی خدمات این حوزه بیان کرد: دربحث تجارت الکترونیک توانستیم نزدیک به ۴۰۰ دفتر و فروشگاه اینترنتی جذب کنیم که در این زمینه نزدیک به سه میلیون مرسوله شامل بسته و امانت در استان خوزستان قبول و به نقاط مختلف کشور ارسال شد.

وی افزود: در بحث تجارت الکترونیک رشد ۲ برابری نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده و در این شاخص نیز استان خوزستان رتبه دوم کشوری و یکی از استان های پیشرو در انجام این خدمت پستی است .

حموله با اشاره به محقق شدن بیش از ۱۰۰درصدی ترافیک پستی در خوزستان ادامه داد: در این شاخص نیز جابجایی نزدیک به ۶ میلیون و ۸۰۰ مرسوله در نیمه نخست امسال پیش بینی شده بود که در این مدت توانستیم آمار هفت میلیون و ۵۰ هزار مرسوله را محقق کنیم.

وی افزود: رشد ترافیک پستی به نسبت سال گذشته در استان خوزستان بالغ بر ۱۴ درصد بوده در حالی که میانگین کشوری ۱۲ درصد است لذا در این شاخص نیز کسب رتبه برتر شامل مجموعه پست خوزستان شد.

مدیرکل پست خوزستان تصریح کرد: هیچ گونه بدهی در سطح شبکه پستی استان خوزستان به ذینفعان بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان وجود ندارد و جز دستگاه ‌های برتر در این زمینه هستیم.

آغاز طرح نصب پلاک های کدپستی هوشمند در تمام شهرهای خوزستان

مدیر کل پست خوزستان با اشاره به سرویس ژئوکد در راستای بحث بهنگام سازی کدهای پستی در تمام شهرهای استان خوزستان بیان کرد: در حال حاضر مقدمات تفاهم نامه پست خوزستان و شهرداری اهواز عملیاتی شده است تا در دهه فجر بتوانیم طرح نصب پلاک های کدپستی را در شهر اهواز آغاز و از این جهت در سطح کشور پیشرو باشیم .

وی گفت: پلاک های پستی هوشمند دارای بارکُد و نشانگر کد پستی ۱۰ رقمی هستند و بعنوان یکی از ابزارهای ارائه خدمات هوشمند می‌تواند برای انواع خدمات مانند پست، تلفن، آب، برق و گاز مورد استفاده قرار گیرد.

حموله توسعه زیرساخت های شبکه پست را از اولویت های این اداره کل در خوزستان عنوان کرد و گفت: برای ساخت مرکز مکانیزه جنوب غرب کشور با توجه به کمک های استانداری خوزستان، وزارت ارتباطات، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: پنج درصد نیز در بحث تجهیزات هوشمند باقی مانده که اعتبار آن نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان از منابع ملی از طریق شرکت پست پیش بینی شده که آبان ماه تزریق و حداکثر در دهه فجر قابل افتتاح است.

توسعه ناوگان پستی خوزستان

مدیر کل پست خوزستان با اشاره به توسعه ناوگان پستی استان خوزستان بیان کرد: نزدیک به ۳۰ خودرو وانت مزدا و پراید به پست خوزستان اختصاص داده شده است.

حموله ادامه داد:همچنین نزدیک به ۷۰ کامیون در شرکت پست رونمایی شد که از این تعداد سهم استان خوزستان نزدیک به پنج کامیون است.

مدیر کل پست خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه بازارهای الکترونیکی در بحث “روستا بازار” و اشتغالزایی در روستاها بیان کرد: این موضوع یکی از برنامه های جدی است که در این زمینه یک تفاهم نامه چند جانبه بین پست، پست بانک، پارک علم و فناوری و اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان منعقد شده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت