تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0
معاون سیاسی استاندار خوزستان:

در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات نگاه سیاسی وجود نداشته است

  • کد خبر : 12119
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۵:۵۲
در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات نگاه سیاسی وجود نداشته است
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های اجرایی نگاه سیاسی نبوده و این کار مبتنی بر پاسخ مراجع پنجگانه بر اساس استعلامات یا تحقیقات محلی بوده است.

عبدالله افرازه شهاوند در نشست خبری که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به دیدار برخی از مردم خوزستان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: این دیدار، دیدار عمومی مردم کرمان و خوزستان با رهبری نبود و عنوان کردن چنین چیزی درست نیست. این دیدار به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که با توجه به درخواست‌های قبلی، گفتند سهمیه‌ای برای مردم خوزستان در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به اینکه حاج قاسم سلیمانی قبل از اینکه متعلق به همه مردم باشند منسوب به کرمان است، سهم بیشتری برای مردم کرمان در نظر گرفته شد و سهم هزار نفری به مردم خوزستان داده شد که سهم کمی بود و شرمنده بسیاری از مردم خوزستان شدیم زیرا همه دوست داشتند دیدار عاشقانه‌ای با مقام معظم رهبری داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه برای اعزام افراد به این سفر هیچ فردی تصمیم گیرنده نبود، گفت: برای رعایت عدالت حداکثری، چند کمیته تشکیل شد و ۴۶ قشر مشخص شدند و از هر قشر تعدادی عازم این سفر شدند. سهمیه شهرستان‌های بزرگ نیز چهار تا پنج نفر بود.

شهاوند بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز کمیته چهار نفری تشکیل شد و بر اساس شاخص‌ها افراد انتخاب و عازم سفر شدند. در برخی اقشار هم گفتیم حتما باید قرعه کشی انجام شود.

وی عنوان کرد: دیدار عمومی مردم خوزستان با حضرت آیت الله خامنه‌ای یک مطالبه عمومی است که امیدواریم فضایی فراهم شود که افرادی بیشتری خدمت ایشان برسند و یا ایشان به استان تشریف بیاورند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به انتخابات پیش رو و بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در بحث انتخابات که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد مشارکت در انتخابات است. در این راستا همه وظیفه داریم در بحث تزریق امیدواری به مردم که مورد تاکید رهبری است اقدام کنیم.

شهاوند بیان کرد: در بحث افزایش امید و رغبت بیشتر مردم برای شرکت در انتخابات، مدیران باید در کنار ارائه خدمات باید خدمات را تشریح کنند و وظیفه دارند در تعامل با رسانه‌ها در این زمینه اقدام کنند. یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران در بحث جهاد تبیین، بیان خدمات است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی عنوان کرد: لایه‌های میانی تاثیرگذار نیز باید در حوزه تبیین و گفت و گوی نقادانه‌ای که منجر به گره‌گشایی مشکلات و پر شور شدن فضای انتخابات شود، اقدام کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص رقابتی کردن انتخابات نیز بیان کرد: در این دوره در مقایسه با انتخابات مجلس یازدهم پیش ثبت‌نام سه برابری و در ثبت نام نهایی نیز بیش از یک و نیم برابر بوده است که بررسی صلاحیت برخی در هیات‌های اجرایی در حال انجام است.

شهاوند گفت: در بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی نگاه سیاسی نبوده و این کار مبتنی بر پاسخ مراجع پنجگانه بر اساس استعلامات یا تحقیقات محلی بوده است.

وی افزود: اگر به زعم داوطلب انتخابات یا بخشی از جامعه، هیات اجرایی یک شهرستان نگاه درستی نداشته است، فرصت تجدید نظر و بررسی مجدد در هیات‌های نظارت استانی و مرکزی وجود دارد. بنابراین اگر در هیات اجرایی یک شهرستان داوطلب انتخاباتی به زعم خود به ناحق رد صلاحیت شده است در هیات نظارت مرکزی در مدت ۵۲ روز این موضوع بررسی و احقاق حق خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: رقابتی کردن انتخابات ملزوماتی دارد و عمدتا معطوف به افراد دارای پایگاه‌های اجتماعی بالا است اما در این زمینه باید ملزومات قانونی وجود داشته باشد. نمی‌توانیم برای اینکه در فلان شهر چند درصد افزایش مشارکت در انتخابات رخ ‌دهد، شخصی که فاقد صلاحیت قانونی است را وارد عرصه انتخابات کنیم.

وی افزود: باید به صورت حداکثری و تا جایی که قانون به افراد اجازه می‌دهد وارد این عرصه شوند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت