تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین از دریچه دوربین

  • کد خبر : 7026
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۴
دبیر دومین سوگواره ملی خوزستان پایتخت موکب‌ها گفت: هنرمندان باید با بهره‌گیری از نهضت حسینی (ع)، خدمت بی منت مواکب و پیاده روی میلیونی اربعین خوراک فرهنگی جامعه را فراهم کنند و روایات در قالب هنر به مخاطبان برسد

.

حمیدرضا بهوندی، دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در گفتگو با خبرنگار بهین خبر از آغاز به کار رسمی دبیرخانه این سوگواره در استان خوزستان خبر داد و از کلیه فرهیختگان ملی خواست که با چشمان رصدگر خود این پدیده بی بدیل الهی را به تصویر بکشند و با قدم نهادن در مسیر سراسر نور الهی توشه‌ای برای پایان مسیر غیبت حضرت ولی عصر (عج) بردارند.

بهوندی، موکب‌ها را سفیران انتقال دهنده پیام عاشورا به مردم دانست و بیان کرد: هنرمندان باید با بهره‌گیری از نهضت حسینی (ع)، خدمت بی منت مواکب و پیاده روی میلیونی اربعین خوراک فرهنگی جامعه را فراهم کنند و روایات در قالب هنر به مخاطبان برسد.

دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها با اشاره به تعدد مواکب در استان خوزستان به دلیل وجود دو مرز مشترک با کشور عراق، این سوگواره را فرصتی ویژه برای هنرمندان قلمداد می‌کند تا لنز دوربین‌هایشان این همایش عظیم مملو از اخلاق و معنویت را به تصویر بکشد.

وی رمز ماندگاری پدیده‌ها را در روایت صحیح آن‌ها دانست و بیان کرد: اگر این وایات در قالب هنر برای مردم بازگو شوند در طول تاریخ ماندگارتر خواهند شد؛ بنابراین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها پذیرای آثار هنرمندان و فرهیختگان ملی در چهار قالب مستند، عکس، پوستر، نماهنگ و کلیپ خواهد بود.

بهوندی با بیان اینکه مواجهه با حالات درونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) از پشت لنزهای دوربین قابل مشاهده نیست، می‌گوید: هر موکبی که برای خدمت‌رسانی به زائران آل حسین (ع) در مسیر برپا شده است؛ رویکرد و فعالیت‌های خاصی را انجام ‌می‌دهد که این‌ها باید در قالب هنر برای مردم روایت شود.

دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها، حرکت موکب‌داری مردمی اربعین را آزمایشی الهی برای آمادگی حکومت امام عصر (عج) می داند و بیان می کند: هنرمندان از به تصویر کشیدن مواکب در قاب‌های هنریشان غافل نشوند، پیوند میان هنر و موکب در این‌جا باید برقرار شود.

بهوندی ادامه می‌دهد: تولید محتواهایی در فضای مجازی از چندسال گذشته با هشتک پایتخت موکب‌ها از سوی هنرمندان انجام می‌شد که بازخوردهای خوبی را برجای گذاشت؛ همین موضوع موجب شد تا پایتخت موکب‌ها ماندگار شود.

وی می‌گوید: با آغاز به کار دومین سال از برگزاری این سوگواره به دنبال بستری برای خلق آثار مختلف در رابطه با اربعین و موکب‌ها هستیم تا بتوانیم این آثار را از طریق رسانه تلوزیونی، مکتوبات رسمی منتشر کنیم.

دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها با تأکید بر ضرورت استفاده از آثار اربعینی هنرمندان در فضاسازی شهری و پایانه‌های مرزی استان تصریح می کند: به دلیل حجم بالای عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) از پایانه‌های مرزی استان و مبادی شهری ضرورت دارد که این آثار در فضای شهری و پایانه‌ها نصب شوند تا مردم با آثار تولیدی هنرمندان بیشتر آشنا شوند.

وی ابراز داشت: دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در خوزستان به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان و با همکاری معاونت فرهنگی منطقه آزاد اروند، شهرداری اهواز، استانداری خوزستان، حوزه هنری انقلاب اسلامی واحد خوزستان در حال برگزاری است.

گفتنی است؛ هنرمندان می‌توانند تا ۱۵ مهرماه آثار خود را از طریق سایت www.mokebha.ir به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7026

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت