تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
5

توصیف دقیق مقام معظم رهبری از حجت‌الاسلام شفیعی

  • کد خبر : 1403
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
توصیف دقیق مقام معظم رهبری از حجت‌الاسلام شفیعی
یک محقق و عاشوراپژوه خوزستانی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین شفیعی بسیار پرتلاش، خدوم و با بصیرت بود، گفت: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود، صفات را دقیق انتخاب کرده بودند.

محمدرضا سنگری، در مراسم یادبود حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی که امروز در مسجد علی بن ابیطالب(ع) اندیمشک برگزار شد، با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پی در گذشت این عالم خدوم گفت: رهبر انقلاب درباره ایشان فرمودند: «پرتلاش، خدوم و بصیر». حجت الاسلام و المسلمین شفیعی، بسیار پرکار بود. یکی از خصوصیات حضرت ابوالفضل(ع)، این بود که اهل بیت(ع) درباره ایشان از کلمه «غایه المجهود» استفاده کرده‌اند. یعنی بسیار تلاش می‌کردند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به پیامبرش می‌فرماید: «لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ؛ گویی می‌خواهی به خاطر آن که مشرکان ایمان نمی‌آورند، جان خود را از دست بدهی.» (شعرا، ۳). به تاسی از رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) پر تلاش بودن از خصوصیات ارزنده حجت الاسلام و المسلمی شفیعی بود. «کسل و فشل» (کسالت و تنبلی) که در دعای ماه شعبان از آنها به خداوند پناه می‌بریم، در  وجود او راه نداشت. به مشکلات مردم رسیدگی کردن، سرکشی از خانواده و فرزندان شهدا، پاسخگویی به سوالات علمی و پیگیری مسائل مردم این‌ها از خصوصیات مؤمن است که در وجود ایشان دیده می‌شد.

سنگری گفت: خصوصیت ارزنده دیگر ایشان این بود که «خدوم» بود. حضرت اباعبدالله(ع) خطبه در سخنی درباره امام عصر(عج) فرمودند: «والله لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی». ما همه می‌گوییم ما خادم امام حسین(ع) هستیم. اما حضرت اباعبدالله(ع) می‌فرماید: اگر او را درک کنم تمام زندگیم را به او خدمت می‌کنم. ما باید تمام زندگی خود را برای امام زمان(عج) مصرف کنیم. حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، حقیقتا به نام امام زمان(ع) و برای امام زمان به همه خدمت می‌کرد. یکی از ویژگی‌هایی که در مسجد ایشان بود این است که خیلی به بچه ها اهمیت می‌داد. چیزی که در برخی مساجد ما نیست. به شدت بچه ها را دوست دوست داشت.

این محقق عاشورایی با اشاره به ویژگی بصیر بودن حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: حضرت امیر المومنین(ع) در یکی از خطبه‌های خود می‌فرمایند: شیطان پیاده و سواره خود را به میدان آورده است و  در مقابل حزب شیطان با یک عنصر به میدان می‌آیم و آن بصیرت است. یعنی راه شکست شیطان، بصیرت است. بصیرت به معنی پشت حرکت شیطان را دیدن و نقشه‌های او را خواندن است. حقیقا حجت الاسلام و المسلمین شفیعی بصیر بود. مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود، صفات را دقیق انتخاب کرده بودند.

سنگری در پایان گفت: چهارده سال است که برای جلسه‌ای به موضوع حضرت رقیه(س) به اهواز می‌روم. ایشان همیشه با تواضع از اول تا آخر مجلس می‌نشست و وقتی نام حضرت اباعبدالله(ع) می‌آمد منقلب می‌شد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت