تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تاکید کرد؛

توسعه صادراتی محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان در سه قاره دنیا

  • کد خبر : 12267
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
توسعه صادراتی محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان در سه قاره دنیا
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بازار صادراتی محصولات این شرکت گفت: در حال حاضر به ۱۸ کشور و سه قاره دنیا کار صادرات ورق را انجام داده و همچنان به دنبال توسعه در این بخش هستیم.

علی محمدی در نشست با اصحاب رسانه با موضوع اردوی راهیان پیشرفت بیان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی پیشرفت در جوامع امروزی بعد از نفت و پتروشیمی، مولفه صنعت فولاد است چرا که فولاد در تمام صنایع نقش موثری دارد.

وی با اشاره به درآمدزایی ۲ میلیون نفر در کشور از طریق زنجیره فولاد، افزود: همچنین زنجیره صادرات صنعت فولاد کشور ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که در افق ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: فولاد جزو صنایعی است که به شدت تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته اما با این وجود همواره کمک‌ حال کشور بوده و به تبع اشتغال‌زایی خوبی از این طریق صورت گرفته است.

توسعه صادراتی محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان در سه قاره دنیا

تامین ورق مورد نیاز برای لوله‌های نفتی و گازی کشور

وی افزود: فولاد اکسین جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در حوزه تولید ورق بوده همچنین تنها شرکت فولادی تولید ورق در خاورمیانه است. این شرکت جزو ۶ کشور برتر دنیا در عملیات حرارتی می‌باشد.

محمدی با اشاره به تامین نیاز شرکت‌های نفتی و گازی کشور گفت: خوشبختانه تمام ورق مورد نیاز برای لوله‌های نفتی و گازی کشور توسط این شرکت تولید شده و واردات در این حوزه به صفر رسیده است.

وی با اشاره به رشد تولید ۲۵ درصدی این شرکت در هشت ماهه نخست امسال افزود: همچنین میزان سودآوری شرکت نسبت به سال قبل ۹۶ درصد افزایش یافته است. کل سود شرکت در سال گذشته ۳۴ هزار میلیارد ریال بوده در حالی که این میزان در هشت ماهه نخست سال ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: در صورت تامین گاز مورد نیاز، میزان سودآوری شرکت در پایان سال جاری به ۵۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

رشد ۴۵ درصدی صادرات شرکت فولاد اکسین

محمدی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی صادرات محصولات این شرکت گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان “صادرکننده نمونه ملی” سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد از ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین می‌شود افزود: ظرفیت تولید شرکت فولاد اکسین یک میلیون و ۵۰ هزار تن تعریف شده که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری با تلاش همکاران، میزان تولید شرکت به ۸۰۰ هزار تن برسد.

محمدی در ادامه با اشاره به اقدامات شرکت فولاد اکسین خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: تامین ۲ هزار تن ورق برای احداث پل عنافچه، تامین چهار هزار بسته معیشتی و ۲ هزار بسته نوشت افزار، اعزام اکیپ‌های پزشکی به نقاط محروم، توزیع روزانه چندین تانکر به نقاط محروم و حضور شبانه روزی در ایام اربعین از مهمترین اقدامات فولاد اکسین است.

وی در پایان به نقش رسانه‌ها در ایجاد امیدآفرینی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در خط اول جهاد تبیین قرار داشته و در بخش امیدآفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات نقش ارزنده‌ای دارند.

در ادامه سجاد بهمئی رییس بسیج رسانه خوزستان تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای در استان برای خنثی‌سازی هجمه‌ رسانه‌های معاند را ضروری دانست و گفت: اولویت بسیج رسانه استان، ایجاد بستر رسانه‌ای واحد و همسو در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین و خدمت بوده و تاکنون اقدامات موثری در این خصوص صورت گرفته است.

وی رمز ایستادگی در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان را همدلی، اتحاد و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: همه رسانه‌های استان باید ضمن روشنگری و جهاد تبیین، روایتگر اول وقایع باشند تا دشمن سواستفاده نکند.

رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان با اشاره به موضوع انتخابات گفت: لازم است که رسانه‌های استان همه را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرده تا دشمن نتواند به اهداف شوم خود برسد.

وی بیان کرد: وظیفه اصلی رسانه‌های استان، امیدآفرینی در سطح جامعه بوده چرا که مقام معظم رهبری بارها به این موضوع تاکید کرده‌اند.

بهمئی گفت: دشمن با وارونه‌سازی وقایع و تبلیغات منفی به دنبال تزریق روحیه ناامیدی است بنابراین رسانه‌ها باید با امیدآفرینی و جهاد تبیین، نشاط و انگیزه را در جامعه برقرار و دستاوردهای نظام را بیان کنند.

وی هدف از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت را جهت‌گیری تخصصی حوزه رسانه بر مسائل مهم کشور دانست و افزود: ما در این اردوها به دنبال آن هستیم که موفقیت‌ها، واقعیت‌ها و دستاوردهای جوانان ایرانی را منعکس و در جامعه امیدآفرینی کنیم.

بر اساس این گزارش هفتمین اردوی راهیان پیشرفت، توسط بسیج رسانه خوزستان در شرکت فولاد اکسین برگزار شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت