تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

برگزاری رویداد ملی فناوری اطلاعات در صنایع معدنی به همت فولاد سنگان

  • کد خبر : 6453
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۹

به گزارش بهین خبر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در آیین افتتاحیه این رویداد که در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید، دانش بنیان ، اشتغال آفرین گفت: نامگذاری سال بر اساس واقعیات روز، نیازمندی ها و افق آینده […]

به گزارش بهین خبر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در آیین افتتاحیه این رویداد که در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید، دانش بنیان ، اشتغال آفرین گفت: نامگذاری سال بر اساس واقعیات روز، نیازمندی ها و افق آینده صورت می گیرد و نامگذاری این سال توسط مقام معظم رهبری گواه اهمیت تولید دانش بنیان در کشور است. وی اظهار داشت،هر سال مقام معظم رهبری با نامگذاری سال، استراتژی کلان و رویکرد کلی کشور را ترسیم می نمایند و این مهم رهنمود ارزشمندی برای برنامه ریزی در سطوح مختلف اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و … است و این روند با پایان آن سال به فراموشی سپرده شود بلکه به سالهای بعد نیز منتقل می شود و باید همواره بخشی از راهبرد کلان شرکتها باشد.

امرایی سال ۱۴۰۲ و شعار این سال را در ادامه و‌ پیوند با شعار دانش بنیان برشمرد و عنوان داشت ادامه این مسیر برای پیشرفت و رشد و شکوفایی کشور محتوم است چراکه تولید دانش بنیان و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نیاز ضروری برای کشور است و این امر چه در سال ۱۴۰۲ و چه سالهای بعد ادامه خواهد داشت.

امرایی افزود: اقتصاد دانش بنیان یکی از مباحث روز دنیا است و بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورهای توسعه یافته را اقتصاد دانش بنیان تشکیل می‌دهد و به عنوان مثال، سهم فناوریهای نوین در اقتصاد آلمان ۲۵ درصد بوده است و به طور کلی کشورهای دنیا به این سمت در حرکت هستند و سرمایه گذاری های بزرگی انجام داده اند.
وی با اشاره به اینکه سهم اقتصاد دانش بنیان در کشور ما یک رقمی است، افزود: چاره ای جز حرکت در این مسیر نداریم و لازم است سهم شرکت‌های دانش بنیان را در اقتصاد کشور افزایش دهیم. در این راستا باید در مسیری حرکت نماییم تا صنایع از صاحبان ایده و طرحهای دانش بنیان حمایت کنند. در حوزه تحقیق و توسعه ۳ درصد سهم اقتصاد را داریم و شرکت‌های بزرگ دنیا وقتی سرآمد و متعالی می‌شوند که در موضوع بروز رسانی فناوری هزینه نمایند.
مدیرعامل صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد: در قرن ۲۱ برابر ۲۰ قرن گذشته تولید علم شده ‌است و این سرعت و جهش علم را نشان می‌دهد. به طوریکه استقرار انقلاب چهارم صنعتی باعث افزایش ۳۰ درصدی بهره‌وری و کاهش ۴۰ درصدی مصرف انرژی خواهد شد و در کنار اینها در بخش هوشمندسازی علاوه بر افزایش بهره وری، در نهایت منجر به صیانت بیشتر از محیط زیست به عنوان میراث آیندگان منجر خواهد شد.
وی با اشاره به وقوع انقلابهای چهارگانه در دوره های مختلف با اشاره به نتایج انقلاب صنعتی چهارم از نقش هوش مصنوعی در صنعت و اقتصاد جهان گفت و افزود، در حال حاضر کشورهایی مانند چین، آلمان، کره جنوبی و حتی کشور های منطقه و…. سرمایه‌گذاری های کلانی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده اند. و برخی از آنها با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری تا سال۲۰۳۰ به سمت قصد دارند به سمت کشور فناور و هوشمند حرکت کنند‌ و در حال حاضر از نظر استراتژی دولتی در هوش مصنوعی جهان خوبی را به خود اختصاص داده اند.

امرایی در خصوص اثرات هوش مصنوعی و انقلاب چهارم گفت: اگرچه استقرار این انقلاب باعث از دست رفتن برخی مشاغل خواهد شد و در حالت کمینه ۴۰۰ میلیون و در بیشینه حالت ۸۰۰ میلیون فرصت شغلی را حذف خواهد نمود اما به همین ترتیب برخی حرفه های جدید را به وجود خواهد آورد که از هم اکنون باید به دنبال آموزش منابع انسانی برای ورود به این عرصه باشیم.
وی تصریح کرد: بسیاری از تکنولوژی‌ها به علت تحریم‌ها به ما نمی‌رسد اما باید خودمان در این مسیر گام برداریم تا تولید تکنولوژی و تکنولوژی تولید را در کشور به جایگاه بالا و شایسته برسد. یکی از راه های دستیابی به این هدف، تربیت نیروی انسانی است.
مدیرعامل فولاد سنگان در کنار افزایش بهره وری، رشد تولید، کاهش هزینه، مدیریت منابع انرژی، صیانت از اکوسیستم زمین را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب چهارم صنعتی برشمرد.
علی امرایـی بیان کرد: پردیس صنایع معدنی دانش بنیان فولاد سنگان با همکاری پارک علم و فناوری، صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را راه‌اندازی نموده است و مجموعه‌هایی که در حوزه صنایع معدنی کار می‌کنند را پذیرا هستیم. از آنجاکه یکی از چالشهای کشور، عدم کاربردی بودن دانش در حوزه صنعت است، لذت ما با برگزاری تورهای صنعتی و حمایت از پایان‌نامه های دانشجویی و تخصیص بودجه در این مسیر همراهی خواهیم نمود.
مدیرعامل فولاد سنگان تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید و دانشجویان مثلث تولید هستند که صنایع معدنی را به سمت پیشرفت و استفاده از دستاوردهای علوم کاربردی در صنعت سوق می دهند.

امرایی ادامه داد:در شرایطی که در کشور ما، منابع انرژی رو به کاهش است، باید حداکثر صرفه جویی را داشته باشیم. شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی ایده داشته باشند، علاوه بر پرداخت هزینه تحقیقات، در سود این صرفه جویی شریک خواهند شد.
وی خبر داد: در حوزه بومی سازی، افرادی که صنایع فولاد سنگان را از خرید تجهیزات خارجی بی نیاز کنند، حمایت خواهند شد.
وی در پایان گفت: با تاسیس شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر، از سرمایه گذاری‌های بزرگ با ریسک بالا در راستای توسعه صنعتی حمایت خواهد کرد و فولاد سنگان به وظایف خود در امر حمایت از شرکتهای دانش بنیان، استفاده از دستاوردهای انقلاب چهارم صنعتی، هوشمندسازی و جاری نمودن دستاوردهای علوم نوین در عرصه صنعت به خوبی عمل نموده است و در ادامه نیز به رسالت خود عمل خواهد نمود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت