تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

انتخاب بیش از ۵۰۰ نفر در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خوزستان

  • کد خبر : 2110
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که ۳۰ هزار نفر در آن شرکت کردند با معرفی ۵۰۱ برگزیده در استان خوزستان به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام رضا کلاه‌کج شامگاه گذشته در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: بی‌برنامگی آفت زندگی است و کلام معصوم نشان دهنده اهمیت اشاعه فرهنگ و داشتن برنامه در زندگی است و در راستای دستیابی به راهکارهای عملی با برنامه بودن، خواندن کتاب یک عامل مهم و محوری است که بدون تردید بازتاب آنچه خوانده می‌شود باعث حرکت به سمت برنامه‌ریزی وموفقیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار کم است گفت: یک ایده خوب و جالب توجه برای افزایش سرانه مطالعه این است که با روزی یک صفحه کتاب خواندن می‌توانیم به تدریج به مطالعه کردن عادت کنیم از کتاب خواندن لذت برد و این امر قطعا روشی موثر برای افزایش آگاهی در جامعه، ارتقای سطح مطالعه  و حال خوب مردم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه فرهنگ ناب رضوی است و چه چیز بهتر از کتابی است که جامعه را بیش از پیش به سمت امام رضا (ع) این ساحت مقدس و منور نزدیک کند.

همچنین در این مراسم سید مهرداد موسوی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، مهمترین شاخص در ارزیابی فرهنگ جامعه را کتاب و کتابخوانی دانست و عنوان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین کارها در کشور ترویج فرهنگ کتابخوانی است که قطعا ارتقای فرهنگ کتاب باعث ارتقای سطح دانش و دانایی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه خردمندی مفهومی جامع و گسترده است است و انسان  خردمند خیرخواهی را برای تمامی بشریت آرزو می‌کند تاکید کرد: انجام کارهای خوب در راستای علم‌آموزی و کسب بیشتر دانش و فضیلت میسر می‌شود.

موسوی با اشاره به یک فیلسوف فرانسوی که از دانایی به عنوان قدرت تعبیر کرده و جمله او در محافل اروپا سروصدای زیادی ایجاد کرده است اظهار کرد: بزرگان ایران زمین در حدود ۱۱۰۰ سال پیش درباره دانایی و قدرت آن سخن گفته‌اند و به ترویج علم و دانایی تاکید داشتند.

وی در همین زمینه ادامه داد: ایران جایگاه رفیعی در حوزه فرهنگی دارد. از این رو، انتظار می‌رود جهت ارتقا و فرهیختگی هر چه بیشتر جامعه تلاشی مضاعف کنیم که قطعا مهمترین کار فرهنگی کتابخوانی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: مشارکت افراد و حضور  تمامی اقشار جامعه اعم از کودکان، نوجوان، جوانان و بزرگسالان نشان دهنده این است که ما می‌توانیم مسایل فرهنگی را از طریق برگزاری چنین مسابقات و جشنواره‌هایی اشاعه و ترویج دهیم چراکه هیچ امری برای بشریت بالاتر از دانایی نیست.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت