تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0
استاندار خوزستان تاکید کرد:

نظرسنجی از مردم برای رفع کاستی‌های اربعین

  • کد خبر : 12395
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
نظرسنجی از مردم برای رفع کاستی‌های اربعین
استاندار خوزستان بر ضرورت رفع نقص‌های اربعین تاکید کرد و گفت: برای رفع کاستی‌های اربعین از مردم نظرسنجی شود تا با همکاری مردم و مسوولان شاهد رفع نارضایتی‌ها و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین اربعین باشیم.

علی اکبر حسینی محراب در نشست ستاد استانی اربعین حسینی در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان بیان کرد: از روز بعد از اربعین باید برنامه‌ریزی برای سال بعد انجام شود تا مشکلات در زمان موردنظر به حداقل برسد.

وی اربعین را نباید تعطیل کرد افزود: کمیته‌های ۱۷ گانه نقص های اربعین ۱۴۰۲ در حوزه فرهنگی، حمل و نقل، اسکان، تغذیه و اتباع خارجی را شناسایی و برای رفع آنها راهکار دهند تا سال بعد تکرار نشوند.

حسینی محراب بر ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام اربعین تاکید کرد و گفت: با پیمانکارانی که برای اجرای طرح‌ها عقب ماندند برخورد شود و هیچ طرحی از اربعین سال ۱۴۰۲ ناتمام باقی نماند.

استاندار خوزستان درختکاری مسیر اربعین را ضروری دانست و ادامه داد: درختکاری موجب تغییر چهره مسیر و استراحتگاه‌های زایران می‌شود که باید در این خصوص اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های بین راهی نیز نقص‌های زیادی دارند اظهار کرد: لازم است راهداری نسبت به راه اندازی این مجتمع‌ها اقدام کند تا ضمن زیباسازی مسیر، از تصادفات جاده‌ای ای جلوگیری و موجب درآمدزایی شود.

حسینی محراب گفت: از ظرفیت خیرین برای ساخت مسجد استفاده و در کنار آن با ورود بخش خصوصی استراحتگاه و فروشگاه درنظر گرفته شود.

استاندار خوزستان برگزاری نشست بعدی ستاد اربعین در شلمچه و چذابه و اتخاذ تصمیمات عملیاتی در منطقه را خواستار شد و توضیح داد: جاده ماهشهر به آبادان بیشترین واژگونی و تصادفات جاده‌ای را در اربعین داشته که باید تکمیل شود.

وی بیان کرد: روشنایی مسیر آبادان به خرمشهر, آبادان به اهواز و خرمشهر به اهواز باید مدنظر قرار گیرد البته این موضوع از طریق معاون اول رییس جمهور هم در دست پیگیری است.

حسینی محراب ادامه داد: مسیر عبدالخان بعد از جاده سوسنگرد نیز چند پیچ خطرناک دارد که باید تعریض و شانه‌سازی شود زیرا مردم از این مسیر بیشتر استفاده می کنند.

استاندار خوزستان در خصوص چالش زایران و موکب داران اربعین نیز گفت: باید در موکب ها و یا پارکینگ های اربعین جابجایی صورت گیرد؛ نیاز است طراحی جدیدی برای کوتاه کردن مسیر و افزایش پارکینگ‌ها انجام شود و از نظرات مردمی در این خصوص استفاده شود.

وی بررسی کارشناسی برای حل چالش منطقه آزاد را ضروری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر فقط موکب‌های دولتی راه اندازی شده‌اند؛ از درآمدزایی از طریق اربعین استقبال می‌شود و بخش خصوصی می‌تواند برای موکب‌های اربعین ورود کند.

حسینی محراب تصریح کرد: آسفالت پارکینگ‌های اربعین پیشنهاد وزیر کشور است که باید برای اختصاص اعتبار در این خصوص مکاتبات لازم انجام شود.

استاندار خوزستان صدور سند مالکیت برای موکب‌ها را یادآور شد و بیان کرد: اگر معارضاتی در این خصوص وجود دارد در صورت دارابودن سند نسبت به خریداری موکب اقدام و در غیراین صورت معوض داده شود و معارضان توجیه شوند.

مدیرکل هلال احمر خوزستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از کمیته امداد و نجات اربعین گفت: عمده خدمات در کمیته امداد و نجات منحصر به زمان حضور زائران است که هر ساله با حمایت مسوولان خدمات ارائه می‌شود.

وحید شعبانی افزود: قرار است ۲قرارگاه در ۲ پایانه مرزی راه اندازی شود که در هنگام غیر اربعین فعالیت کرده در زمان‌های دیگر به مسافران و راهیان نور خدمات رسانی کنند.

وی تاکید کرد: ۲ پایانه خوزستان در مصوبات سفر رییس جمهور آمده‌اند که پیگیر هستیم.

شعبانی با اشاره به اینکه برای تملک زمین مشکلاتی وجود دارد توضیح داد: در این خصوص نشستی با حضور مدیرکل راهداری برگزار شده و امیدواریم با همکاری سایر ارگان‌ها مشکل زمین حل شود.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی مسوول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین نیز اظهار کرد: مشکل اصلی در مرکز شلمچه مواکب است و لازم است مواکب برای ساخت و ساز زودتر اقدام کنند زیرا کمتر از ۶ ماه به اربعین باقیمانده است.

وی اضافه کرد: زمین مواکب آماده است باید برای ساخت و ساز اقدام شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12395

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت