تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خوزستان ۲۷ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 11571
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۳:۳۰
تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خوزستان ۲۷ درصد کاهش یافت
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان در خوزستان با انجام برنامه‌ریزی‌های کاربردی طی سال جاری ۲۷ درصد کاهش یافته است.

صادق جعفری چگنی در نشست بررسی آسیب های اجتماعی استان بیان کرد: یکی از مقوله‌های مهم در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی توجه به دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان این سرزمین و جلوگیری از ترک تحصیل آن‌ها است.

وی با بیان اینکه ترک تحصیل دانش‌آموز از مدرسه مسیری برای بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند افزود: به همین منظور با برنامه‌ریزی‌های کاربردی، آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان، روند کاهشی داشته است.

جعفری چگنی افزود: از دانشگاه‌های استان درخواست می‌شود که پایان نامه‌های دانشگاهی را به سمت مباحث اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی هدایت کنند تا از پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در این بخش استفاده شود.

انتقال ۱۲۱ کودک کار خوزستان به مراکز حمایتی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان همچنین در ادامه با اشاره به جمع‌آوری کودکان کار در استان افزود: در شش ماهه اول امسال، ۱۲۱ کودک کار در معابر استان جمع‌آوری و به مراکز حمایتی منتقل شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۲۹ کودک پس از دریافت خدمات ترخیص و باقی در این مرکز نگهداری می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی حاصل تغییرات اجتماعی، اقتصادی و عدم توسعه در این ۲ بخش است افزود: شرکت‌های صنعتی در استان با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در کاهش آسیب های نقش تاثیرگذاری دارند.

وی همچنین از راه اندازی مرکز شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی “شوق زندگی” به زودی در اهواز خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز دخالتی در انجام وظایف و عملکرد هیچ سازمانی ندارد و هدف از ایجاد این مراکز افزایش هم‌افزایی وهمراهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان است.

جعفری چگنی گفت: با وجود قوانین، امکانات و تجهیزات، مطالبات مردم در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی محقق نشده و همه ادارات و سازمان‌ها در قالب حاکمیت وظایفی به عهده دارند که باید در ساماندهی مسائل اجتماعی به آن‌ها عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: محدودیتی در راه‌اندازی مراکز شوق زندگی ( مراکز کاهش آسیب های اجتماعی) در استان وجود ندارد و با راه‌اندازی مراکز مشابه در سایر شهرستان‌ها از جمله آبادان، ماهشهر و دزفول ارائه این خدمات از اهواز تمرکززدایی می‌شود.

جعفری چگنی با اشاره به انواع آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: کودک آزاری، فرار از منزل، خشونت علیه زنان، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، اختلافات خانوادگی، سالمند آزاری، زنان و کودکان نیازمند حمایت و خودکشی از جمله این آسیب‌ها هستند که نیازمند تحرک وفعال شدن حمایت دستگاه‌های متولی است.

در ادامه این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و کودکان از برنامه‌های اولویتی قوه قضائیه است که در برنامه‌های ابلاغی به استان‌ها نیز به این موضوع تاکید شده است.

علیرضا باوی افزود: در قانون حمایت از زنان و کودکان، وظایف هر دستگاه به تفکیک مشخص شده و برخی قوانین نیز با تغییرات شرایط اجتماعی، نیاز به بازنگری دارند.

بر اساس این گزارش، استقرار اورژانس اجتماعی در پارک‌ها و بوستان‌ها، توجه به کودکان کار و مقابله با پدیده زباله‌گردی کودکان و رسیدگی به موضوع فرار کودکان از منزل به دلیل اختلافات خانوادگی از دیگر مسائل نیازمند توجه در حوزه زنان و کودکان است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت