تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
6

۱۴۲۴ نفر برای انتخابات مجلس در خوزستان ثبت‌نام کردند/ حضور ۹ درصدی بانوان در پیش ثبت‌نام

  • کد خبر : 6793
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: تعداد پیش ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان به یک هزار و ۴۲۴ نفر رسید.

به گزارش بهین خبر و به نقل از خبرنگار ایرنا عبداله افرازه شهاوند روز شنبه در گفت‌وگو اظهارکرد: در مجموع کل ثبت نام کنندگان تا این لحظه یک هزار و ۲۹۷ نفر مرد هستند که ۹۱ درصد ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده و ۱۲۸ نفر زن هستند که ۹ درصد پیش ثبت‌نامی‌ها را در برمی‌گیرد.

وی بیشترین تعداد ثبت‌نام را متعلق به حوزه انتخابیه اهواز و کمترین میزان را متعلق به حوزه انتخابیه دشت‌آزادگان اعلام و نسبت به افزایش آمار پیش ثبت‌نام در روزهای باقی مانده ابراز امیدواری کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از همه اقشار به ویژه زنان خواست تا در روزهای آینده خود را وارد این رقابت حساس کنند.

توصیه معاون سیاسی استاندار به نخبگان

وی در ادامه به افراد دارای پایگاه اجتماعی، دارای توانمندی و نخبگان در حوزه‌های مختلف توصیه کرد در عرصه انتخابات حضور داشته باشند و افزود: حضور نخبگان و افراد موثر علاوه بر این که گره‌ای از مشکلات مردم در آینده را باز خواهد کرد در افزایش مشارکت نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

شهاوند آمار پیش ثبت‌نام دوره فعلی پیش ثبت‌نان را با دوره قبلی مجلس شورای اسلامی خوزستان مقایسه کرد و توضیح داد: مجموع کل ثبت‌نام در دوره یازدهم ۹۱۰ نفر بود و تا این لحظه که ۲ روز تا پایان پیش ثبت نام فرصت باقی مانده است حدود ۵۰۰ نفر افزایش ثبت نام مشاهده و پیش بینی می‌شود امسال شاهد رکورد دو برابری در این زمینه باشیم.

وی با گریز کوتاهی به دلایل رشد قابل توجه پیش ثبت‌نام نسبت به دوره‌های قبل گفت: جامعه پویا و دغدغه‌مند است با وجود همه هجمه‌هایی رسانه‌ای و ترکیبی که بدخواهان در یک سال اخیر وارد کرده‌ند اما شاهد هستیم مردم در صحنه حضور دارند و نسبت به سرنوشت خود دغدغه دارند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: همچنین امیدواریم شاهد مشارکت پرشور و حداکثری هم در عرصه رقابت و هم در عرصه مشارکت باشیم.

به گزارش ایرنا پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز شده و تا یکشنبه ۲۲ مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.

متقاضیان می‌بایست ثبت‌نام خود را طی هفت روز از تاریخ ۲۷ مهرماه امسال نهایی سازند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور مجموع کل متقاضیان پیش ثبت نام انتخابات مجلس تا روز پنجم را بیش از ۲۴ هزار نفر عنوان کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌صورت همزمان در روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت