تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

۱۱۱ هزار میلیارد ریال مجموع تخصیصی عوارض آلایندگی به خوزستان در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 8217
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۵۴
۱۱۱ هزار میلیارد ریال مجموع تخصیصی عوارض آلایندگی به خوزستان در دولت سیزدهم
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مبلغ ۲۱ هزار ریال دیگر از مطالبات عوارض آلایندگی خوزستان پرداخت شده است گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم، در مجموع ۱۱۱ هزار و میلیارد ریال عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته است.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در گفت‌وگویی رسانه‌ای اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۲۱ هزار میلیارد ریال دیگر از مطالبات خوزستان، از محل عوارض آلایندگی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تخصیص و به حساب اداره کل امور مالیاتی استان واریز شد.

وی ادامه داد: این مبلغ مربوط به سال های گذشته است که تا قبل از دولت سیزدهم اقدام خاصی برای پرداخت آن صورت نگرفت اما پس از پیگیری‌های صورت گرفته و در نتیجه توجه ویژه رییس‌جمهور به خوزستان، این مبلغ برای استان واریز شد.

حسینی محراب تصریح کرد: پیش از این و طی ۲ سال فعالیت دولت مبلغ ۹۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته بود که با واریزی اخیر مجموعا ۱۱۱ هزار میلیارد ریال از سوی دولت در قالب اعتبارات عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته است.

به گفته استاندار خوزستان، تخصیص این ارقام قابل ملاحظه که در نوع خود بی سابقه بوده؛ نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به خوزستان است.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه روستایی و عشایری و هزار و ۱۰۰ پروژه در حوزه شهری از محل اعتبارات عوارض آلایندگی در استان اجرا شده است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: طبق روال گذشته این مبلغ نیز در حوزه های زیرساختی، عمرانی، شهری و … و بر اساس تعداد جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع خواهد شد.

حسینی محراب عنوان کرد: با اجرای پروژه هایی که از محل اعتبارات عوارض آلایندگی اجرا شده و در آینده هم اجرا می‌شود چهره استان از لحاظ آسفالت، جدول کشی، پیاده‌روسازی و…در روستاها و بخشها تغییر اساسی خواهد کرد و همچنین بخش اشتغال بیش از پیش فعال خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: با توجه به نگاه حمایتی دولت مردمی به استان و اختصاص این مبلغ امیدواریم شاهد بهبود شرایط زیرساختی و عمرانی استان و کاهش محرومیت ها باشیم.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت