تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
2
شهرداری اهواز

گلکاری گسترده شهر اهواز در دستور کار قرار گرفت

  • کد خبر : 5860
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
گلکاری گسترده شهر اهواز در دستور کار قرار گرفت
همسویی زندگی گیاهان و زندگی انسان ها و شباهت آنها موجب شده تا سازگار خاصی بین زندگی انسان ها و زندگی گیاهان ایجاد شود. افراد با نگهداری از گیاهان و مشاهده آن ها حس و انرژی مثبتی را که از بودن با سایر افراد مثبت دریافت می کنند را به دست می آورند.
  • به گزارش بهین خبر، همسویی زندگی گیاهان و زندگی انسان ها و شباهت آنها موجب شده تا سازگار خاصی بین زندگی انسان ها و زندگی گیاهان ایجاد شود. افراد با نگهداری از گیاهان و مشاهده آن ها حس و انرژی مثبتی را که از بودن با سایر افراد مثبت دریافت می کنند را به دست می آورند.
  • زندگی شهر نشینی و مشکلات زندگی و درگیری های ذهنی و مشغله کاری موجب فاصله گرفتن انسان از طبیعت و کم رنگ تر شدن نقش و حضور گل و گیاه در زندگی انسان ها، خلاء بزرگی در روح و روان انسان ها پدید آورده است.
  • از نظر سازمان بهداشت جهانی، سلامت روانی نوعی از رفاه جسمی، روانی و اجتماعی است که هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند با وجود این گل و گیاه موجب تغییر روحیه فرد شده و هیجان مثبت را در وی افزایش می دهد.
  • بر اساس یافته های علمی افرادی که از گل و گیاه در محیط پیرامون خود استفاده می کنند، ۲ تا ۴ برابر بیش از دیگران، حس آرامش، مهربانی و شادی و سرزندگی را تجربه می کنند و قادرند این حس زیبا را به دیگران منتقل کنند. به طور کلی نگهداری، نظاره کردن به گل و گیاه، در طولانی مدت تاثیر بسیار مثبتی روی حالات روحی و روانی فرد ایجاد می کند. سر و کار داشتن با گل و گیاه موجب برانگیختن احساس شادی و آرامش و طراوت در فرد شده و مثبت اندیشی را در او افزایش می دهد.
  • پروفسور جونز روانشناسی از دانشگاه روتگرز آمریکا، درباره نقش گل و گیاه در زندگی انسانها و سلامت روانی آنها، بر این باور است که تماشا کردن به گل ها و لذت بردن از زیبایی و رنگ و رایحه گل ها موجب تغییر روان نامتعادل فرد به حالت طبیعی و حتی متناسب تر شده و باعث اتصال عصبی مثبت در مغز می گردد.
  • ساختار کلانشهرها انسان را به سوی دوری از طبیعت و خود وامی دارد و با کاهش عمر شهروندان به دلایل روحی، مخاطراتی را در طول زندگی به وجود می آورد. از اینرو برای مدیران شهری ایجاد فضای سبز با نشاط الزام آور است. کلانهشر اهواز نیز به مانند سایر کلانشهرهای کشور دارای جمعیت گسترده ای از شهروندان است که توجه به نیازهایشان در شرایط آب و هوایی سخت بسیار پراهمیت است.
  • سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز در گفتگو با خبرنگار تابا؛ اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و اهمیت وجود گل‌های فصلی برای زیباسازی منظر شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین شهروندان، شهرداری اهواز اقدام به کاشت گل‌های فصلی در سطح شهر نموده است.
  • شمس ادامه داد: از اواخر سال ۱۴۰۱ کاشت گل‌ در سطح شهر آغاز و میادین شهر مملو از گل شده است.
  • وی با بیان اینکه بیش از ۶ میلیون بذر و کوزه گل در سطح شهر کشت شده و هچنان ادامه دارد؛ گفت: تلاش کرده ایم از گل‌های فصلی که مناسب فصل تابستان شهر اهواز و با درجه حرارت این فصل همخوانی داشته باشد استفاده کنیم .
  • سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: میادین شهدا، فرودگاه و پنج نخل و خیابان گلستان از جمله محل هایی هستند که گلکاری ویژه تابستانه در آنها به اتمام رسیده و گلکاری مابقی میادین و خیابان‌های شهر نیز در دستور کار قرار گرفته است.
  • شمس با بیان اینکه ردیف بودجه توسط شورای شهر در هر فصل برای خرید گل در نظر گرفته شده است؛تصریح کرد: امید است کاشت گل های فصلی یک روال برای شهر اهواز شود و گل‌های مخصوص به هر فصل به شهر طراوت و شادابی ببخشند.
  • وی با تاکید به اینکه گلکاری در روحیه مردم تاثیر بسزایی دارد؛ افزود: گل‌های تاج خروس و پریوش گل‌هایی هستند که در تابستان حداکثر دما را تحمل می‌کنند از این رو برای کاشت در شهر اهواز در نظر گرفته شده‌اند.
  • شمس به شرایط آب و هوایی اهواز اشاره کرد و گفت: تنها چالش شهرداری برای نگهداری از گل ها تعداد دفعات آبیاری است از اینرو برای نگهداری هرچه بیشتر گل ها نوع آبیاری‌ها را متفاوت کرده‌ایم؛ یک بار در ابتدای صبح و یک بار در دل شب آبیاری انجام می‌شود که تحمل گل‌ها در مقابل گرما بیشتر شود.
  • وی با اعلام اینکه در شهر اهواز شاهد کمترین سرقت گل بوده‌ایم؛ گفت: از شهروندان اهوازی تقاضا داریم با توجه به فواید فضای سبز و اثربخشی آن در زیبایی چهره و منظرشهری و تاثیرات مثبتی که گل‌ها در روحیه افراد دارند در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.
لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت