تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
4
شهردار دزفول

گره طرح قائم دزفول باز می‌شود

  • کد خبر : 5069
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
شهردار دزفول با اشاره به نشست‌های متعدد با مسوولان بانک شهر گفت: پیشنهادهایی برای گره گشایی از طرح قائم از جمله تهاتر بدهی شهرداری به بانک شهر وجود دارد که امید برای فعال شدن مجدد این طرح را در آینده نزدیک تقویت می‌کند.

به نقل از بهین خبر، محمد عتاب اهوازی روز چهارشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا افزود: یکی از شرکت‌های بزرگ دزفول قصد دارد که ۲۱۰ واحد مسکونی با همراهی بانک شهر بسازد که این بانک پیشنهادی برای تهاتر زمین مورد نیاز این طرح و بدهی شهرداری دزفول مطرح کرده است.

وی ادامه داد: این امیدواری وجود دارد با تهاتر، امکان تصویه بدهی شهرداری دزفول با بانک شهر در طرح قائم محقق شود.

شهردار دزفول تصریح کرد: شهرداری دزفول به دنبال بخشش سود و جرایم تسهیلات اخذ شده شهرداری از بانک شهر است و در این راستا نشست‌های متعددی با مدیران بانک شهر برگزار شده و این پیگیری تا حل کامل ادامه می‌یابد.

وی افزود: مدیریت ارشد شهرستان دزفول با همدلی و اتحاد نشست‌های متعددی در تهران طی روزهای اخیر با مسؤولان کشوری برگزار و مسائل شهر و شهرستان را پیگیری کردند که این نشست‌ها دستاوردهای خوبی به دنبال داشت و اجرایی کردن آنها می‌تواند موجب تحول در دزفول شود.

عتاب اهوازی اظهار کرد: تکمیل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر، افزایش سهم آلایندگی شهرداری دزفول، افزایش ارزش افزوده دزفول، تخصیص اعتبار اربعین به دزفول، افزایش محدوده شهر و تغیر کاربری‌های مورد نیاز دزفول در این نشست‌ها پیگیری و مصوبه‌های خوبی در این زمینه رقم خورد.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به دزفول

شهردار دزفول گفت: این شهر در ردیف اعتباری اربعین قرار نداشت که در این سفر در گام اول ۲۴۰ میلیارد ریال و با پیگیری انجام شده اعتبار اربعین دزفول به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: توافق‌های اولیه با هلدینگ قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام شده و به زودی مشاوران این قرارگاه در دزفول مستقر می‌شوند ضمن اینکه در سفر اخیر به تهران مذاکراتی با تعدادی از سرمایه گذاران برای ورود به دزفول انجام شده است.

شهردار دزفول با اشاره به نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: موافقت با تخصیص چهار هزار تن قیر به شهرستان دزفول، افزایش پروازهای فرودگاه دزفول و همچنین تخصیص بودجه برای کوی مدرس و طالقانی از جمله مواردی بود که در این نشست با آنها موافقت شد.

عتاب اهوازی با تاکید بر لزوم پیگیری مصوبه‌های سفر اخیر گفت: پیگیری مصوبه‌های مهم این سفر به صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به دیدار با معاون وزیر کشور برای تعیین محدوده شهر دزفول افزود: شهرداری دزفول در این دیدار درخواست قرار گرفتن منطقه پیام نور و فراتر از آن به محدوده شهر دزفول را خواستار شده است.

موافقت وزارت کشور برای تأمین پله مرتفع برای آتش نشانی دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به ضعف جدی تجهیزات آتش نشانی دزفول گفت: دزفول دارای مجتمع‌های مسکونی با ۱۴ طبقه ارتفاع است و این در حالی است که امکانات آتش نشانی این شهر حداکثر جوابگوی چهار طبقه است.

محمدحسن پرآور با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر مدیران ارشد شهرستان به تهران اظهار کرد: تأمین پله‌های مرتفع آتش نشانی برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت بر اساس قانون به صورت رایگان توسط وزارت کشور تأمین می‌شود که در نشست با مسؤولان وزارت کشور مقرر شد این پله در اختیار شهرداری دزفول قرار گیرد و شهرداری نیز ملزم به امدادرسانی به شهرهای تابعه در زمان حوادث شود.

وی ادامه داد: تأمین برخی از ماشین آلات مورد نیاز شهرداری دزفول از خارج کشور در این نشست‌ها دنبال و توافق‌های اولیه در این زمینه انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به تخصیص چهار هزار تن قیر به شهرستان دزفول گفت: سه هزار تن قیر برای شهرداری دزفول و یک هزار تن برای شهرداری‌های شهرها اقماری دزفول تخصیص داده شد که می‌تواند بخشی از مشکل آسفالت شهرستان را برطرف کند.

وی افزود: موافقت با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۲ وام ۵۰ میلیارد ریالی به شهرداری دزفول از دیگر مصوبه‌های مهم نشست اخیر با مسؤولان وزارت کشور بود.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی طرح قائم از سال ۱۳۹۰ با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال با هدف توانمندسازی بافت قدیم دزفول با اخذ تسهیلات از بانک شهر آغاز شد. در این طرح سایت‌های اداری، درمانی، آموزشی، فرهنگی و رفاهی پیش بینی شده است. روند اجرای این طرح بزرگ با کندی مواجه شده و اکنون با توقف کامل و نیمه کاره ماندن با چالش بدهی بانکی مواجه است.

سررسید پرداخت اقساط تسهیلات بانک شهر و تأخیر در بازپرداخت این تسهیلات موجب شده تا بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر برای طرح قائم روزانه در حال افزایش باشد. بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر در طرح قائم روزانه یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال افزوده می‌شود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت