تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
2

کنترل کانون‌های ریزگرد خوزستان با اجرای طرح زراعت چوب

  • کد خبر : 7854
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۵۴
کنترل کانون‌های ریزگرد خوزستان با اجرای طرح زراعت چوب
استاندار خوزستان گفت: اجرای طرح زراعت چوب در استان در کنار اشتغالزایی برای کنترل کانون‌های تولید ریزگرد اثرگذار است.

علی اکبر حسینی محراب در نشست آغاز سال زراعی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به طرح زراعت چوب در استان بیان کرد: این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان کلید خورده و در کنار ایجاد فرصت اشتغالزایی و تکمیل زنجیره صنعت چوب در کنترل کانون‌های ریزگرد خوزستان اثر گذار است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در استان مشخص شده است، افزود: طرح زراعت چوب با همکاری اداره کل منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان در دست اجرا است.

کنترل کانون‌های ریزگرد خوزستان با اجرای طرح زراعت چوب

استاندار خوزستان با تاکید بر تسریع اجرای این طرح مهم در استان بیان کرد: اگر این طرح در مدت سه تا چهار سال عملیاتی شود، کشاورزان می‌توانند از هر هکتار بیش از کشت زعفران درآمد کسب کنند.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های استان نیز به صورت تضمینی خرید چوب را در دستور کار دارند، افزود: برای اجرای این طرح بزرگ و مهم نیاز به همکاری و حمایت دستگاه‌های مربوطه هستیم.

حسینی محراب با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های خوبی از بخش کشاورزی استان داشته است، بیان کرد: انتظار می‌رود در خوزستان که توسعه و اشتغال آن به کشاورزی وابسته است، فعالیت‌ها و طرح‌های قوی‌تری در این حوزه اجرا شود.

وی با اشاره به سایر طرح‌‎های کشاورزی پیگیری شده در استان افزود: نیشکر نیز از دیگر محصولات کشاورزی است که در استان در سطح بالایی کشت می‌شود، همچنین در کشت خرما، کلزا و چغندرقند خوزستان در کشور سرآمد است.

استاندار خوزستان گفت: یکی از مهمترین طرح‌های کشاورزی استان ،طرح ۵۵٠ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در مرحله نخست٣٠٠ هزار هکتار از این طرح انجام شده است.

مقرر شده دولت ۲۰ درصد سهم خود ازنیشکر را برای تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اختصاص دهد.

وی با اشاره به سهم بالای تولیدات باغی در استان افزود: با توجه به سهم بالای تولیدات باغی، زراعی و صیفی ‌جات دراستان خوزستان نیازمند پایانه‌های صادراتی برای صادرات محصولات کشاورزی به سایر کشورها هستیم.

اجرای آبیاری زیرسطحی در حوزه کشاورزی خوزستان

حسینی محراب با تاکید بر توسعه اجرای آبیاری زیر سطحی در استان گفت: اجرای آبیاری زیر سطحی در استان با جدیت دنبال می‌شود و٢٠٠ تا٣٠٠ هکتار توسط نیشکر و بخش‌های دیگر در استان برای جلوگیری از تبخیر آب اجرایی شده است.

آبیاری قطره ای زیر سطحی تکنیکی از آبیاری قطره‌ای است که محل خروج آب زیر سطح خاک قرار دارد، این روش با به حداقل رساندن تبخیر آب، از کارآیی بیشتری نسبت به آبیاری سطحی برخوردار است.

استاندار خوزستان با تاکید بر توسعه شیلات در استان بیان کرد: کشورهای منطقه نیازمند تولیدات شیلاتی هستند و خوزستان می‌تواند نیاز این کشورها را تا حد زیادی تامین کند.

وی ادامه داد: شوشتر و دزفول در تولید ماهی خاویار موفق هستند و باید به حوزه شیلات به عنوان یکی از منابع درآمدی خوب استان توجه کرد.

حسینی محراب با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در بسیاری از مناطق استان نتایج خوبی داشته است؛ بیان کرد: اگر کشت گلخانه‌ای یک طرفه و ارزان قیمت در استان انجام شود، خوزستان به یکی از قوی‌ترین قطب‌های کشت گلخانه‌ای به ویژه در تولید میوه‌های گران قیمت گرمسیری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: کشاورزان ما باید فارغ التحصیلان رشته‌های دانشگاهی امور زراعی، باغبانی و اموردام باشند تا شاهد پیشرفت راهبردی در این بخش باشیم.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت