تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز خبر داد

کشت گونه‌های گیاهی مقاوم و بومی در اهواز تا اردیبهشت سال آینده

  • کد خبر : 9347
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۱۶
کشت گونه‌های گیاهی مقاوم و بومی در اهواز تا اردیبهشت سال آینده
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز بر لزوم تامین ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه انتقال آب خام تاکید کرد.

علی‌اصغر اسداللهی در مراسم آغاز کاشت درختان نخل مثمر در شهر اهواز که امروز (۷ آبان‌ماه) انجام شد، با تسلیت شهادت مظلومانه مردم فلسطین اظهار کرد: این مراسم برای ترویج سنت حسنه کاشت درختان و نگهداری از درختان به ویژه درختان مثمر است و نخل به عنوان نمونه و طلایه‌دار درختان مقاوم، مثمر و بومی منطقه انتخاب شده است. شورای شهر و شهردار اهواز قول داده بودند که این مراسم برگزار شود بنابراین در آغاز فصل کاشت، این کار انجام شده است.

وی افزود: برای داشتن فضای سبز پایدار، سه عنصر اصلی آب پایدار، بستر مناسب و گونه مقاوم مورد نیاز است. آموزش و همراهی مردم و پرسنل نیز در این زمینه بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در خصوص تامین آب پایدار، امسال ۵۲ میلیارد تومان برای توسعه شبکه آب خام مناطق تخصیص یافته و کار در حال انجام است. در خصوص شبکه انتقال نیز برای انتقال آب خام ۱۵۱ میلیارد تومان نیاز است که تامین آن در حال پیگیری است و امیدواریم با مساعدت، آب پایدار به مناطق شهرداری برسد تا از سال بعد شبکه‌های توزیع و گسترش اجرا شوند.

وی بیان کرد: در خصوص بستر خاک نیز بهبود کیفی خاک و برای داشتن فضای سبز سرسبز و شاداب در برنامه این سازمان است و در حال پیگیری است. همچنین با همراهی و همکاری استادان و دانشگاهیان، گونه‌های مقاوم و بومی شناخته شده‌اند و بر اساس طرح‌ها و محل‌های مناسب پیش‌بینی شده، به چند روش در فصل زراعی که تا اردیبهشت‌ماه طول می‌کشد، در سطح شهر کشت می‌شوند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت