تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1
صنعت نیشکر، پیشگام در اردوهای راهیان پیشرفت؛

کاشت امـید، بـرداشت افـتخار

  • کد خبر : 12740
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
کاشت امـید، بـرداشت افـتخار
اردوهای راهیان پیشرفت، دریچه‌ای به‌سوی دنیای نیشکر و دروازه‌ای به آینده‌ای روشن است. در این اردوها، دانش‌آموزان و دانشجویان، این سفیران امید، با گام‌هایی استوار راهی مزارع نیشکر می‌شوند تا با دستاوردهای این صنعت عظیم آشنا شوند و طلایه‌داران فردایی درخشان باشند.

اردوهای راهیان پیشرفت، دریچه‌ای به‌سوی دنیای نیشکر و دروازه‌ای به آینده‌ای روشن است. در این اردوها، دانش‌آموزان و دانشجویان، این سفیران امید، با گام‌هایی استوار راهی مزارع نیشکر می‌شوند تا با دستاوردهای این صنعت عظیم آشنا شوند و طلایه‌داران فردایی درخشان باشند.

دانش‌آموزان و دانشجویان در این اردوها، با قلب تپنده صنعت نیشکر، از مزارع سرسبز تا کارخانه‌های مدرن، آشنا می‌شوند. آن‌ها با فرایند تولید محصولات نیشکری، از کاشت و برداشت نیشکر تا استحصال شکر و تولید محصولات جانبی، به‌صورت عملی آشنا می‌شوند. این تجربه میدانی، درک عمیق‌تری از جایگاه کلیدی صنعت نیشکر در اقتصاد کشور و نقش آن در توسعه استان به ارمغان می‌آورد.

سرمایه‌گذاری برای آینده: ترویج خودباوری و امید

اردوی راهیان پیشرفت، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن است. در این اردوها، نسل جوان با مشاهده پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت نیشکر، به خودباوری و اعتمادبه‌نفس دست پیدا می‌کنند. روحیه امید و تلاش در آن‌ها تقویت می‌شود و انگیزه آن‌ها برای نقش‌آفرینی در آینده این صنعت افزایش می‌یابد.

این اردوها همچنین فرصتی مغتنم برای ایجاد ارتباطی دوسویه بین صنعت نیشکر و نسل جدید است. از یک سو، دانش‌آموزان و دانشجویان با این صنعت عظیم و فرصت‌های شغلی آن آشنا می‌شوند و از سوی دیگر، صنعت نیشکر با استعدادها و ایده‌های خلاق نسل نو آشنا می‌شود. این تعامل سازنده، زمینه را برای توسعه پایدار صنعت نیشکر و پیشرفت کشور فراهم می‌کند.

حضور در مزارع نیشکر، درسی از جنس تجربه

حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مزارع نیشکر سبب شده تا نسل آینده‌دار ایران، در کنار ورق زدن کتاب و خواندن دستاوردهای ایران اسلامی بر روی کاغذ، با چشم، دیدنی‌ها را ببینند و با عمق جان، دستاوردها را حس کنند و به خاطرش، از ایرانی آباد و خوزستانی سرافراز، احساس غرور نمایند.

راهیان پیشرفت در صنعت نیشکر صرفاً مختص دانشجویان و دانش‌آموزان نیست و اقشار مختلف جامعه؛ از هنرمندان گرفته تا سازمان‌های مردم‌نهاد، قدم در مزارع نیشکر گذاشته و با این صنعت شیرین آشنا شده‌اند.

بازدید انجمن مهربانوی اطهر و دانشجویان دانشگاه حجاب

اخیراً هم این صنعت، میزبان اعضای «انجمن مهربانوی اطهر» و دانشجویان دانشگاه حجاب در کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان بود. اعضای انجمن مهربانوی اطهر به همراه دانشجویان از بخش‌های مختلف این واحد نیشکری بازدید کردند و از نزدیک با فرایند تولید شکر سفید و شکر قهوه‌ای آشنا شدند.
این آشنایی و کسب آگاهی، گامی جدید در عرصه جهاد تبیین است؛ همان نکته‌ای که یکی از اعضای انجمن بر آن تأکید کرد و گفت که تا همه دستاورد را از نزدیک نبینیم، پی به عظمت آن نخواهیم برد.

از زمان شکل‌گیری اردوی راهیان پیشرفت، صنعت نیشکر در این امر پیش‌گام شده و تاکنون میزبان ده‌ها اردوی دانش‌آموزی، دانشجویی و… بوده است؛ صنعت نیشکر به دلیل برخورداری از ظرفیت کم‌نظیر گردشگری و همچنین فعالیت‌های علمی و تولیدی، مقصدی مهم برای راهیان پیشرفت شده تا در کنار تفریح و گردشگری، به آموزش موضوعات مربوطه پرداخته و بسیاری از فعالیت‌ها را از نزدیک ببیند.

 

 
 
 
 
 

photo10197894743

 
 
 
 
 
 

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت