تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
معاون امور عمرانی استاندار خبرداد

پایش بیش از ۵۰ ساختمان در خوزستان از ابتدای امسال

  • کد خبر : 10068
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۲۲
پایش بیش از ۵۰ ساختمان در خوزستان از ابتدای امسال
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از بازدید و پایش بیش از ۵۰ ساختمان مهم و بلندمرتبه استان از ابتدای امسال خبرداد.

محمد خانچی در جلسه کارگروه پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل کارگروه پایش ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل، شناسایی و ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در برابر حوادثی چون آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و با شناسایی هر مورد ناایمن، بدون اغماض از طریق مجاری قانونی و حقوقی مالک را به انجام اقدامات اصلاحی جهت تامین پایداری و ایمنی بنا مکلف کرده‌ایم.

وی افزود: معتقدیم رعایت آیین‌نامه ساخت و ساز، مانع از ایجاد خطرات و بحران‌های احتمالی است. ساختمان‌هایی که فاقد پایان کار هستند، از نظر ایمنی در وضعیت نامشخصی به سر می‌برند و ممکن است در زمان وقوع خطراتی همچون زلزله و آتش‌سوزی برای ساکنین مخاطرات جدی جانی و مالی در پی داشته باشد و ضرورت دارد مردم از خریداری واحدهای مسکونی، تجاری و اداری در مجتمع‌های بلند مرتبه که فاقد گواهی پایان کار هستند خودداری کنند.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: ساختمان‌های ناایمن در مواقع بحران ممکن است فاجعه بار شوند و اساسا ساختمان‌هایی که در آن‌ها ایمنی به صورت کامل رعایت نشده است، علاوه بر ایجاد ناامنی برای ساکنان همان ساختمان، باعث می‌شود تا ساختمان‌های مجاور نیز دچار خطر شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، خانچی ادامه داد: در صورت بروز حادثه تنها ساختمان نا ایمن نیست که ممکن است خطرناک باشد بلکه ساختمان‌های کناری نیز دچار آسیب می‌شوند و از این جهت در زمان ساخت و ساز باید تا آنجایی که می‌شود به امنیت ساختمان دقت شود.

وی افزود: در راستای انجام این طرح، بازدیدهای کمیته فنی مشترک با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مسئول انجام می‌شود و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه استان مورد بازدید و پایش قرار گرفته‌اند.

خانچی با اشاره به عملکرد کمیته فنی کارگروه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۵ جلسه کمیته ایمنی با حضور اعضای آن تشکیل و در این راستا، ۱۸ مصوبه و پیگیری توسط این کمیته انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه در سال گذشته اقدامات و مصوبات سخت‌گیرانه‌ای برای ساخت و ساز وضع شده است و اجرای این قوانین باعث شده تا احتمال خطرآفرینی ساختمان‌ها به حداقل برسند و در صورتی که سازندگان مسکن این قوانین را به طور کامل رعایت کنند شاهد تکرار حوادث دلخراشی همچون متروپل در آینده نخواهیم بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10068

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت