تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

وزیر کشور: دغدغه اصلی دولت در خوزستان رفع مشکل اشتغال است/ رییس جمهور همواره در میدان تلاش

  • کد خبر : 11220
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
وزیر کشور: دغدغه اصلی دولت در خوزستان رفع مشکل اشتغال است/ رییس جمهور همواره در میدان تلاش
وزیر کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی استان خوزستان در حوزه اشتغال است گفت: یکی از دغدغه های جدی دولت نیز رفع این مشکل در خوزستان است که در این زمینه، رییس جمهور همواره در میدان کار و تلاش است.

احمد وحیدی در نشست شورای اداری خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهارکرد: خوزستان، بر گردن همه ما دینی دارد که باید آن را ادا کنیم و هر چه به حل مسائل استان بپردازیم؛ باز هم کم است.

وی با بیان اینکه خوزستان مورد توجه خاص مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهور است ادامه داد: آیت الله رئیسی در ۲ سال اخیر هفت مرتبه به خوزستان سفر کرده که این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت این استان است.

وزیر کشور گفت: باید مسائل استان را به خوبی برنامه‌ریزی کنیم و برای حل آن حرکت کنیم.

وحیدی به اراده جدی دولت برای تکمیل طرح آبرسانی غدیر و همچنین اتمام پروژه فاضلاب اهواز اشاره کرد و گفت: همچنین دربخش کشاورزی و صنعت اقدامات خوبی انجام شده که می توان گفت؛ نهضت توسعه خوزستان با تلاش دولت همواره ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چندی پیش مرز هوایی شهرستان دزفول تصویب و ابلاغ شد گفت: این مصوبه زمینه بسیار خوبی برای رونق حمل و نقل بین المللی در استان است. به واسطه تعیین این مرز، فرآیند صادرات و تجارت خارجی استان تسهیل خواهد شد.

مهم‌ترین مسئله امسال کشور انتخابات است

وزیر کشور مهمترین مسئله امسال کشور را انتخابات دانست و گفت: از مدیران و مسئولان خواستار بسترسازی لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم.

وحیدی افزود: انتخابات در شرایط بسیار مهمی در حال برگزاری است که دشمنان تلاش می کنند تا ایران را بی ثبات نشان دهند. البته این درحالی است که تاکنون تمام برنامه‌های بدخواهان ملت ایران بی نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال کاهش میزان‌ مشارکت‌مردم در انتخابات با القاء ناکارآمدی مسئولان هستند افزود: بدخواهان ملت ایران در اجرای سناریوهای تبلیغی که طراحی کرده اند، سعی دارند تا افتخارات نظام جمهوری اسلامی را مخفی کنند.

رئیس جمهور همواره در میدان کار و تلاش

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اراده جدی دولت برای توسعه کشور تصریح کرد: در دولت سیزدهم‌پروژه‌های زیادی به سرانجام رسیده و یا آغاز شده است؛ همچنین رئیس جمهور همواره در میدان کار و تلاش حضور دارد که می توان گفت؛ اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است.

وحیدی افزود: دشمنان به دنبال پررنگ کردن ضعف‌ها و مخفی کردن اقدامات موثر نظام هستند؛ بنابراین یکی از کارهای ضروری که مدیران و ائمه جمعه باید انجام دهند؛ امیدآفرینی در جامعه است تا مردم با اراده قوی تری در انتخابات پیش‌رو مشارکت داشته باشند.

فعال کردن ظرفیت های اقتصادی و تولیدی خوزستان

وزیر کشور هواره مسئله اصلی استان را اشتغالزایی دانست: بستر بسیار خوبی برای تولید آبزیان، توسعه کشاورزی و دامپروری در استان وجود دارد که این ظرفیت ها باید در راستای رونق اقتصادی و تولیدی استان فعال تر شوند.

وحیدی ادامه داد: ۲۹۰ هزار هکتار زراعت چوب در استان انجام شده که اتفاق خوبی برای تولید و ایجاد اشتغال است.

توسعه صادرات غیرنفتی از خوزستان مورد توجه قرار گیرد

وزیر کشور همچنین بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی از استان خوزستان تاکید کرد و گفت: افزایش تجارت خارجی از مرزهای استان، همواره مورد توجه مسئولان باشد تا ارزآوری برای کشور تداوم یابد.

وحیدی با اشاره به بخشی از دغدغه فعالان اقتصادی در حوزه تجارت با کشور عراق بیان کرد: از استاندار خوزستان خواسته شده برای رفع برخی مشکلات موجود در حوزه تجارت با مسئولان کشور عراق  رایزنی های لازم را انجام دهد.

وزیر کشور به نشست امروز خود با دانشجویان دانشگاه شهید چمران اشاره کرد و گفت: شفاف سازی و آگاهی بخشی به قشر دانشجو همواره مورد توجه مسئولان قرار داشته باشد. ضمن اینکه مدیران و مسئولان باید با مردم ارتباط گسترده داشته باشند و اشکالات را بپذیرند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت