تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1
معاون استاندار خوزستان:

وحدت امت اسلامی از مهم‌ترین ابعاد فکری مقام معظم رهبری است

  • کد خبر : 12203
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
وحدت امت اسلامی از مهم‌ترین ابعاد فکری مقام معظم رهبری است
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه با استفاده از بیانات و سخنرانی‌های مناسبتی مقام معظم رهبری و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب، بسیاری از مبانی اندیشه ایشان را می‌توان استخراج کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین ابعاد فکری مقام معظم رهبری، وحدت امت اسلامی است و بارها با نگاه متفاوتی از دیگر علما به آن پرداخته شده است.

عبدالله افرازه شهاوند در آیین رونمایی از کتاب ۴۰ جلدی «ره‌نامه» که امروز (۵ دی‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این سوال باید مطرح شود که چرا این جلسه در حوزه علمیه برگزار نشد و میزبانی آن را دانشگاه بر عهده گرفت. خوشحال باشید که چنین افتخاری نصیب شما شده است.

وی بیان کرد: در دیدار مردم خوزستان و کرمان با مقام معظم رهبری چند نکته مهم در سخنان ایشان بود که ضرورت دارد دانشگاه کار تحلیلی درباره آن‌ها انجام دهد. انتخابات و حضور پرشور مردم در آن، یکی از نکات مهم بیانات ایشان بود.

افرازه شهاوند گفت: بنا بر احادیث و همچنین تجربه تاریخی، جریان اصیل دینی زنده می‌ماند و ظلم نابود خواهد شد. در آغاز انقلاب اسلامی و همچنین در زمان رهبری مقام معظم رهبری، چنین موضوعی ثابت شده است. مقام معظم رهبری دست‌پرورده شخصیت‌های بزرگی همچون امام راحل است.

وی با بیان اینکه کتاب «منظومه فکری مقام معظم رهبری» در چهار بخش اصلی تدوین شده است، گفت: پرداختن به جهان‌بینی مقام معظم رهبری بر اساس مولفه توحید و اثرگذاری آن در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، پرداختن به زندگی شخصی و اخلاقیات رهبر معظم انقلاب، پرداختن به نقطه نظرات رهبری در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و اهداف اجتماعی اسلام و نظام دینی از دیگر مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

وی افزود: در این کتاب چهار ویژگی اصلی برای نظام فکری مقام معظم رهبری متصور شده است که دیگر ویژگی‌ها زیرمجموعه این چهار ویژگی قرار گرفته است؛ بارزترین آن‌ها اندیشه اجتهادی رهبر معظم انقلاب است. مطالبی که ایشان در سخنرانی‌هایشان بیان می‌کنند همراه با تحلیل، دلیل و منطق است. نظرات و پیش‌بینی‌ها و تحلیل جوانب مختلف در صحبت‌های ایشان وجود دارد. یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی که در شخصیت مقام معظم رهبری وجود دارد نظام‌مند بودن سخنرانی‌های ایشان است. سخنان ایشان نظام‌مند، دارای چارچوب و مبانی است و باعث می‌شود که مبنای فکری دیگران قرار بگیرد و به عنوان نقشه راه قرار بگیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: اتصال ایشان در حوزه‌های مختلف بسیار دقیق و در سخنرانی‌های ایشان مشهود است. ویژگی دیگر مقام معظم رهبری استمرار خط فکری امام است؛ به ویژه ذیل نظریه ولایت فقیه که بر اساس نظرات امام راحل، نظام جمهوری اسلامی بر همین پایه بنا نهاده شده است. ایشان شخصیت جامع‌الاطرافی دارد و از ایشان به عنوان زعیم ذوفنون تعبیر می‌شود.

وی گفت: سه دهه درس خارج ایشان و بهره‌مندی افرادی که خودشان سابقه علمی بسیار بالایی دارند از این درس نشانگر شخصیت علمی برجسته ایشان است. در مسائل داخلی و خارجی صاحب‌نظر هستند. شخصیتی همچون مقام معظم رهبری و امام دست‌پرورده فقه مترقی و پویای شیعه هستند که نمونه آن نظریه ولایت فقیه است که در سیر تفکر شیعه ظهور و بروز ناقصی داشت و در زمان حضرت امام تکمیل و منجر به تشکیل حکومت اسلامی شد و هدف نهایی و غایی آن تشکیل تمدن اسلامی بود.

وی افزود: با استفاده از بیانات و سخنرانی‌های مناسبتی مقام معظم رهبری و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب، بسیاری از مبانی اندیشه ایشان را می‌توان استخراج کرد. یکی از مهم‌ترین ابعاد فکری مقام معظم رهبری، وحدت امت اسلامی است و بارها با نگاه متفاوتی از دیگر علما به آن پرداخته شده است. استکبارستیزی و دشمن‌ستیزی، مردم‌داری و مردم‌سالاری، اقتصاد مقاومتی، حل مشکلات جامعه توسط جوانان، شناخت مسائل منطقه و دنیا نیز از مهم‌ترین نکات اندیشه فکری مقام معظم رهبری است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت