تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
5
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان

وجود بیش از ۹۰ هزار زن سرپرست خانوار در خوزستان

  • کد خبر : 5783
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
وجود بیش از ۹۰ هزار زن سرپرست خانوار در خوزستان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: بر اساس آمار مربوط به تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد امام(ره)، بیش از ۹۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان خوزستان وجود دارد.

به گزارش بهین خبر و به نقل از ایسنا مریم مراد اسکندری ، با اشاره به وضعیت زنان سرپرست خانوار در خوزستان اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار را دارد. تعداد زنان سرپرست خانوار در خوزستان بالا است و روند افزایشی نیز دارد.

وی افزود: بر اساس آمار مربوط به تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد امام(ره)، بیش از ۹۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان خوزستان وجود دارد؛ احتمالا زنان با کرامت دیگری نیز وجود دارند که به این دو ارگان مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: متاسفانه هر ساله جمعیت زنان سرپرست خانوار رشد دارد؛ این مساله به دلیل فوت همسر برخی زنان، طلاق برخی از زنان و همچنین رسیدن دختران به تجرد قطعی رخ داده است.

وی با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار افزود: در برخی از این خانواده‌ها آسیب‌هایی ایجاد می‌شود و به دلیل ضعف‌های احساسی و عاطفی و بنیه ضعیف مالی، ممکن است به سمت و سوی بزه بروند در نتیجه کودک این خانواده‌ها از آموزش و تحصیل جا می‌ماند، خانواده را دچار بحران و آسیب می‌کند و جامعه را نیز درگیر خواهد کرد.

مراداسکندری عنوان کرد: قاعدتا زنان سرپرست خانوار به دو سازمان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) ارجاع داده می‌شوند تا از امکانات و مزایای یکی از سازمان‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: معاونت امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز از طریق انعقاد قراردادهایی با صندوق‌های کارآفرینی از جمله صندوق کارآفرینی امید، برخی از زنان سرپرست خانوار را برای دریافت تسهیلات کارآفرینی به منظور توانمند شدن به این صندوق‌ها معرفی می‌کند تا به استقلال حداقل مالی برسند.

منبع ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت