تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

همایش ارتباط سالم و تعادل کار و زندگی ویژه بانوان شاغل در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

  • کد خبر : 9696
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۴۲
همایش ارتباط سالم و تعادل کار و زندگی ویژه بانوان شاغل، با حضور سیما فردوسی روانشناس خانواده و کارشناس صدا و سیما و جمعی از بانوان شاغل در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، همایش ارتباط سالم و تعادل کار و زندگی ویژه بانوان شاغل، با حضور سیما فردوسی روانشناس خانواده و کارشناس صدا و سیما و جمعی از بانوان شاغل در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

این همایش با هدف ایجاد انگیزه در ارتباط سالم و تعادل در محیط کار و زندگی بانوان شاغل در شرکت، روز سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در تالار شهید امتی شرکت فولاد خوزستان برپا شد.

فردوسی اظهار داشت: اگر در کارها کند هستید، می‌تواند نشانه‌هایی از وسواس را در رفتار شخص بیان کند. نباید بگذاریم که اتفاق‌های بد و اشتباه در زندگی فرد تکرار شود.

از سوی دیگر، عجله در کار هم ضریب اشتباه و خطا در کار و زندگی شخصی را بالا می‌برد.

وی افزود: میان مدیریت و ادراک زمان تفاوت وجود دارد. مدیریت زمان یعنی در انجام کار، وقت کم نیاوریم. اما ادراک زمان یعنی اینکه تشخیص دهیم که انجام کار مورد نظر ما چقدر اهمیت دارد.

وی در بیان اهمیت تعادل میان کار و زندگی اظهار داشت: روابط دورن خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برخی از خانم‌های شاغل، زمانی که روابط دورن خانواده را نمی‌توانند بهبود دهند، از مکانیسم مشغول شدن به کار در زمان بیشتر استفاده می‌کنند. دلبستگی میان فرزندان و والدین و به‌خصوص مادر، باید از نوع ایمن باشد. این امر چند مولفه دارد: نخست در دسترس بودن والدین در زمان نیاز فرزندان می باشد. نیازهای روحی و روانی باید به‌موقع انجام شود.

فرزندان در سن نوجوانی نیازمند عزت و احترام هستند. برای مثال، نباید در زمان صحبت کردن وی، کلام او قطع شود. در زمان برخورد با فرزندان، نباید والدین اضطراب داشته باشند. اگر در رابطه دلبستگی اضطراب باشد، فاصله میان فرزند و والدین اتفاق می‌افتد و یا با اضطراب ادامه پیدا می‌کند.

فردوسی خاطر نشان کرد: سلامت روح و روان، یکی از نکاتی است که از افسردگی و پرخاشگری پیشگیری می‌کند. حتی نداشتن علائم روحی و روانی نشان دهنده‌ی سلامت روح و روان نیست بلکه سلامت رفتار، بیانگر سلامت روان است. چه خوب است که ما ذاتاً انسان‌های مهربان و دارای بهداشت روان باشیم. این امر با خودشناسی اتفاق می‌افتد. خوشناسی با نظر سنجی از اطرافیانی که خیرخواه هستند، اتفاق افتاده و با کم رنگ کردن نقاط ضعف و پررنگ نمودن نقاط قوت رفتار خود، می‌توان به بهداشت روان رسید.

فردوسی در تعریف استرس گفت: هر عاملی که شخص را از حالت تعادل خارج کند و برای بازگشتن به حالت تعادل به زمان نیاز داشته باشد، استرس نامیده می‌شود.

استرس ها تاثیرهای کوتاه مدت یا بلندمدت دارند. جهان‌بینی و عادت‌های افراد در مواجهه با استرس‌ها متفاوت است. خانواده‌هایی که در معرض استرس‌های مداوم و مستمر قرار دارند، بسیار آسیب‌پذیر از فرزندانی هستند که یکی از والدین را از دست داده، اما یاد و خاطره وی به نیکی انجام می‌شود. موفقیت و خشنودی معیار تعادل در کار و زندگی است. یکی از راهکارهای مفید سلامت روان برای بانوان، ورزش، تغذیه و خواب مناسب شب است.

فردوسی پور با اشاره به سندروم ژیلبرگ، گفت: خواب کم، اشتهای کم، زردی چشم خفیف، شب بیداری زیاد، انجام کار در ساعت‌های طولانی و از دست دادن آب بدن از نشانه های این سندرم است.

شخص اگر از حمایت معنوی و عاطفی فامیل‌های درجه یک برخوردار نباشد، سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود. عزت نفس یعنی اینکه، شخص نسبت به دارایی‌های خود، رضایتمندی داشته باشد.

وی با اشاره به ساعات کار طولانی، فرار از استرس‌های خانوادگی، فرسودگی شغلی، افسردگی، کاهش انگیزه و داشتن چند شغل را، از علت‌های عدم تعادل بین کار و زندگی نام برد. خواب آشفته، توجه زیاد به مرگ، استرس زیاد و اجتناب از حضور در جمع‌های شاد، از نشانه‌های استرس است.

فردوسی در بیان راهکارهای ایجاد تعادل بین کار و زندگی اظهار داشت: دور کردن افکار منفی و مدیریت فکر، تعیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، مدیریت وظایف شغلی، برنامه ریزی برای کارها، وقت گذاشتن برای خانواده، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، کمک در کارهای خانه، تفریح و ورزش آخر هفته، تعادل بین درآمد و هزینه‌ها، تعیین اهداف در زندگی، انجاج کارهای مورد علاقه در اوقات فراغت، افزایش بهره‌وری در محل کار، انعطاف پذیری در محیط کار و زندگی از راهکارهای ایجاد تعادل بین کار و زندگی است.

وی در پایان گفت: چنانچه اضطراب و استرس دارید با مراجعه به مشاور این استرس را از خود دور کنید.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت