تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
4
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت:

هدف گذاری ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور

  • کد خبر : 6040
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
هدف گذاری ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 184 تراکتور برای اهدا به مددجویان خوزستان تخصیص داده شده که امروز 84 دستگاه تحویل داده شد.

به گزارش بهین خبر، مرتضی فیروزآبادی امروز چهارشنبه در مراسم واگذاری ۸۴ دستگاه تراکتور به مددجویان کمیته امداد خوزستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، ارائه ابزار کار به افراد جویای کار است ، واگذاری تراکتور به مددجویان فعال در عرصه کشاورزی در همین راستا انجام شده است.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با شرکت تراکتورسازی بیان کرد: برای هر دستگاه تراکتور سه میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) کشور افزود: مبلغ مورد نظر از محل تسهیلات اشتغال امداد و منابع بانکی تامین وبصورت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده و باقی مبلغ نیز از آورده مددجو است.
فیروز آبادی بیان کرد: این تعداد تراکتور بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت تراکتور سازی تبریز به مددجویان و فرزندان آنان واگذار شده است.
وی گفت: طرح مکانیزاسیون کشاورزی در قالب خرید تراکتور با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای مددجویان کمیته امداد و کمک به توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان در حال انجام است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) کشور اظهار کرد: پایدارسازی طرح‌های اشتغال روستایی، توسعه و رونق بخشی به طرح‌های کشاورزی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از اهداف اصلی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به روستائیان در این نهاد است.
فیروزآبادی بیان کرد: طبق مصوبات شورای عالی اشتغال، کمیته امداد از سال ۱۴۰۱، مسئول ایجاد اشتغال برای اقشار کم‌درآمد با ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال است که این رقم تقریبا هر سال عملیاتی شده و امسال هم برنامه ما با همین معیار است.

معاون اشتغال کمیته امداد همچنین به سرانه تسهیلات اشتغال اشاره کرد و گفت: امسال نیز با توجه به افزایش تکلیف ایجاد اشتغال، سرانه ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است که امیدواریم از طریق صندوق امداد ولایت این میزان اعتبار را برای برخی از مشاغل افزایش دهیم.
فیروزآبادی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۲۰ هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شد افزود: امسال با افزایش ۴۰ درصدی اعتبار اشتغال حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شد که گامی بزرگ برای رفع چالش اشتغال این اقشار کمک برخوردار است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ۴۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کشور با پرداخت تسهیلاتی به مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته ایجاد شد.

مرتضی فیروز آبادی چهارشنبه در جریان سفر به خوزستان بیان کرد: اولویت اصلی این نهاد حمایتی در ایجاد اشتغال توجه به مناطق محروم با نرخ بیکاری بالا است، به این مناطق تسهیلات اشتغال بیشتری پرداخت می‌شود.
وی گفت: مهارت آموزی به مددجویان و دانش آموزان زیر پوشش این نهاد از اولویت‌های اشتغالزایی است که در این راستا تفاهم نامه هفت گانه‌ای منعقد شده است.
فیروز آبادی اظهار کرد: تنها پرداخت تسهیلات اشتغال کافی نیست و باید نظارت کافی بر نحوه فعالیت متقاضی در ایجاد کسب و کار بعد از دریافت تسهیلات وجود داشته باشد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ۳۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته در خوزستان ایجاد شده است.
وی افزود: حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان با احتساب شاخص‌های در نظر گرفته‌شده از سوی ستاد مرکزی این نهاد، رتبه برتر کشوری را در سال ۱۴۰۰کسب کرد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت