تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

معضل ورود فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی به رودخانه دز برطرف شد

  • کد خبر : 7308
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۴:۳۰
مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اجرای خط انتقال فاضلاب پادگان تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول گفت: یکی از نقاط ورودی فاضلاب به رودخانه دز با اجرای این خط حذف و معضل ورود فاضلاب از غرب رودخانه دز در محدوده دزفول برطرف شد.

محمدرضا کرمی‌نژاد عصر جمعه بعد از اجرای کامل این طرح گفت: با توجه به ورود فاضلاب پادگان تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول به نقطه غربی رودخانه دز، اجرای طرح خط انتقال فاضلاب این پادگان به طول یک هزار و ۸۰۰ متر در اولویت قرار گرفت از این رو پس از تعیین پیمانکار، عملیات اجرایی این طرح در روز چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری آغاز شد.

وی اعتبار صرف شده برای اجرای این خط انتقال فاضلاب را افزون بر ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: خوشبختانه اجرای این خط انتقال تکمیل و به پایان رسید و از این پس ورود فاضلاب سنتی و خام پادگان زرهی دزفول به رودخانه دز متوقف شد و با اتصال به شبکه انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب دزفول هدایت می‌شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه ورود هرگونه فاضلاب از غرب شهر دزفول به رودخانه دز به طور کامل حذف شده است، گفت: سایر نقاط ورودی فاضلاب به رودخانه دز شناسایی و بازرسی شده و اقدامات لازم برای تامین اعتبار و اجرای خطوط لازم به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به سایر طرح‌های انتقال فاضلاب دزفول افزود: اقدامات قابل توجهی در حوزه فاضلاب دزفول انجام شده و یا در حال انجام است به طوریکه در حال حاضر پنج پیمانکار در حوزه فاضلاب این شهرستان در حال اجرای طرح هستند که می‌توان به اجرای ۲ طرح انتقال فاضلاب در بافت قدیم دزفول اشاره کرد.

کرمی نژاد با بیان اینکه رفع مشکلات فاضلاب کوی مدرس و طالقانی دزفول نیز در دستور کار است، یادآور شد: در حال حاضر چهار هزارو ۲۶۰ میلیارد ریال طرح فاضلاب در شهرستان دزفول در حال اجرا است که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته این طرح‌ها در آینده نزدیک تکمیل و آماده بهره برداری شوند.

ورود فاضلاب به رودخانه دز از دغدغه‌های شهروندان و دوستداران محیط زیست است و انتظار می‌رود تمام مبادی ورودی فاضلاب شهری به این رودخانه زلال که بخشی از آب طرح غدیر برای آبرسانی به شهرهای پایین دست را تامین می‌کند نیز مسدود شوند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت