تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1
در طرح سلامت نوروزی انجام شد؛

معدوم‌سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اهواز

  • کد خبر : 13319
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
معدوم‌سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اهواز
سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اجرای برنامه سلامت نوروزی، از پلمب ۹۱ واحد صنفی متخلف و معدوم‌سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون خبر داد.

امرالله مردانی اظهار کرد: با آغاز بسیج ملی سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲، ۴۰ کارشناس و کاردان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز، کار نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را از ۸ صبح تا ۲۰ و در صورت لزوم تا ساعت ۲۴ انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار مرکز و اماکن حساس تحت پوشش حوزه غرب اهواز هستند، افزود: پیشگیری از بیماری‌های منتقله از عوامل محیطی به ویژه بیماری‌های منتقله از آب و غذا از وظایف اصلی بهداشت است که این مهم در زمان تعطیلات نوروزی که شهر اهواز پذیرای تعداد زیادی مهمان است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مردانی گفت: در این راستا روزانه ۲۱ تیم در نوبت صبح و پنج تیم در نوبت عصر بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بازارها، پاساژها، مراکز و اماکن اقامتی و تفریحی و مساجد و رستوران‌های در مسیر راه‌ها، نظارت دارند.

وی عنوان کرد: همچنین کیفیت عرضه مواد غذایی و آب مصرفی و رعایت موازین و معیارهای بهداشتی در ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه‌آهن، اتوبوس‌ها و قطارهای مسافربری، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی و جایگاه‌های اسکان موقت مسافران نوروزی بررسی می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه این طرح تا ۲۵ فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، گفت: از زمان آغاز اجرای برنامه تاکنون ۵ هزار و ۴۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن، ۲ هزار و ۷۸۷ مورد کلرسنجی، ۳۰۵ مورد نمونه‌ برداری از آب، ۲۲۰ مورد نمونه‌برداری از نان و غذا و ۵ هزار و ۸۷۵ مورد سنجش پرتال انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۵۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده و ۵۴۴ اخطاریه آنی نیز صادر شده است که ۱۱۵ مورد از این تعداد به مقام قضایی ارجاع و ۹۱ مورد پلمب شدند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=13319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت