تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
2

معاون پارلمانی رییس جمهور:حصر اقتصادی را با خودباوری شکستیم

  • کد خبر : 7900
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
معاون پارلمانی رییس جمهور:حصر اقتصادی را با خودباوری شکستیم
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: با رسیدن به خودباوری توانستیم حصر اقتصادی را همانند حصر آبادان بشکنیم و دشمن را مایوس کنیم.

سید محمد حسینی روز چهارشنبه در یادواره بیش از چهار هزار شهید آبادان، دفاع مقدس یک تحول و فصل جدیدی در تحولات ایران اسلامی دانست و اظهارکرد: نیروهای بعثی صدام با تمام تجهیزات آبادان را محاصره کردند ولی با مقاومت نیروهای نظامی و مردمی با شکست روبه‌رو شد.

وی افزود: آبادان از همه طرف محاصره بود ولی مردم مقاوم و پایدار این خطه برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و صدام که قصد داشت یک هفته‌ای تهران را فتح کند؛ دستش کوتاه ماند.

معاون پارلمانی رییس جمهور فداکاری مردم آبادان را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: دلاوری و غیرت عشایر و مردم لشکر صدام را به عقب راند تا حصر آبادان با دستور حضرت امام(ره) شکسته شود.

حسینی با اشاره به سفر رهبر فرزانه انقلاب در زمان حصر به آبادان که مایع دلگرمی رزمندگان شد افزود: پیروزی فراموش نشدنی در آبادان آغازی بر عملیات‌های گسترده بود تا دشمن از خاک ما بیرون رود.

وی افزود: ایران در تمامی جنگ‌های گذشته مانند دوران قاجار و پهلوی خاک خود را از دست داد، کشورهایی که در شمال ایران قرار دارند روزگاری جز کشور ما به شمار می‌رفتند اما در دوران پهلوی دوم، بحرین که استان چهاردهم ایران بود بدون جنگ و به واسطه قراردادهای ننگین از کشور جدا شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در دوران قبل از انقلاب پادشاهان کشور گوش به فرمان غربی‌ها و آمریکا بودند و در جنگ جهانی با وجود اینکه ایران بی طرف بود؛ کشورمان را اشغال کردند.

حسینی با اشاره به غیرت و شجاعت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: فرزندان غیور و دلار آبادان، خرمشهر، دزفول با دست خالی سینه سپر کردند و وجبی از خاک وطن را به دشمن ندادند.

وی افزود: این همت و غیرت بود که ما را سربلند نگه داشت، حصر آبادان شکسته شد تا امروز با خودباوری و اعتماد بنفس می‌توانیم بگوییم حصر اقتصادی را نیز شکست دادیم، حصر علمی را نیز خواهیم شکست تا دشمن را وادار به عقب نشینی از نقشه‌های شوم خود کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: در تمامی حوزه‌ها از جمله فرهنگ و اقتصاد و حوزه تجهیزات خود را باید قدرتمند کنیم تا دشمن بداند که هر اقدامی کند؛ پاسخ کوبنده داده خواهد شد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داعش جنایتکاری که انواع و روش‌های قتل و جنایت را انجام داد با ورود جوانان شجاع ایران، زمینگیر و نابود شد و امروز شعاع تاثیرگذاری انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران است، هرجایی مظلوم هست امید آنها به جوانان ایران خواهد بود.

وی افزود: ما در جنگ تحمیلی برابر دشمنان ایستادیم تا فرهنگ ایستادگی و مقاومت را گسترش دهیم، در آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکای استکبار بود اکنون مخالف این کشور استکبار هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور نیاز امروز را فرهنگ ایثار دانست و گفت: این فرهنگ حماسی باید به نسل‌های جدید انتقال داد، اگر در زمان کرونا این فرهنگ وجود نداشت این بیماری منحوس را شکست نمی‌دادیم.

حسینی بیان کرد: برای سازندگی کشور، خدمت به مردم و پیشرفت کشور نیاز به مجاهدت است، در ۲ سال گذشته دولت آیت الله رئیسی با همین روحیه در میدان حضور داشته و در حال خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به مشکل آب در سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: رییس جمهور تا کنون ۶ بار به استان خوزستان سفر کرده تا کم کاری‌های گذشته را جبران کند، همزمان نیز در کل کشور کار آغاز شده و دولت برای رفع مشکل آب از همه توان و امکانات خود استفاده کرده است که در همین راستا نیز، تعامل با همسایگان نیز جز سیاست های دولت است.

حسینی گفت: آنهایی که قصد بحران زایی در ایران داشتند اکنون مایوس شدند زیرا ملت ایران با روحیه جهادی دست در دست هم داده ایم تا به خودکفایی برسیم.

در آیین گرامیداشت شکست حصر آبادان از کتاب زنان سرزمین من به قلم رضیه غبیشی رونمایی شد.

همچنین ۶ کتاب خون، براده‌هایی از شهر به نویسندگی مهدی زارع، کتاب هفت هزار و ۳۰۱ روز بعد اثری از راضیه بهرامی، کتاب نورچشمی اثر مهدیه جلالی، کتاب میهانه میهانه اثر محبوبه حاجیان نژاد، کتاب وقتی حیات خواب بود اثر علاقه طاهریان در این آیین معرفی شدند.

در این آیین با رونمایی از کارت شهروندی منطقه آزاد اروند، این کارت بصورت نمادین به خانواده ۲ شهید آبادانی و خرمشهری اهدا شد.

خانواده شهید مدافع امنیت، شهید مهدی آزمون و خانواده شهید مدافع حرم علی منیعات کارت شهروندی را دریافت کردند.

همچنین از خانواده سه شهید دفاع مقدس پرورش، خانواده ۲ شهید بچاری، شهید شولی و خانواده شهید روحانی شریف قنوتی تجلیل شد.

عملیات ثامن‌الائمه عملیات تهاجمی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه مواضع یگان‌های نیروی زمینی رژیم بعث عراق، مستقر در استان خوزستان، انجام شد. این عملیات در ساعت یک بامداد پنج مهرماه ۱۳۶۰ در محور آبادان به شرق کارون در جنوب‌غربی ایران آغاز گردید و پس از ۴۲ ساعت نبرد بی‌وقفه، با شکسته شدنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاکِ ایران، به پایان رسید.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت