تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
2

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۱ هزار معلم پرورشی جذب آموزش و پرورش می‌شوند

  • کد خبر : 7824
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۴۱
معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۱ هزار معلم پرورشی جذب آموزش و پرورش می‌شوند
معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۱ هزار معلم پرورشی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش می‌شوند که فرآینده آن بزودی اعلام خواهد شد.

قاسم احمدی‌لاشکی در آیین گرامیداشت ۲۵ شهید فرهنگی آموزش و پرورش آبادان در سینما مهر این شهر اظهار کرد: به منظور تحقق منویات رهبری و توجه به پرورش نسل جوان انقلابی در کشور جذب معلم پرورشی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جنگ شناختی و تاکید دشمن بر تاثیرگذاری بر ذهن انسان‌ها بخصوص نسل جوان برای رسیدن به اهداف شوم و استعماری خود افزود: معلمان وظیفه بیان پیشرفت‌های کشور برای درک واقعیت‌ها به دانش‌آموزان را برعهده دارند.

احمدی‌لاشکی حفظ اعتقادات و تربیت نسلی موحد، معتقد به معاد، حقیقت جو، عادل و ظلم ستیز را از وظایف معلمان دانست و گفت: یکی از نکات مهم برای تحقق این مهم تاثیرگذاری معدل در قبولی دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: دشمن در فتنه سال گذشته علم و تربیت را بمباران کرد و معاندین قصد داشتند فرزندانمان را از ما بگیرید؛ دشمن فکر می‌کرد کار تمام است ولی حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در ۱۳ آبان و مراسم روز دانش آموز فتنه آنها را خنثی و بی‌اثر کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی از ساخت سیم خاردار و یک فشنگ هم عاجز بودیم و استکبار جهانی نیز اجازه فروش آن را به ایران نمی‌داد ولی امروز با اتکا به توان و دانش دانشمندان انقلابی در بسیاری از علوم از جمله در سلول‌های بنیادی و هوا فضا به قله رسیدیم.

مجلس به آموزش و پرورش در برنامه هفتم نگاه ویژه داشته باشد

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه دولت، لایحه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، اظهارکرد: اعضای کمیسیون تلفیق تلاش خوبی در تصویب برنامه داشتند.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه سهم آموزش و پرورش از سرانه عمومی ۱۵ درصد نوشته شده و توجه به دانشگاه فرهنگیان و هنرستان‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: سالانه ۷۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و نمی‌توانیم با جذب ۲۰ هزار نفر مشکل را برطرف کنیم که در برنامه هفتم به ازای هر خروجی یک وروی در نظر گرفته شده است و سرانه آموزشی افزایش و کلاس‌های با تراکم بالا حذف خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت ۲۵ فرهنگی در روز دوم مهرماه ۱۳۵۹ در اداره آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: دشمن در این حمله قلب فرهنگی شهر را بمباران کرد.

احمدی لاشکی افزود: آبادان بیش از ۴۰۰ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب و کشور کرده که باید با انتقال پیام این شهیدان و آشنایی نسل جدید به فرهنگ ایثار و شهادت توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی‌سازی کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۱ هزار معلم پرورشی جذب آموزش و پرورش می‌شوند

در پایان این مراسم از ۴۰ رزمنده، ایثارگر و جانباز و پنج نفر از بازماندگان حادثه دوم مهر ۵۹ در آبادان تجلیل شد.

۲۵ نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان سه روز پس از آغاز جنگ تحمیلی در حمله هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

در بحبوبه آغاز به کار مدارس و حجم بالای فعالیت‌های آموزش و پرورش برای انجام امور مرتبط با دانش‌آموزان در اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه و آغاز جنگ از سوی دشمن متجاوز، ناامنی در منطقه آبادان به شکل جدی دیده می‌شد.

شهید صمد صالحی رئیس وقت آموزش و پرورش آبادان، دوم مهرماه با تشکیل نشستی اضطراری با ۲۴ نفر از کارکنان خود قصد تصمیم‌گیری برای ادامه کار مدارس و یا تعطیلی آنها را داشت که با حمله هوایی دشمن مواجه و با اصابت موشک به محل اداره آموزش و پرورش این واحد تخریب و ۲۵ نفر از فرهنگیان، چهار زن و ۲۱ مرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

صمد صالحی (رئیس اداره)، صدیقه کاظمی اسفه، نصرالله ذبیحی سامانی، عبدالجلیل هرمزی نژاد، محمد خواستگار، غلامعلی باقرزاده، علی کرم صداقت، عبدالرسول سعیدی، علی صیادی، غلامعلی مسیبی، محمدحسن برمایون، عبدالحسن عوید ثامری، صالح عیدانی، محمدعلی صابری بهبهانی، علی بلخوارزاده، عبدالجبار جلالی، علی تنگستانی‌پور، یاسین انباء روحله، گودرز باورسا قربانی، حسن امیری، دیانا جم نشان، محمود رجب‌زاده دهاقانی، هرمز کلانتری، عبدالمحسن عسگری و حسین حسینی به عنوان اسامی شهدای آموزش و پرورش آبادان در حادثه دوم مهر ماه سال ۱۳۵۹ اعلام شدند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت