تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0
مدیرکل بنیاد مسکن:

مشکل تامین زمین در خوزستان حل شد/حمایت ویژه دولت از ساخت هفت هزار خانه

  • کد خبر : 12225
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۳:۳۴
مشکل تامین زمین در خوزستان حل شد/حمایت ویژه دولت از ساخت هفت هزار خانه
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت در طرح نهضت ملی مسکن موضوع زمین است، اعلام کرد که بحث تامین زمین برای اجرای این طرح با حمایت دولت و هم‌افزایی مسئولان استان حل شده است و اکنون هفت هزار خانه در قالب این طرح مهم در دست ساخت است.

روح‌اله عمادی در حاشیه دومین رویداد نمایشگاهی «مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به همت مسئولان و نگاه ویژه دولت سیزدهم به مقوله خانه‌سازی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به ساخت مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار، ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای بزرگ است.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های دولت در طرح نهضت ملی مسکن بحث تامین زمین است که در این حوزه با حمایت دولت، دستگاه‌های متولی مانند راه و شهرسازی و استانداری خوزستان همکاری خوبی دارند.

عمادی افزود: برخی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان اکنون با پیشرفت ۸۰ درصدی آماده تحویل به متقاضیان و برخی نیز در مرحله تامین زمین و دریافت تسهیلات است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته پیگیری‌های بسیاری در استان برای رفع مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده بیان کرد: خوشبختانه با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف استان، این طرح با شتاب و همان گونه که مورد انتظار دولت مردمی است در حال اجراست و تا یک سال دیگر همه برنامه‌های این بخش محقق خواهد شد.

نگاه ویژه دولت سیزدهم به ساخت و بهسازی خانه‌های روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اقدام‌های دولت برای ارائه خدمات بیشتر در مناطق روستایی گفت که دولت به همین منظور با نگاه حمایتی، تسهیلات ساخت و بهسازی مسکن در روستاها را به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش داد.

عمادی سهمیه تعیین شده برای این طرح در کشور را ۳۵۰ هزار خانه عنوان کرد و افزود: سهم خوزستان ۱۶ هزار واحد مسکونی است.

وی با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی در هم‌سنجی با سال‌های گذشته بیان کرد که بخشنامه‌ای در این زمینه ابلاغ شده و پیگیری‌ها با فرمانداران و بخشداران استان در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ابراز امیدواری کرد که با این اقدام بسیار مهم دولت، شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها باشیم. زیرا، مهاجرت روستاییان به شهرها در سال‌های گذشته باعث افزایش حاشیه‌نشینی و بروز مشکلات گوناگون شده است.

عمادی تاکید کرد: این گونه رویکردهای حمایتی و خدمات دولت سیزدهم به یقین در تشویق روستاییان به بازگشت به روستا از شهر کمک خواهد کرد و در کنار آن می تواند به آبادانی روستاها نیز کمک کند، موضوعی که بسیار مورد توجه دولت انقلابی است.

ساخت ۹۸۰ واحد در زمین لرزه شهرستان اندیکا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت که این استان در سال‌های اخیر با حوادث مختلف از جمله سیل و زمین لرزه روبه رو بوده و دولت سیزدهم نیز در شرایط بحرانی نگاه حمایتی بسیار خوبی به آن داشته است.

وی یاد آور شد: در زمین لرزه‌های ۱۲ تا ۱۹ مهر ۱۴۰۰ استان که بزرگ‌ترین آنها با شدت ۵.۷ ریشتر شهرستان اندیکا را لرزاند، طبق برآوردها، بیش از سه هزار واحد مسکونی آسیب دید که کار بازسازی ۹۸۰ واحد از آنها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با شتاب انجام شد و تنها ۳۰ واحد از آنها معارض داشت که با پیگیری‌های فراوان این مشکل نیز مرتفع و خانه‌ها ساخته و تحویل متقاضیان شد.

عمادی افزود: با وجود کارهای خوبی که برای ساخت و بهسازی خانه‌های روستایی انجام شده همچنان در مناطق روستایی خوزستان خانه‌های ناامن وجود دارد و به همین دلیل از روستاییان درخواست می‌شود از مشوق و فرصتی که در این دولت فراهم شده استفاده و با دریافت تسهیلات اقدام به ساخت و یا بازسازی خانه‌های خود کنند.

ساخت و بازسازی سه هزار خانه در پی آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره)

وی با اشاره به آبگرفتگی گسترده بندر امام خمینی(ره) در سال ۹۹ اظهار کرد که ساخت و بازسازی پنج هزار واحد مسکونی این شهر نیز مصوب شد.

عمادی ادامه داد: در همین راستا، کار ساخت و بازسازی سه هزار واحد مسکونی بندر امام خمینی (ره) آغاز شد که یک‌هزار و ۲۰۰ واحد از آنها به مراحل پایانی رسیده و باقی واحدها نیز در مرحله دریافت تسهیلات است.

وی با بیان اینکه پیگیری برای افزایش دریافت تسهیلات به منظور تکمیل خانه‌های باقی مانده در حال انجام است ادامه داد: با این اقدام مهم، بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌ای بندر امام خمینی(ره) نیز از وضعیت و شرایط بهتری برخوردار خواهند شد.

ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم آغاز شده که سهم خوزستان از این تعداد ۲۸۸ هزار واحد است و باید در مدت چهار سال ساخته شوند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت