تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

مشاور استاندار خوزستان: پخت نان با کیفیت در اهواز نیاز به نظارت و آگاهی‌بخشی دارد

  • کد خبر : 9793
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
مشاور حوزه صنعت، خوشه‌های صنعتی، مشاغل خانگی و روستایی، نان و غله استاندار خوزستان گفت: تشدید نظارت و آگاهی بخشی برای پخت نان با کیفیت در شهرستان اهواز باید انجام شود.

محمد حسین چراغی روز سه شنبه در نشست برگزاری جشنواره نان اهواز در محل فرمانداری این شهرستان بیان کرد: با وجود اینکه خوزستان از نظر کمیت و کیفیت تولید گندم در کشور سرآمد است اما کیفیت پخت نان در استان و به ویژه شهرستان اهواز نامطلوب است.

وی با بیان اینکه مردم اهواز از کیفیت پخت نان ناراضی هستند ادامه داد: برنامه‌های مختلفی برای بهبود کیفیت پخت نان در اهواز برنامه‌ریزی شده که یکی از آن‌ها ایجاد مشوق‌ برای نانوایی‌ها است.

پیش از این مشاور استاندار خوزستان یکی از عوامل پخت نان بی کیفیت در اهواز را ناآگاهی و نداشتن مهارت لازم کارگران نانوایی‌ها اعلام کرد.

چراغی افزود: نظارت بر کیفیت نان از زمان تولید آرد و خمیر مایه در کارخانه‌ها تا پخت آن در نانوایی‌ها انجام خواهد شد که این مشکل در اهواز حل شود.

برگزاری جشنواره نان اهواز برای نخستین بار

سرپرست فرمانداری اهواز در ادامه این نشست بیان کرد: برای نخستین بار جشنواره نان در محل سیلوهای تاریخی اهواز از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود.

احمد موالی‌زاده اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی و ترویج استفاده از نان با کیفیت به مردم است.

وی با بیان اینکه در اهواز کمبود برگزاری جشنواره‌های تفریحی بسیار احساس می‌شود افزود: این جشنواره در کنار آموزش و معرفی نان با کیفیت و مغزی به مردم بسیار جذاب خواهد بود.

موالی زاده در ادامه با اشاره به ۲ معضل در بخش پخت نان اهواز بیان کرد: وجود صف‌های طولانی نانوایی‌های دولتی و کمبود این نوع از نانوایی‌ها باعث ناراضایتی مردم شده بود.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: در این راستا، طی ۶ ماهه امسال مجوز راه‌اندازی یکصد نانوایی در اهواز صادر و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: کاهش سهمیه آرد بسیاری از نانوایی‌ها به دلایلی در سال‌های گذشته به تعطیلی برخی از آن ها منجر شد که با پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه آرد این نانوایی‌ها برگشت داده شد.

موالی زاده افزود: با اقدامات صورت گرفته شرایط پخت نان در اهواز از نظر کمیت بهبود یافت اما در بخش کیفیت همچنان مشکلاتی وجود دارد.

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به اینکه برای افزایش کیفیت پخت نان اهواز اقداماتی در حال انجام است اظهار کرد: نشستی با نانوایی‌های با تجربه استان برگزار شد تا از دانش آن‌ها در کنار تکنولوژی روز برای بهبود کیفیت پخت نان در اهواز استفاده شود.

وی در این مسیر از تمام مردم اهواز درخواست کمک و همیاری کرد تا این معضل برطرف شود.

 در اهواز حدود ۶۰۰ نانوایی وجود دارد که در سال‌های اخیر مردم از وضعیت کیفیت پخت نان بسیار ناراضی هستند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت