تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

مسیر خط اول بی‌آرتی اهواز کجاست؟

  • کد خبر : 10890
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۰۰
مسیر خط اول بی‌آرتی اهواز کجاست؟
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز از راه‌اندازی خط یک بی‌آرتی اهواز تا پیش از سال نو خبر داد.

عادل شیشه‌گری با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه BRT اهواز اظهار کرد: بر اساس این قرارداد، خط یک اتوبوس بی‌آرتی از میدان شهید بندر (چهار شیر) آغاز می‌شود و با گذر از خیابان خیابان سلمان فارسی به سمت میدان کارگر (دانشگاه آزاد) می‌رود.

وی افزود: در این مسیر حدود ۲۷ ایستگاه بین راهی شکیل و با سازه‌های خاص و بزرگ مشخص شده است. قرارداد ساخت این ایستگاه‌ها نیز منعقد شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به آغاز کار پیمانکار گفت: تلاش بر این است که تا شب عید این خط از پروژه BRT به بهره‌برداری برسد. البته برای بهره‌برداری از این پروژه نیاز نیست همه ایستگاه‌ها راه‌اندازی شوند و با چند ایستگاه می‌توان فعالیت این خط را آغاز کرد.

شیشه‌گری بیان کرد: برآورد شده است که برای این خط به ۱۵ دستگاه اتوبوس نیاز است که پیگیری‌ها برای تامین اتوبوس‌ها در حال انجام است. با توجه به اینکه این اتوبوس‌ها خاص و بعضا وارداتی هستند پیگیری‌های خاصی نیاز است که این کار در حال انجام است اما با اتوبوس‌های معمولی هم می‌توان بی‌آرتی را به بهره‌برداری رساند.

وی عنوان کرد: بنا شده است ایستگاه‌ها به گونه‌ای احداث شوند که متوسط رسیدن اتوبوس‌های بی‌آرتی در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت