تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1
امام جمعه موقت اهواز:

مدیون شهدای ۴ آذر اندیمشک هستیم

  • کد خبر : 10667
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
مدیون شهدای ۴ آذر اندیمشک هستیم
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ۲۳ هزار شهید استان خوزستان لشکر خدا و زنده هستند، گفت: ما مدیون شهدای ۴ آذر اندیمشک هستیم.

حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی در مراسم گرامیداشت ۴ آذر روز حماسه مقاومت مردم اندیمشک که امروز (شنبه) در اندیمشک برگزار شد، اظهارکرد: ما مدیون شهدای ۴ آذر هستیم. باید این وقایع مرور شود و آن ها را به دست جوانان بدهیم. چراغ شهدا همیشه زنده است و آن کسی که پیش روی او با چراغ شهدا روشن می‌شود من و شما مردم هستیم. قرآن نیز روی این نکته تأکید دارد؛ قرآن می‌فرماید: «بر زبانتان جاری نشود که شهدا مرده‌اند» و همچنین می‌فرماید: «حتی تصور هم نکنید که شهدا مرده هستند، بلکه آنها زنده هستند و حضور دارند».

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار شهید استان خوزستان لشکر خدا و زنده هستند، ادامه داد: ما اینجا جمع شده‌ایم تا یاد حماسه‌هایی را که شهدا رقم زده‌اند را زنده نگه داریم و علت برقراری و پایداری ایران را مرور کنیم. یاد شهدا خاصیت دارد و علت اینکه در این جلسه حاضر شده‌ایم به این دلیل است که شهدا مقتدای ما هستند، شهدایی که هشت سال جنگیدند. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: هشت سال رژیم بعثی صهیونیستی به گفته امام خمینی هدفش تجزیه ایران بود اما زور دشمن به این موضوع نرسید، آن هم به خاطر زنان شیرزن، مردان مرد و شهدای ایران از جمله شهدای چهارم آذر اندیمشک بود. ضمن این که بعد از آن هم مردم بارها راهپیمایی کردند و شعار دادند «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».

وی بیان کرد: شیعه یک سیطره واحد است و هیچ مرز و قبیله‌ای نمی‌تواند بین شیعه فاصله بیاندازد. 

حاجتی همچنین خاطرنشان کرد: در مقطعی فرمانده وقت لشکر یکم مکانیزه بعث عنوان کرد که به نظر شما ایرانی‌ها چه چیزی کمر ارتش عراق با فرماندهی قوی، بیرحم و خبیثی مثل صدام را شکست داد؟ که از او خواسته شد خودش جواب این سؤال را بدهد و او گفت عشق به شهادت‌طلبی در جوانان شما موج می‌زد و ولایت‌پذیری آن ها که با یک اشاره ولایت فقیه خطوط دشمن را می‌شکستند، از دلایل شکست ارتش عراق بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت