تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

مدیرکل بهزیستی: کودکان خیابانی در خوزستان ساماندهی می‌شوند

  • کد خبر : 8473
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۲۳
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: هماهنگی‌هایی در سطح استان برای ساماندهی کودکان خیابانی و کار و همچنین حمایت و توانمندسازی خانواده آنها در خوزستان انجام شده است و براساس آن وظایف دستگاه‌ها ابلاغ و به زودی اقدام مشترکی در این زمینه اجرا می‌شود.

مهران کریمیان با بیان اینکه افزایش کودکان خیابانی در خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز به یکی از چالش‌های اصلی در این استان تبدیل شده است، افزود: تعداد کودکان خیابانی در خوزستان طی سال‌های اخیر روند افزایشی داشته و به مطالبه مردم برای ساماندهی این شرایط تبدیل شده است.

وی ادامه داد: براساس ماده ۶ قانون حمایت از حقوق اطفال و کودکان که در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده برای ۱۸ دستگاه پیرامون کودکان و نوجوانان در معرض مخاطره وظیفه تعریف شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان، قانون حمایت از حقوق اطفال و کودکان را از جمله قوانین مترقی در دفاع از کودکان و نوجوانان دانست و اظهارکرد: نشست‌هایی در استانداری به منظور ساماندهی کودکان خیابانی و کار برگزار و ضمن حمایت از ساماندهی این کودکان، وظایف دستگاه‌ها در این زمینه ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی برای کنترل و کاهش کودکان خیابانی در دستور کار بهزیستی خوزستان است تا ضمن ساماندهی و توانمندسازی خانواده‌ها، کمک‌های آموزشی به خانواده‌های این کودکان ارایه شود.

کریمیان مشکل اقتصادی را یکی از دلایل اصلی خانواده‌های دارای کودکان خیابانی و کار دانست و افزود: کمیته امداد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صمت و سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله دستگاه‌هایی هستند که برای توانمندسازی و حمایت از این خانواده‌ها مسوولیت دارند لذا هماهنگی لازم با این دستگاه‌ها در استان انجام شده است.

نخبگان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به کمک بهزیستی بیایند

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی در خوزستان سرعت گرفته است، بیان کرد: کودکان خیابانی، اعتیا دو طلاق از جمله آسیب‌های اجتماعی در حال گسترش هستند.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به کار هماهنگ و علمی دارد، افزود: بهره گیری از ظرفیت علمی و کمک‌های نخبگان، اساتید دانشگاه و سازمان های مردم نهاد فعلا در مسایل اجتماعی در خوزستان به منظور پیشگیری، کاهش و درمان این آسیب‌ها به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته اند.

کریمیان ضمن دعوت از نخبگان استان برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: تاکنون نشست‌های مختلفی با اساتید و نخبگان دانشگاه‌های خوزستان و همچنین سازمان‌های مردم نهاد فعال در آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است که این روند ادامه دارد.

مطابق با تعاریف، کودکان خیابانی را کودکان زیر ۱۸ سالی می‌دانند که در خیابان‌ها و اماکن عمومی و پر تردد به صورت دائمی یا موقت مشغول به کسب درآمد یا وقت‌گذرانی هستند.

بر اساس آمار اعلام شده بهزیستی خوزستان در خردادماه ۱۴۰۱، تنها از سال ۹۶ تا خردادماه ۱۴۰۱ یک هزار و ۱۲۷ کودک کار در خوزستان شناسایی شده است که نیمی از این کودکان در اهواز فعالیت دارند.

حدود هشت و نیم درصد جمعیت استان خوزستان تحت پوشش سازمان بهزیستی است و ماهانه بیش از یکهزار و ۱۲۰ میلیاردر یال از سوی دولت به حساب خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در خوزستان به عنوان مستمری واریز می‌شود.

۳۷ مرکز شبانه روزی معلولان و ۲۱ اورژانس اجتماعی در خوزستان وجود دارد.

جامعه هدف سازمان بهزیستی در کشور شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابانی، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی و همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت