تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

مدارس غیردولتی خوزستان حق دریافت شهریه بیش از نرخ مصوب را ندارند

  • کد خبر : 12374
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۴:۱۲
مدارس غیردولتی خوزستان حق دریافت شهریه بیش از نرخ مصوب را ندارند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس غیردولتی موظف به نصب نرخنامه شهریه مصوب در مدرسه برای اطلاع اولیای دانش‌آموزان هستند و انجام ندادن این اقدام تخلف محسوب می‌شود.

مسعود حمیدی‌نژاد بیان کرد: در صورتی که مدرسه‌ای شهریه بالاتر از نرخ مصوب دریافت کند تخلف کرده و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند این مورد را به کارشناس مدارس غیردولتی در نواحی و مناطق، همچنین اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش اطلاع دهند تا پیگیری لازم انجام شود.
وی گفت: همچنین نرخ مصوب شهریه مدارس غیردولتی در سامانه mosharekatha.ir قابل مشاهده است و در این سامانه امکان شکایت از دریافت شهریه بالاتر از نرخ مصوب نیز امکان پذیر است.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه بازرسانی از آموزش و پرورش به صورت مرتب از مدارس غیردولتی در خصوص نحوه دریافت شهریه بازدید دارند افزود: شکایاتی نیز در این خصوص انجام شده که اقدامات لازم برای پیگیری صورت گرفته است.

تقویت برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برنامه‌های مختلف آموزشی و پرورشی برای تقویت این ۲ بخش مهم در مدارس غیردولتی استان کلید خورده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای مختلف مسائل تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی استان تقویت شود.

حمیدی‌نژاد با اشاره به اقدامات پرورشی که در مدارس غیر دولتی در حال انجام است افزود: افتتاح ۶۰ پایگاه بسیج در قالب طرح چفیه‌های بهشتی، برگزاری یک‌هزار و ۹۰۰ محفل قرآنی با عنوان رویداد آوای آسمانی و برگزاری برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی از جمله اقدامات فرهنگی و پرورشی است که در مدارس غیردولتی استان در حال انجام است.

وی افزود: همچنین تفاهم نامه‌ای با ستاد اقامه نماز به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معلمان، مدیران، موسسان و مدرسان آموزش خانواده منعقد شده و دوره‌ها در حال برگزاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: رویکرد در مدارس غیردولتی به سویی در حال حرکت است که علاوه بر توجه به مسائل اداری و مالی به موضوعات معنوی و پرورشی دانش آموزان نیز توجه شود.

وی گفت: مدارس دولتی و غیردولتی از یکدیگر جدا نیستند و باید برنامه‌های آموزشی و پرورشی در این مدارس به صورت یکپارچه انجام شود.

یک‌هزار و ۴۶۰ مدرسه و یک‌هزار و ۱۱۱۵ آموزشگاه غیردولتی در خوزستان وجود دارد.
۱۵۲ هزار دانش آموز معادل ۱۴ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت