تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

متولیان بازار برای تشدید نظارت بر قیمت‌ها در خوزستان بسیج شوند

  • کد خبر : 11512
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۳۲
متولیان بازار برای تشدید نظارت بر قیمت‌ها در خوزستان بسیج شوند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برخورد قاطع با گرانفروشی را ضروری عنوان کرد و گفت: همه متولیان بازار در استان برای تشدید نظارت‌ بر وضعیت قیمت‌ها و توزیع کالاهای اساسی به ویژه شکر، مرغ و گوشت بسیج شوند.

محمد راضی جلالی در ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل این معاونت بیان کرد: گران فروشی و اختلال در بازار به هیچ عنوان قابل قبول نیست و برای رفاه حال مردم باید با این افراد برخورد قاطع شود.

وی گفت: تمام دستگاه‌های نظارتی باید بازرسی از وضعیت قیمت و توزیع کالاهای اساسی به ویژه شکر، مرغ و گوشت را در بازار استان تشدید کنند.

راضی جلالی ادامه داد: زمان تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان امسال باهم تقارن دارند و زیبنده نیست در قطب تولید شکر مشکل تامین این کالا در بازار وجود داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به عرضه کم شکر و افزایش قیمت این کالا در بازار استان اظهار کرد: باید از ظرفیت تعاونی‌ها برای عرضه و توزیع حداکثری شکر در بازار استفاده شود تا این کالا راحت‌تر به دست مردم برسد.

وی اضافه کرد: در این نشست مصوب می‌شود که تحویل شکر به تعاونی‌های مصرف در میزان پایین به منظور پوشش حداکثری توزیع این کالا در بازار انجام شود.

راضی جلالی در ادامه با ابراز گله‌مندی از افزایش قیمت مرغ در بازار استان گفت: علت وجود مرغ در بازار به دلیل قیمت بالای این کالا و کاهش خرید آن است، اگر تولید آن در استان چند برابر شود به کاهش قیمت منجر خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین بر استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای واردات گوشت قرمز به استان تصریح کرد: نیاز است که جلسه‌ای با مدیران این شرکت‌ها برای ورود گوشت قرمز به استان تشکیل شود.

لزوم ایجاد چهارچوبی برای قیمت گذاری و توزیع شکر در خوزستان

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به نبود ساز و کاری برای قیمت‌گذاری و توزیع مناسب شکر در استان بیان کرد: باید چهارچوبی برای قیمت‌گذاری و توزیع شکر در استان تدوین شود تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

حمیدرضا فلاح اظهار کرد: کمبودهایی در بخش قیمت‌گذاری و فروش شکر وجود دارد که پیشنهاد می‌شود از ظرفیت برخی شرکت‌های زنجیره‌ای برای توزیع این کالا استفاده شود.

وی افزود: با این اقدام توزیع شکر در استان گسترده‌تر خواهد بود و با اشباع بازار قیمت این کالا تعدیل می‌شود.

فلاح گفت: باید یک رویه نظام‌مند تا پایان امسال برای تعیین سهم شکر خانوار و صنف و صنعت استان مشخص شود تابه اندازه نیاز در بازار استان شکر توزیع شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11512

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت