تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

ماجرای هشدار ایمنی به ساختمان بلندمرتبه یک بانک در بلوار ساحلی اهواز چیست؟

  • کد خبر : 8630
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۱۱
چند روزی است که هشدار شهرداری منطقه ۲ اهواز نسبت به ایمنی ساختمان یک بانک در مجاورت بلوار ساحلی غربی، موجب واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی شده است؛ اما ماجرا چیست؟

در این هشدار که در هفته گذشته از سوی شهرداری منطقه دو اهواز در قالب یک بنر روی دیوار ساختمان سرپرستی بانک سپه نصب شده، عنوان شده است: “مدیریت، پرسنل و مراجعان سرپرستی بانک سپه، به استناد تبصره ۷ ماده ۱۰۰ و بند ۱۴ ماده ۵۵ و حسب دستور مقام قضایی و به جهت جلوگیری از هر گونه حوادث ناگوار ناشی از عدم اخذ گواهی ایمنی و پایان کار، از تردد و اقامت در محیط این ساختمان جداً خودداری شود.”

این ساختمان که در تابلوی اطلاعات پروژه آن نوع کاربری مسکونی، اداری و تجاری با ۱۴ سقف و ۱۶ واحد مسکونی عنوان شده، در مجاورت رودخانه کارون و پل هفتم در غرب اهواز و در حاشیه بلوار ساحلی ساخته شده است.

بنا به گفته نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اهواز، این ساختمان پیش از این یک ساختمان قدیمی‌ساز بوده و سپس تخریب و به جای آن ساختمان فعلی ساخته شده است.

درباره شرایط این ساختمان و علت این هشدار، نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر و رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز توضیحاتی ارائه داده‌اند که در ادامه می‌خوانید.

سیاوش محمودی نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص صادر نشدن گواهی ایمنی برای ساختمان سرپرستی بانک سپه خوزستان واقع در بلوار ساحلی غربی اهواز اظهار کرد: این ساختمان قدیمی بوده و پروانه ساخت آن مربوط به سال ۱۳۷۶ است و بعد، اصلاحیه‌ای برای تخریب و بازسازی دریافت و ساختمان جدیدی احداث کردند.  

وی افزود: ساختمان جدید بانک سپه، تخلفات ماده ۱۰۰ از جمله اضافه بنا داشته است و بر اساس رای قطعی دادگاه، ۴۸ میلیارد تومان جرایم آن تعیین شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اهواز گفت: برای دریافت پایان کار ساختمان، مالک آن باید ابتدا جرایم خود را پرداخت کند. از سوی دیگر برای دریافت گواهی ایمنی نیز به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراجعه نکرده‌اند بنابراین تا زمانی که ساختمان گواهی پایان کار ندارد، یک محل کارگاهی است و حق بهره‌برداری از آن را ندارند.

محمودی بیان کرد: شاید در صورت مراجعه به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، تاییدیه گواهی ایمنی را بگیرند اما با توجه به اینکه بهره‌برداری بدون مراجعه به این سازمان و  بدون دریافت پایان کار انجام شده است، از نظر ایمنی مورد تایید شهرداری نیست.

ایمنی ساختمان بانک سپه باید بررسی و تایید شود

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نیز در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص گفت: به بحث ساختمان‌هایی که بدون صدور پایان کار، در حال بهره‌برداری هستند ورود کرده‌ایم و با توجه به این که تاکنون برای ساختمان سرپرستی بانک سپه پایان کار صادر نشده و جایی که گواهی پایان کار دریافت نکرده است، هنوز محل کارگاهی محسوب می‌شود، برای این ساختمان تذکراتی صادر شده است تا اتفاقی رخ ندهد.

وی افزود: تا زمانی که برای انجام مراحل پایان کار یک ساختمان مراجعه نشود و مراحی لازم طی نشود، از نظر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، ساختمان ناایمن است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساختمان بانک سپه از حدود چهار پنج ماه پیش در حال فعالیت است و با توجه به اینکه این ساختمان هنوز گواهی ایمنی ندارد و هر لحظه ممکن است آتش‌سوزی رخ دهد، باید سیستم اعلام حریق، راه‌های خروج و موارد دیگر بررسی شوند تا بتوان گواهی ایمنی برای آن صادر کرد.

وی بیان کرد: بررسی ایمنی ساختمان‌ها در شهر اهواز آغاز شده است و بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مهمانپذیرها و پاساژ ها در حال اصلاح و ایمن‌سازی هستند. در این خصوص باید کمک شود و نباید کارشکنی شود. نباید ما را تحت فشار قرار دهند و باید بگذارند ما کارمان را انجام دهیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت