تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
2
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان مطرح کرد

لزوم رفع مشکلات و مسائل مدارس حاشیه شهر اهواز / آمار بازماندگان از تحصیل قطعی نیست

  • کد خبر : 8066
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۳:۱۶
لزوم رفع مشکلات و مسائل مدارس حاشیه شهر اهواز / آمار بازماندگان از تحصیل قطعی نیست
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به وضعیت بازماندگان از تحصیل، گفت: متاسفانه بخشی از کودکان به دلایل مسائل فرهنگی در سطح جامعه و بخشی به دلیل محرومیت‌های مالی و مسائل جسمی که ممکن است برخی از کودکان با آن مواجه باشند، از تحصیل بازمی‌مانند.

صادق جعفری‌چگنی در بازدید از مدارس حاشیه شهر اهواز، اظهار کرد: در اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و با پیگیری‌هایی که در سطح دادستانی کل کشور در خصوص اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموز) در وزارت آموزش و پرورش انجام شد، اجرای این طرح آغاز شده است اما تا اجرای کامل آن هنوز فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه طرح به منظور شناسایی دانش‌آموزانی که دچار  مشکلات اجتماعی و یا جسمی و روانی هستند، انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه‌های حمایتی اعم از سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دیگر دستگاه‌هایی که مکلف به همراهی و همکاری با آموزش و پرورش در اصلاح شرایط به وجود آمده برای کودک و نوجوان هستند، اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند. ما نیز در واحد سرپرستی دادسرای مرکز استان خوزستان، جلسات مختلفی با مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان و کارشناسان این مجموعه داشته‌ایم. بازدید امروز نیز به منظور شناسایی برخی مشکلات و مسائل مدارس به صورت میدانی انجام شد و در این راستا، همکاری‌های لازم با آموزش و پرورش  برای رفع برخی مشکلات انجام خواهد شد.

جعفری‌چگنی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و مسائل ما در مناطق حاشیه‌ای به ویژه مناطق حاشیه‌ای اهواز است و قطعا مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌تواند برای اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان کمک‌کننده باشد؛ در این خصوص ظرفیت بسیار خوبی در خوزستان داریم. علاوه بر مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، خیرین نیز در این خصوص کمک‌کننده هستند و می‌توانند در راستای رفع کمبودهای موجود در حوزه تجیهزات و بهینه کردن مدارس و کمک به دانش‌آموزان محروم کمک‌کننده باشد.

وی ادامه داد: در شناسایی موارد و اولویت‌بندی که آموزش و پرورش انجام خواهد داشت، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در خصوص بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به آموزش، گفت: در این خصوص، هم واحد معاونت حقوق عامه دادگستری و هم آموزش و پرورش اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند اما متاسفانه بخشی از کودکان به دلایل مسائل فرهنگی در سطح جامعه و بخشی به دلیل محرومیت‌های مالی و مسائل جسمی که ممکن است برخی از کودکان با آن مواجه باشند، از تحصیل بازمی‌مانند.

وی افزود: آمار بازماندگان از تحصیل قطعی نیست اما آماری که ارائه داده می‌شود چندان خوشبینانه نیست و نگران‌کننده است. با این حال با اقدامات بسیار خوب و تحولی که مدیرکل آموزش و پرورش  آغاز کرده است، امیدواریم بتوانیم این کودکان را شناسایی کنیم و اگر نیاز است به مراکز کمک‌کننده و حمایت‌کننده معرفی شوند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت