تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
0
استاندار خوزستان مطرح کرد

لزوم توسعه مسیر راه آهن به دو شهر اطراف اهواز/ انتقاد از وجود سرعت‌گیرهای غیراستاندارد

  • کد خبر : 9135
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۵۳
لزوم توسعه مسیر راه آهن به دو شهر اطراف اهواز/ انتقاد از وجود سرعت‌گیرهای غیراستاندارد
استاندار خوزستان با اشاره به لزوم کنترل ترافیک شهر اهواز گفت: خط ریلی داخل و اطراف شهر یکی از راه‌های نجات ما است تا ترافیک نداشته باشیم و در نهایت باید راه آهن مسیر را به سمت شیرین‌شهر و شهر رامین ادامه دهد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در نشست شورای راهبری و کاهش تصادفات خوزستان با اشاره به وقوع حوادث برای تانکرهای حامل سوخت اظهار کرد: باید در این راستا جلسه‌ای برگزار و فردی مسئولیت این کار را با پشتیبانی ملی بر عهده بگیرد. با توجه به تردد خودروهای حامل سوخت از خوزستان به سمت استان‌های مختلف، طبعا در مسیر حوادثی رخ می‌دهد در حالی که گفته می‌شود در خوزستان در صورت وقوع حادثه و آتش‌سوزی برای خودروهای حامل سوخت، حتی تا سوختن کامل این تانکرها هیچ امکاناتی برای مهار حریق وجود ندارد.

وی افزود: باید حتما تکنیک‌های روز دنیا در این زمینه شناسایی و تجربه‌ها منتقل شود تا در صورت وقوع حادثه، با اطفای حریق جان افرادی که در معرض این خطر هستند را نجات دهیم.
استاندار خوزستان با اشاره به لزوم کنترل ترافیک شهر اهواز، گفت: خط ریلی داخل و اطراف شهر یکی از راه‌های نجات ما است تا ترافیک نداشته باشیم و در نهایت باید راه آهن مسیر را به سمت شیرین‌شهر و شهر رامین ادامه دهد. راه آهن باید طرحی در این زمینه ارائه و پیگیری‌ها را انجام دهد.
حسینی‌محراب عنوان کرد: هوشمندسازی شهر باید با محوریت استانداری خوزستان انجام شود و انجام کار به صورت متمرکز به گونه‌ای که شهر به خوبی کنترل شود، دنبال شود.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از تصادفات باید نقاط حادثه‌خیز از طریق اصلاح هندسی، ایجاد موانع، ایجاد روشنایی، علامت‌گذاری، آشکارسازی و کمک‌های مردم محلی رفع شوند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
استاندار خوزستان گفت: در خصوص تامین بودجه و امکانات برای راه، وظیفه مدیر این است که این موضوع را برای مسئول بالاسری خود جا بیندازد تا وزیر مشکل را درک و کمک کند.
حسینی‌محراب با اشاره به نارضایتی‌ها در مورد وضعیت سرعت‌گیرها نیز تصریح کرد: سرعت‌گیرها هشداردهندگی ندارند. هر جایی چه جلوی پاسگاه‌ها و چه جاهای دیگر از نظر کارشناسی سرعت‌گیر مناسبی ندارد و باید مطابق استانداردها اصلاح شوند.
وی افزود: برخی مواقع می‌بینیم هر چه آسفالت دارند روی سرعت‌گیر ریخته‌اند. در بازدید از یک شهر دیدم در حال آسفالت یک قسمت هستند و یک کامیون آسفالت هم در آن محدوده ریخته‌اند تا مردم جلوی در منزل خود را آسفالت کنند. در این شرایط، مردم علاوه بر پر کردن چاله‌ها، سرعت‌گیر هم ایجاد می‌کنند یعنی ایجاد سرعت‌گیر را دست مردم می‌دهیم و بعد بقیه مردم از ما ایراد می‌گیرند. وقتی ایجاد سرعت‌گیر دست مردم داده می‌شود حتما کاری می‌کنند که هیچ خودرویی از جلوی منزل‌شان رد نشود.
استاندار خوزستان گفت: وجود این همه سرعت‌گیر غیر استاندارد، با این هزینه‌های بالای وسایل یدکی کمر رانندگان را خرد می‌کند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت