تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0
استاندار خوزستان تاکید کرد

لزوم تطبیق واحدهای درسی در دانشگاه‌ها با نیازهای صنایع خوزستان

  • کد خبر : 11023
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
لزوم تطبیق واحدهای درسی در دانشگاه‌ها با نیازهای صنایع خوزستان
استاندار خوزستان گفت: واحدهای درسی در دانشگاه‌ها باید با نیازهای صنایع استان تطبیق داده شود.

علی اکبر حسینی محراب در حاشیه بازدید از کارخانه‌های گروه صنعتی نوین چوب خوزستان در اهواز که امروز، ۱۱ آذرماه انجام شد، اظهار کرد: دولت بحث تکمیل زنجیره ارزش چوب از مزرعه که کاشت درخت و زراعت چوب است و در ادامه به نئوپان، MDF و کاغذ و… تبدیل می‌شود را دنبال می‌کند و امروز در بازدید از کارخانه نوین چوب شاهد این پروسه به صورت کامل بودیم.

وی افزود: امیدواریم با اجرای چنین زنجیره‌های ارزشی در استان شاهد ایجاد اشتغال و همچنین تربیت کارگران ماهر و مهندسان باشیم. در این زمینه واحدهای درسی در دانشگاه‌ها باید با نیازهای صنایع استان تطبیق داده شود تا بتوانیم تولید را با همراهی بخش صنعت و دانشگاه داشته باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با تکمیل زنجیره‌های ارزش، قدرت خلق ثروت و درآمد افزایش می‌یابد، گفت: با توجه به کاشت ۳۰۰ هزار هکتار نهال طی ۴ سال در خوزستان، به حدود ۱۵ کارخانه چوب در استان نیاز داریم که در حال حاضر فقط ۴ یا ۵ کارخانه فعال هستند و باید حدود ۱۰ کارخانه دیگر چوب در استان ایجاد شود.

حسینی محراب در پاسخ به این سوال که آیا زراعت چوب می‌تواند گره اشتغال استان را باز کند، عنوان کرد: یکی از آرزوهای استان این است که بتوانیم با تربیت نیروهای ماهر در بخش کشاورزی و صنعت زمینه را برای بهترین استفاده از ظرفیت‌های استان فراهم کنیم.

وی افزود: سطح ۳۰۰ هزار هکتاری در نظر گرفته شده برای زراعت چوب در خوزستان، قطعا بالاترین نرم اشتغال را در استان به دنبال خواهد داشت و با کاری که انجام می‌شود بخش وسیعی از فارغ التحصیلات دانشگاهی به ویژه در بخش‌های کشاورزی و زارعت مشغول به کار خواهند شد.

استاندار خوزستان گفت: با تغییر الگوی کشت که از سوی جهاد کشاورزی در این زمینه اجرایی خواهد شد و همچنین کاری که روستاییان در اراضی کشاورزی با همراهی بخش دانشگاهی انجام می‌دهند، قطعا شاهد اشتغال چشمگیری در حوزه زراعت چوب در استان خوزستان خواهیم بود.

حسینی محراب در خصوص حمایت دولت از بخش خصوصی فعال در حوزه چوب عنوان کرد: امیدواریم با فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی این بخش، این قدرت را در منطقه پیدا کنیم که به عنوان صادرکننده در زنجیره چوب فعالیت کنیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت