تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
ابلاغ پیام غدیر یک تکلیف الهی ابدی است

قدردانی آیت‌الله حیدری از مجموعه نیشکر به دلیل تحقق بهره‌وری حداکثری

  • کد خبر : 6005
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
قدردانی آیت‌الله حیدری از مجموعه نیشکر به دلیل تحقق بهره‌وری حداکثری
آیت‌الله دکتر محسن حیدری، در مراسم جشن بزرگ عید غدیر خم با حضور دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حسینیه سیدالشهداء (ع) شرکت خمیرمایه و الکل رازی تأکید کرد: ائمه (علیهم‌السلام) مکرر واقعه غدیر خم را یادآوری می‌کردند، زیرا فراموشی پیام مهم و جهانی غدیر باعث ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلام شده است و همه مردم امروز باید مبلغ پیام غدیر یعنی ولایت باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابلاغ پیام غدیر را یک تکلیف الهی ابدی برای همگان دانست و گفت: هنر مرحوم علامه امینی مجتهد و نسخه‌شناس شیعه در کتاب «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» که تاکنون ۲۱ جلد از آن منتشر شده است، این است که در هیچ جای آن از روایات شیعی در اثبات غدیر استفاده نکرده و این نشانه حقانیت ولایت بلافصل امام علی (ع) است.

به گزارش بهین خبر و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، آیت‌الله دکتر محسن حیدری روز شنبه (۱۷ تیرماه ۱۴۰۲)، در مراسم جشن بزرگ عید غدیر خم با حضور دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حسینیه سیدالشهداء (ع) شرکت خمیرمایه و الکل رازی تأکید کرد: ائمه (علیهم‌السلام) مکرر واقعه غدیر خم را یادآوری می‌کردند، زیرا فراموشی پیام مهم و جهانی غدیر باعث ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلام شده است و همه مردم امروز باید مبلغ پیام غدیر یعنی ولایت باشند.

وی مداحان، خطیبان، اهل‌قلم و سایر اقشار را به تبلیغ پیام غدیر فراخواند و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن در انتهای خطبه غدیر فرمودند: «فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ»؛ (حاضر باید این پیام را به غائب و پدران هم به فرزندانشان، ابلاغ کنند.) این یک تکلیف الهی است که همه ما به فرزندان خود و به کسانی که اطلاع ندارند این پیام را منتقل کنیم.

آیت‌الله حیدری افزود: پیام غدیر به‌اندازه‌ای مهم است که قرآن کریم، پیامبر (ص) را در صورت کوتاهی در فرمان ابلاغ ولایت تهدید به کیفر و مؤاخذه کرده است: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ‌»؛ (ای پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است کاملاً (به مردم) برسان و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده‌ای و خداوند تو را از (خطرات احتمالی) مردم نگاه می‌دارد، و خداوند جمعیت کافران (لجوج) را هدایت نمی‌کند.) این بدین معناست که پیامبر در صورت عدم تبلیغ این آیه، گویی توحید، آخرت، نماز، روزه و هیچ‌کدام از این مسائل را ابلاغ نکرده است.

وی در ادامه به بحث سندیت حدیث غدیر اشاره کرد و گفت: قصه غدیر یک قصه عادی و افسانه نیست، بلکه یک واقعیت روشن است که عموماً در همه منابع معتبر اهل‌سنت به آن اشاره شده است. این حدیث، خبر واحد نیست که نیاز به بررسی سندی داشته باشد، بلکه یک خبر متواتر است که هزاران نفر از هزاران نفر دیگر آن را نقل کرده‌اند؛ خبر واحد یعنی منبع و واسطه آن یک نفر یا دو نفر است که ممکن است حجیت نداشته باشد، اما خبر متواتر یک خبر قطعی است.

آیت‌الله حیدری همچنین گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر فاطمی‌نژاد از دوستان آراسته و وارسته و فرهیخته از نظر علمی هستند که درباره غدیر حق مطلب را ادا کردند.

وی در پایان از مدیران موفق و دلسوز شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کارکنان و کارگران پرتلاش این مجموعه تولیدی به دلیل کسب موفقیت‌ها و رقم‌زدن رکوردها در جهاد تولید قدردانی کرد و گفت: الحمدلله با مدیریت جهادی دکتر ناصری و همکاران ایشان همچون مهندس فرحمند، شرکت خمیرمایه و الکل رازی توانسته است بهره‌وری حداکثری و فوق‌العاده را محقق کند و علی‌رغم جانبی بودن و کم‌بودن نیروی انسانی، به‌اندازه یک کشت و صنعت کارایی داشته باشد.

تأکید بر شناخت ظرفیت‌های علمی خوزستان

امام‌جماعت شرکت خمیرمایه و الکل رازی نیز در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به حضار گفت که باید برخی از نعمت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان خود را بیشتر بشناسیم که از جمله آنها استاد آیت‌الله دکتر حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت اهواز، فقیه اهل‌بیت (علیهم السلام) و دارای ۱۶۰ تألیف مهم هستند و برخی از آثار ایشان همچون «پیشینه‌ها و مبانی ولایت‌فقیه نزد علمای شیعه» به‌عنوان متن درسی در کشورهایی چون عراق و مراکش تدریس می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا فاطمی‌نژاد توضیح داد: این اثر به پیشنهاد جناب سید حسن نصرالله رهبر محبوب جهان عرب و تأکید مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی به دو زبان عربی و فارسی نگاشته شده است.

وی ادامه داد: «الارهاب و العنف فی ضوء القرآن و السنه و التاریخ و الفقه المقارن» عنوان رساله دکتری آیت‌الله حیدری است که در به زبان عربی و در سه جلد باهدف دفاع از حریم اسلام در برابر شبهات وارد شده نوشته شده است که به بررسی تروریسم و خشونت‌گرایی از دیدگاه قرآن، سنت، تاریخ و فقه مقارن می‌پردازد.

وی با اشاره به طبیعت کار مجموعه‌های صنعتی، بر نیاز به نشاط، شادی و توجه به خانواده‌های پرسنل تأکید کرد و گفت: این دومین برنامه غدیری شرکت در دهه امامت و ولایت است که با حمایت مدیریت عامل و استقبال پرشور پرسنل روبه‌رو شده است.

در این مراسم سیدجعفر ملبوب با تلاوت آیاتی از کلام‌الله و سیدعلی موسوی با مولودی‌خوانی حضار را به فیض رساندند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت