تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3
نائب رئیس شورای شهر دزفول:

فضاسازی‌ها مانع از ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی در دزفول نمی‌شود

  • کد خبر : 5381
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
نایب رئیس شورای اسلامی‌شهر دزفول ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی را مطالبه جدی مردم از مدیریت شهری دزفول دانست و گفت: فضاسازی‌ها مانع از ساماندهی وضعیت نابسامان این وانت بارها در دزفول نمی‌شود.

به گزارش بهین خبر،سید باقر موسوی فخر روز چهارشنبه در یکصد و هفتاد چهارمین نشست رسمی‌ شورای اسلامی‌شهر دزفول در صحن علنی این شورا افزود: مدیریت شهری در کنار ساماندهی این وانت بارها به منظور جلوگیری از آسیب به معیشت این رانندگان مکان‌هایی برای استقرار و فعالیت آنها تعیین کرده است تا ضمن ساماندهی این وانت بارها، معیشت آنها نیز دچار مشکل نشود.

وی تاکید کرد: متاسفانه عده معدودی از این رانندگان خود را برتر از قانون می‌دانند و حاضر به تمکین از قانون نیستند لذا تلاش دارند با فضاسازی‌های رسانه‌ای از زیر بار اجرای قانون شانه خالی کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی‌شهر دزفول با اشاره به رشد قارچ گونه و بدون ضابطه وانت‌بارهای فروش میوه در جاده دزفول به اندیمشک گفت: همه وانت بارهای میوه فروشی که در جاده دزفول به اندیمشک در حریم شهر دزفول مشغول فعالیت هستند هیچگونه مجوزی از شهرداری دزفول ندارند.

وی افزود: رعایت نکردن ضوابط تعیین شده قانونی توسط این وانت بارها، علاوه بر گره ترافیکی و بروز تصادف‌های متعدد موجب گلایه و انتقاد شدید شهروندان شده است.

موسوی فخر گفت: ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروشی با دستور دادستان و مصوبه شورای تامین شهرستان دزفول در راستای پاسخ به مطالبه عمومی مردم در دستور کار واحد اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی دزفول قرار گرفته است.

وی افزود: عده‌ای با فضاسازی علیه نیروهای شهرداری به دنبال جلوگیری از ساماندهی وضعیت نامناسب وانت بارهای میوه فروشی هستند که از شهروندان می‌خواهیم به این فضاسازی‌ها توجه نکنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: هر وانت بار میوه فروشی براساس قانون موظف است برای فعالیت در سطح شهر اقدام به اخذ مجوز از شهرداری کند ضمن اینکه پس از اخذ مجوز نیز این وانت بارها تنها مجاز به فعالیت در مکان‌های تعیین شده توسط شهرداری هستند و هرگونه فعالیت خودسرانه آنها غیرقانونی است.

وی ساماندهی وضعیت وانت بارهای میوه فروشی در چند هفته گذشته را موجب رضایت شهروندان دانست و ادامه داد: حمایت شهروندان از اجرای قانون و توجه نکردن به این فضاسازی‌ها برای ساماندهی به وضعیت وانت بارها ضروری است.

رییس شورای اسلامی‌شهر دزفول نیز با انتقاد از عملکرد شرکت بیمه طرف قرارداد شهرداری گفت: واحد حقوقی شهرداری دزفول باید نسبت به کم کاری بیمه در پرداخت دیه محکومیت‌های شهرداری در دستگاه قضایی اقدام کند.

محمدحسن پرآور با بیان اینکه تاکنون هیچ خسارتی توسط شرکت بیمه طرف قرارداد شهرداری دزفول در محکومیت‌های قضایی پرداخت نشده است، ادامه داد: شرکت بیمه طرف قرارداد به شهرداری دزفول ضمانت داده که خسارت‌های دیه غیرعمد شهرداری را در محاکم قضایی پرداخت کندولی تاکنون این اتفاق رقم نخورده است.

وی افزود: اگر شهرداری دزفول در پرداخت حق بیمه خود به شرکت طرف قرارداد تاخیر داشته باشد، شهرداری مجبور به پرداخت جریمه می‌شود ولی این شرکت برای پرداخت دیه‌هایی که شهرداری در دستگاه قضایی محکوم به پرداخت می‌شود به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

اعلام آمادگی برای تامین خانه عالم در مناطق محروم دزفول

پرآور با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغان به منظور اعتلای فرهنگ پربار اسلام راستین و همچنین ‌نشر و گسترش فرهنگ اسلامی ایجاد و به مرور بر مسوولیت‌های آن افزوده شد.

وی افزود: سیاست گذاری، برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات در کشور، انتقال و گسترش فرهنگ دینی در مناطق محروم و همچنین انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی از جمله وظایف و مسوولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

رییس شورای اسلامی‌شهر دزفول با تاکید بر اهمیت افزایش ارتباط سازمان تبلیغات با کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول اظهارکرد: مدیریت شهری در همه آیین‌های مذهبی در کنار سازمان تبلیغات اسلامی بوده و ادامه همکاری مشترک میان این ۲ نهاد ضروری است.

وی با اعلام آمادگی مدیریت شهری دزفول برای مشارکت در تامین خانه‌های عالم به ویژه در مناطق محروم این شهر افزود: حضور مستمر عالم در مسجد نقش موثری در اثرگذاری مسجد در جامعه دارد به همین دلیل تامین خانه عالم برای استقرار و استمرار حضور علما در مناطق محروم اولویت دارد.

پرآور انسجام میان مسئولان را گره گشای مسائل شهرستان دانست و تاکید کرد: اعضای شورای شهر دزفول محل‌ مراجعه مردم و برای رفع مشکل‌ها تمام وقت پای کار هستند.

هنرمندان دزفول از وضعیت نیمه تعطیل مجتمع فرهنگی گله‌مند هستند

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به گلایه هنرمندان این شهر از نداشتن مکان مناسب فرهنگی گفت: دزفول دارای هنرمندان زیادی در رشته‌های مختلف هنری است که نداشتن مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و موسیقی موجب انتقاد و گلایه آنها از مسوولان فرهنگی شهر است.

غلامعلی رسالتی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی دزفول در عمل نیمه تعطیل است، افزود: حمایت از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با رعایت شیوه نامه‌های خاص و توجه به اقتضائات فرهنگی دزفول در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: تنها سالن ۱۵۰ نفره مجتمع فرهنگی دزفول فعال است و سالن ۴۰۰ نفره این مجتمع فرهنگی به دلیل نداشتن تجهیزات سرمایشی غیرفعال است.

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول خواستار واگذاری این مجتمع فرهنگی به شهرداری برای فعال کردن آن شد و گفت: مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول با معماری ناب ایرانی اسلامی یکی از مراکز شاخص کشور است که ظرفیت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری را دارد ولی در عمل از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول به عنوان متولی مجتمع فرهنگی این شهر باید تلاش کند تا از تمام بخش‌های این مجتمع فرهنگی استفاده بهینه شود و هنرمندان این شهر مکانی برای ارایه برنامه‌های فرهنگی و ‌هنری خود داشته باشند.

شهردار دزفول نیز در این نشست با اشاره به محکومیت شهرداری برای پرداخت دیه به یکی از شهروندان گفت: بیمه طرف قرارداد شهرداری مکلف به پرداخت این خسارت است ولی تاکنون به این تعهد عمل نکرده است.

محمد عتاب اهوازی با تاکید بر لزوم پیگیری حقوقی علیه بیمه طرف قرارداد شهرداری دزفول افزود: این شرکت بیمه در حال تاخیر و زمان خریدن برای شانه خالی کردن از زیر تعهدات خود به شهرداری است.

فاضلاب کوی زیباشهر به طور مستقیم وارد رودخانه دز می‌شود

شهردار دزفول با تاکید بر ضرورت ایمن سازی درب‌های منهول فاضلاب اظهارکرد: اگرچه دریچه‌های فاضلاب متعلق به شرکت آبفا است ولی به دلیل مسوولیت شهرداری در اداره شهر و محکوم شدن این شهرداری در دستگاه قضایی درصورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ناشی از این درب‌های منهول، ایمن سازی آنها در اولویت قرار گرفته است.

وی با نامناسب دانستن وضعیت فاضلاب کوی زیباشهر این شهر ادامه داد: کوی زیباشهر سیستم دفع فاضلاب ندارد به همین دلیل بخش زیادی از فاضلاب جمع آوری شده به رودخانه سرازیر و بخش‌ دیگری توسط زهکش به زمین‌های اطراف هدایت می‌شود.

عتاب اهوازی با بیان اینکه شرکت آبفا از تأسیسات شهری شهرداری به منظور جمع آوری فاضلاب استفاده می‌کند، بیان کرد: شرکت آبفا درصورتی که تمایل به جمع آوری فاضلاب از طریق سیستم دفع آبهای سطحی شهرداری را دارد باید درصورت بروز حادثه نیز مسوولیت آن را به عهده بگیرد.

واگذاری هرگونه دکه جدید در دزفول تا اطلاع بعدی متوقف شد

شهردار دزفول با بیان اینکه ۱۸۰ فرصت درآمدی برای شهرداری شناسایی شده که بخش زیادی از آنها در یک بی‌نظمی خارج از ضابطه در سال‌های گذشته واگذار شده است، گفت: قرارداد دوسوم دکه‌های شهرداری به اتمام رسیده و یا هیچ کرایه‌ای به شهرداری نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه واگذاری هرگونه دکه به منظور ساماندهی این وضعیت تا اطلاع بعدی متوقف شده است، افزود: همه دکه‌ها، مکان‌های باز و سایر فضاهای متعلق به شهرداری براساس کار کارشناسی به روز و براساس فرآیند قانونی واگذار می‌شوند.

عتاب اهوازی تصریح کرد: دکه‌هایی که کرایه آنها به شهرداری ماهانه چند صدهزار تومان بیشتر نمی‌شود توسط موجر با مبلغ چند میلیون تومان فرد ثالثی کرایه داده شده‌اند که این وضعیت باید ساماندهی شود.

به گزارش بهین خبر ، دزفول یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در خوزستان و کشور است که سالانه حدود سه میلیون تن محصولات باغی و زراعی در این شهرستان تولید می‌شود.

اقدام برخی وانت بارها برای فروش میوه در سطح معابر از جمله میدان مقاومت در ورودی شهر دزفول به گونه‌ای است که تنها یک خط از سه خط این خیابان برای تردد خودروها باقی مانده و بخش زیادی از این خیابان توسط وانت بارها و خودروهایی که برای خرید از این وانت بارها در کنار آنها توقف می‌کنند، مسدود می‌شود؛ این موضوع تشکیل صف چند کیلومتری در ورودی این شهر را موجب شده است.

طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در خیابان‌ها و همچنین جمع آوری عرضه کنندگاه قلیان در بوستان‌های دزفول از اویل خردادماه جاری با هماهنگی شورای تامین و دستگاه قضایی در دزفول آغاز شد.

شکایت‌های متعدد مردمی پیرامون ایجاد مزاحمت و ترافیک در تعدادی از خیابان‌های اصلی دزفول توسط وانت بارهای میوه فروشی به شهرداری ارسال شده که در این راستا ساماندهی این شرایط در اولویت شهرداری دزفول قرار گرفته است.

ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی که به صورت پرتعداد در سطح شهرهای مختلف خوزستان مشغول فعالیت هستند در ماه‌های اخیر در دستور کار شهرداری شهرهای مختلف این استان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت