تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

عملیات احداث ۲ پارک در آبادان آغاز شد

  • کد خبر : 8680
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۵۵
شهردار آبادان گفت: عملیات احداث ۲ پارک محله‌ای به نام شهدا با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیارد ریال و در حضور مسئولان محلی آغاز شد.

یاسین کاوه‌پور در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ پارک محله‌ای در آبادان بیان کرد: پارک شهدای بچاری در منطقه زمین شهری با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال در وسعت ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع به مدت پنج ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: همچنین پارک شهدای پرورش در منطقه ایستگاه ۱۲ نیز با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال در وسعت ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع در مدت پنج ماه آماده کامل خواهد شد.

کاوه‌پور افزود: با بهره‌برداری از این ۲ پارک بوستانی تا پایان سال وسعت فضای سبز این شهر افزایش خواهد یافت و سرانه فضای سبز نیز به بیش از هفت متر مربع برای هر نفر می‌رسد.

شهردار آبادان بیان کرد: پارک‌های درون محله‌ای در راستای افزایش و توسعه سرانه فضای سبز، ارتقای سطح منظر محلات و نشاط و شادابی ساکنان احداث خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه احداث فضاهای سبز و پارک‌های درون محلی از مهمترین اهداف و برنامه مدیریت شهری است بیان کرد: علاوه بر این ۲ پارک، احداث تعداد دیگری بوستان درون محلی و بهسازی ۱۰ پارک در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد.

کاوه پور از احداث کمربند فضای سبز در آبادان خبر داد و افزود: برای اجرا شدن قانون هوای پاک، به احداث چندین پارک به ویژه در مناطق مختلف و کمربند شهری نیاز است که شهرداری به تنهایی توان اجرا شدن آن را ندارد.

شهردار آبادان گفت: حفاظت از فضای سبز شهری مهمتر از احداث پارک و فضای سبز جدید است و برای ایجاد شور و نشاط بین شهروندان به ویژه کودکان، تاکنون ۶ مجموعه بازی در پارک‌های مختلف شهر نصب شده و خرید ۱۰ مجموعه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از خرید خودرهای آتش نشانی و حمل زباله توسط شهرداری خبر داد و بیان کرد: این ۲ دستگاه بعد از ۱۸ سال توسط شهرداری آبادان خریداری شد علاوه بر اینکه سه دستگاه کمرپسی، یک دستگاه لودر، یک دستگاه غلطک و ۲ دستگاه آتش نشانی دیگر خریداری شده که به زودی برای خدمات‌رسانی بهتر وارد ناوگان خودرویی شهرداری خواهند شد.

مشارکت مردم در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری

امام جمعه آبادان نیز در این آیین با اشاره به ضرورت احداث پارک و افزایش سرانه فضای سبز در آبادان گفت: با وجود زمین‌های خالی فراوان در این شهر اما تاکنون از آنها در راستای افزایش سرانه فضای سبز استفاده نشده است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی اظهار کرد: فرصتی توسط شهرداری به وجود آمد تا زمین‌های خاکی برای ایجاد شور و نشاط شهروندان به فضای سبز تبدیل شوند.

وی افزود: با توجه به آپارتمان نشینی تعداد زیادی از مردم، احداث فضای سبز در شور و نشاط اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد و امید است سایر ارگان‌ها نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود به احداث فضای سبز و پارک اقدام کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی خواستار کاشت گونه‌های گیاهی و درختان بومی به ویژه نخل در پارک‌های آبادان شد و گفت: شهرداری کاشت نخل از جمله پاجوش در پارک‌های محله‌ای را در اولویت قرار دهد.

تفاوت چشمگیر آبادان در ۹ ماهه اخیر نسبت به سال‌های گذشته

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در سخنانی با تقدیر از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی این شهر بیان کرد: در ۹ ماه امسال با اجرای طرح های عمرانی و همچنین فضای سبز تفاوت چشمگیری در شهر آسیب دیده آبادان رقم خورده است.

احسان عباسپور اضافه کرد: سایر ارگان‌ها باید برای رفع هرچه بیشتر مشکلات شهرداری را همراهی کنند تا خدمات‌رسانی مطلوب‌تری به شهروندان آبادانی ارائه شود.

وی ادامه داد: امروز احداث ۲ پارک با نام شهدای بچاری و پرورش مزین شده و شرایط کنونی امروز به دلیل ایستادگی و مقاومت این شهیدان در هشت سال دفاع مقدس است.

عباسپور با اشاره به لزوم بهره گیری مناسب از فرصت محدود خدمت به مردم توضیح داد: در سال جاری طرح های بسیار خوبی در حوزه شهری عملیاتی شده که نوید روزهای روشن را برای این شهر می‌دهد.

بر اساس این گزارش سرانه فضای سبز در آبادان برای هر نفر ۶ متر مربع است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8680

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت