تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

عزم شهردار برای رفع مشکل دیرینه شهروندان اهوازی

  • کد خبر : 10431
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۰۴
عزم شهردار برای رفع مشکل دیرینه شهروندان اهوازی
یکی از هدفگذاری های مدیریت شهری اهواز در دو سال گذشته، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بوده و در همین راستا اخیرا خبرهای خوبی از خرید اتوبوس و تاکسی شهری و انعقاد تفاهم نامه هایی در این زمینه منتشر شده است.

واقعیت این است که بدلیل مشکلات و کمبودهای انباشته کلانشهر اهواز در سالیان گذشته، شهروندان اهوازی از کمبود وسایل نقلیه عمومی رنج می برند. این موضوع ضمن آنکه تقاضای رفت و آمد درون شهری و استفاده از وسایل نقلیه شخصی را افزایش می دهد و باعث ایجاد ترافیک در ساعاتی از روز در برخی خیابانها می شود، به آلودگی هوا نیز دامن می زند.

سیاست درست شهردار اهواز برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی که مورد تحسین استاندار نیز قرار گرفته، نشان می دهد شهرداری بطور اصولی در تلاش برای رفع گره های زیست با کیفیت شهری در اهواز است و برخی از مشکلات و کمبودهایی که متاسفانه در ادوار مختلف کمتر مورد توجه بوده را هدف قرار داده است.

بنا به براوردها، به ازای هر هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد و اهواز نیازمند ۲۸ هزار صندلی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

خرید  ۱۳۰ دستگاه اتوبوس، انعقاد قرارداد خرید ۲۱۵ دستگاه دیگر و همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی برای ۲۲۰ دستگاه شامل یکصد دستگاه اتوبوس دوطبقه و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس معمولی نشان دهنده عزم جدی شهردار اهواز برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و رسیدن به میانگین کشوری است.

با تحقق این آمار، بخش زیادی از مشکلات شهروندان در مسیرهای مختلف شهر رفع خواهد شد رفت و آمد درون شهری مردم تسهیل می شود.

 

باید اذعان نمود که رفع کمبودها در این بخش، اقدامی اساسی و زیرساختی است و اگر در همه این سالها بجای هزینه های گزاف و بی سرانجام در بخش های مختلف بویژه مترو، خرید اتوبوس و تاکسی های شهری انجام می شد، امروز مشکلی بنام کمبود وسایل نقلیه عمومی در این کلانشهر وجود نداشت.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10431

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت