تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ:

طرح یارانه آموزش هنر برای مردم از سال آینده اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 10802
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۳:۴۰
طرح یارانه آموزش هنر برای مردم از سال آینده اجرایی می‌شود
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع اختصاص یارانه آموزش هنر برای مردم اشاره کرد و گفت: این طرح پیشنهادی قرار است سال آینده از طریق آموزشگاه‌های آزاد هنری عملیاتی و اجرایی شود.

محمدحسین اسماعیلی روز دوشنبه در نشستی با حضور مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در واقع توزیع یارانه آموزش هنر توسط آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام می‌شود.

وی گفت: براساس این طرح ابتدا آموزشگاه‌های هنری عضو طرح می‌شوند و مردم با مراجعه به آموزشگاه‌های عضو می‌توانند از تخفیفات ویژه که وزارتخانه پرداخت می‌کند از خدمات آموزشگاه‌های آزاد هنری بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، در دولت سیزدهم و وزارت ارشاد رویکردی جدی نسبت به حوزه آموزش شکل گرفته و طرح و برنامه‌های متعددی در این زمینه انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: عدالت آموزشی و فرهنگی در صدر کلان برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت ارشاد و ادارت آن قرار گرفته است که اجرای طرح آموزش “هنر برای همه” در کل کشور از جمله اقدامات این حوزه بوده است و خوزستان در اجرای این طرح به عنوان استان برتر شناخته شد.

اسماعیلی با اشاره به مطالبات و مشکلات آموزشگاه‌های آزاد هنری بیان کرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری، موسسات فرهنگی، کانون‌های تبلیغاتی باید در وهله نخست بپذیرند که بخش خصوصی هستند و پس از گرفتن مجوز باید برنامه اقتصادی خود را در نظر داشته باشند، چشم دوختن به بخش دولتی برای تهیه ملزومات اولیه نگاه دقیق و درستی نیست.

وی کمک‌های وزارت ارشاد به آموزشگاه‌های آزاد هنری را صرفا در زمینه موضوعات حقوقی، اداری و حمایت‌های خاصی ذکر کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد به وجود نمونه‌های موفق آموزشگاه‌های آزاد هنری به رغم مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: طرحی برای احصای نمونه‌های موفق در دست انجام است تا تجربیات آن‌ها به عنوان الگو در اختیار آموزشگاه‌داران کشور قرار گیرد.

خبر خوش؛ طرح یارانه آموزش هنر برای مردم اجرایی می‌شود 

کیفیت و محتوای آموزشگاه‌های آزاد هنری مطلوب نیست

اسماعیلی از آماده کردن برنامه جامع تحولی برای حوزه آموزش هنر خبر داد و گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری از نظر کیفیت و محتوا در وضعیت مطلوبی نیستند چراکه محتوا و سرفصل یکپارچه برای آموزشگاه‌های آزاد هنری وجود ندارد بر همین اساس برنامه تحولی شامل تدوین استانداردها، سرفصل‌های آموزشی و منابع متحدالشکل برای همه آموزشگاه‌ها در صدر اقدامات قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد بیان کرد: بیش از ۶ هزار آموزشگاه آزاد هنری در سراسر کشور فعال است که شبکه گسترده‌ای از ظرفیتی بزرگ و ارزشمند را تشکیل می‌دهد.

وی توضیح داد: امیدواریم با نگاه و رویکرد جدید وزارت ارشاد اتفاقات خوبی برای آموزشگاه‌های هنری کشور رقم بخورد.

اسماعیلی همچنین در بخش دیگر سخنان خود به اصلاح آیین‌نامه آموزشگاه‎ها، مالیات آموزشگاه‌ها، نهایی شدن رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها، نحوه صدور مدرک و مجوز، ساماندهی کارت صلاحیت تدریس در آموزشگاه‌ها، ابلاغ تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری، برگزاری جایزه ملی آموزش هنر برای آموزشگاه‌ها و مفاخر در سال آینده، فعال شدن جشنواره‌های حوزه آموزشگاه‌ها و اعلام فراخوان طرح المپیاد هنر تا پایان سال، راه‌اندازی لیگ هنری در کشور با حضور تیم‌های آموزشگاهی، ساماندهی آزمون‌های مهارتی به صورت آنلاین برای نخستین بار پرداخت.

خبر خوش؛ طرح یارانه آموزش هنر برای مردم اجرایی می‌شود 

اعطای ۱۷۰میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص اعطای تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر گفت: سال گذشته ۱۷۰میلیارد ریال تسهیلات در سامانه‌های مختلف همچون خود اشتغالی، تحفه و کارا پرداخت شده است.

مجید منادی با بیان اینکه در زمینه اعطای تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نگاه سلیقه‌ای وجود ندارد بر حمایت از طرح‌ها و برنامه‌ تاکید کرد و گفت: اعتبارات جدول ۱۷ ویژه طرح‌ها است که به موسسات فرهنگی و هنری تعلق می‌گیرد و تاکنون به ۱۲۰ طرح از ۹۸ موسسه از طریق اعتبارات جدول ۱۷ تسهیلات پرداخت شده است.

وی همچنین به پیگیری برای بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز اشاره کرد و گفت: مساله موزه هنرهای معاصر اهواز از طریق دادگستری و مراجع قضایی در حال پیگیری است هر چند وارد مسیر پر پیچ و خمی شده است اما همه تلاش خود را برای برگرداند موزه بکار گرفته‌ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر تعامل با آموزشگاه‌های آزاد هنری تاکید کرد و افزود: آموزشگاه‌های هنری به دلیل پوشش سطح وسیعی از جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان از اهمیت بالایی برای ما برخوردار هستند که امیدواریم با برنامه‌هایی که در این زمینه در حال انجام است ارتباط و همگرایی با آموزشگاه‌ها افزایش یابد.

استان خوزستان ۱۵۷ آموزشگاه آزاد هنری فعال است که از این تعداد هفت آموزشگاه هنرهای تجسمی، ۱۲ آموزشگاه هنر خوشنویسی، ۶۱ آموزشگاه موسیقی، ۹ آموزشگاه هنر ‌نمایش، چهار آموزشگاه هنرهای سنتیرا شامل می‌شود و تاکنون ۱۹۸ کارت صلاحیت تدریس نیز صادر شده است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت