تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

طرح دستیار فناور ایجاد اشتغال پایدار در کسب و کارها را به دنبال دارد

  • کد خبر : 6174
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
طرح دستیار فناور ایجاد اشتغال پایدار در کسب و کارها را به دنبال دارد
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح دستیار فناور، دستاوردهای مطلوبی را به دنبال داشته که ایجاد مهارت و اشتغال پایدار از جمله اهداف این طرح مهم محسوب می‌شود.

به گزارش بهین خبر و به نقل از ایرنا دکتر امید رضایی فر یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست با روسای دانشگاه‌های خوزستان در محل پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: دوره دوم طرح دستیار فناور با امتیازها و شرایط جدیدی فراخوان داده شد که تا آخر هفته جاری تمدید شده است.

وی افزود: دانشجویان از مقطع کاردانی تا دکترا می‌توانند با درخواست واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، دوره کارآموزی ۶ ماه را در این مراکز طی کرده و مورد حمایت مالی قرار گیرند.

رضایی فر با اشاره به دستاوردهای مطلوب دوره قبل طرح دستیار فناور با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و اشتغال پایدار ۵۰۰ نفر ابراز امیدواری کرد: برگزاری دوره جدید زمینه مطلوبی را برای ارتقای بیشتر حوزه مهارت و اشتغال دانش بنیانی فراهم می کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اولویت‌های معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: قرار است در مجموعه فناوری به سیاست واحد در اجزای مختلف این زیست بوم برسیم که ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت را از طریق پارک‍‌های علم و فناوری تقویت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های مناسب این حوزه، توان حمایت‌های مالی در حد ظرفیت های قانونی و آیین نامه‌ای وزارتخانه‌ها و میزان نیازمندی، امکان ارتباط و اتصال مناسب وجود دارد و همچنین ماموریت محور کردن فضاهای حوزه فناوری نیز از موضوعات اساسی به شمار می‌رود.

رضایی در خصوص وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور ابراز امیدواری کرد: این شرکت‌ها با هماهنگی پارک‌های علم و فناوری می توانند ظرفیت‌های مضاعفی را از حوزه‌های تسهیلاتی دریافت کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: در استان‌ها ظرفیت میزبانی و سرویس‌دهی مناسب به شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد به گونه ای که حدود یک چهارم از شرکت‌ها در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند.

وی در ادامه در خصوص پردیس‌های علم و فناوری اضافه کرد: این واحدها به سمت مشترک بودن با رقابت صحیح حرکت کنند به گونه‌ای که محدودیت در مالکیت، مدیریت و برندسازی نداشته باشند.

رضایی به طرح ملی ترویج کارآفرینی اشاره کرد و گفت: این طرح جدید در مرحله ثبت نام قرار دارد و دانشگاهیان می توانند با ۱۰ میلیون ریال، دوره‌های کارآفرینی را طی کرده و به متخصص یا کارآفرین تبدیل شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان به دانشگاهیان تاکید کرد قبل از ارائه مقاله و دفاع از پایان‌نامه بر روی ثبت مالکیت فکری آن موضوع تمرکز کنند.

در این نشست نمایندگان دانشگاه‌های خوزستان پیشنهادات و چالش های مختلفی را مطرح کردند که راه‌اندازی ستادی برای هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها،پارک علم و فناوری و تشکیل پردیس علم و فناوری دریا از جمله این موضوعات بود.

منبع خبر ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت