تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3
رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای شهر اهواز:

طرح جامع فضای سبز اهواز ۳۰ سال پیش به‌روزرسانی شده است

  • کد خبر : 9342
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۱۶
طرح جامع فضای سبز اهواز ۳۰ سال پیش به‌روزرسانی شده است
رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز بر لزوم اجرای طرح مطالعات جامع فضای سبز اهواز تاکید کرد و گفت: به‌روزرسانی این طرح آخرین بار در سال ۷۲ انجام شده است و این وضعیت یعنی نگاه ناصحیح و اولویت چندمی به حوزه فضای سبز.

محمدمهدی مطیعی در مراسم آغاز کاشت درختان نخل مثمر در شهر اهواز که امروز (۷ آبان‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: موضوع فضای سبز را باید در کارها در اولویت قرار دهیم. متاسفانه نگاه در حوزه فضای سبز این است که کاری ندارد و زمین را صاف می‌کنیم و بذر می‌کاریم.

وی افزود: با حساسیت ویژه‌ای این موضوع را احیا کردیم تا اگر قرار است در حوزه فضای سبز کاری انجام شود، با رعایت تمام ملزومات باشد و پیوست پایدار داشته باشد بنابراین اولویت‌بخشی در حوزه فضای سبز، شکل‌گیری نگاه صحیح به این موضوع است.

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز گفت: ریل‌گذاری در مورد کاشت هوشمند یعنی اهتمام بر کاشت با رعایت پایداری‌، در دستور کار قرار گرفته است بنابراین باید تناسب اقلیمی در کشت گونه‌ها رعایت شود. از سوی دیگر بر بومی بودن گونه نیز تاکید داشته‌ایم.

وی افزود: همچنین گفتمان‌سازی در خصوص هرس درختان انجام شده است. به محض مطرح شدن موضوع هرس درختان، استفاده سنگینی در شهر رخ می‌داد و با قلع و قمع درختان مواجه می‌شدیم بنابراین پای کار این مسأله ایستادیم و با جدیت، آن را کاهش دادیم.

مطیعی افزود: در راستای احیای کمربند سبز اهواز نیز اقداماتی انجام شده است. کمربند سبز اهواز یک گمشده در شهر است و تنها اسم آن بر زبان آورده شده است و در حال تبدیل پیگیری این موضوع به گفتمان هستیم. در این خصوص شهرداری اهواز کاری را که قانون‌گذار بر عهده‌اش قرار داده را انجام داده است. فراز و فرودهایی داشته‌ایم اما کار خوب بوده است. باید این موضوع به مطالبه تبدیل شود تا شرکت‌های آلاینده که وظیفه دارند، در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به این موضوع ورود کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز با اشاره به اقداماتی که باید انجام شود، گفت: بیش از دو سال است که همواره بر اجرای طرح مطالعات جامع فضای سبز تاکید داشته‌ام؛ به‌روزرسانی این طرح آخرین بار در سال ۷۲ انجام شده است و این وضعیت یعنی نگاه ناصحیح و  اولویت چندمی به حوزه فضای سبز.

وی افزود: طرح مطالعات اجرا و توسعه شبکه آب خام نیز ذیل طرح مطالعات جامع فضای سبز است که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.

مطیعی گفت: تکمیل هوشمندسازی منجر به پایداری و با صرفه‌تر شدن ایستگاه‌های پمپاژ آب خام موجود نیز باید انجام شود. راه‌اندازی حداقل دو پروژه تصفیه فاضلاب و استفاده از آن برای فضای سبز نیز باید انجام شود که دو سه منطقه برای انجام این کار مشخص شده است. همچنین اولویت شهردار و خدمات شهری شهرداری اهواز در موضوع فضای سبز باید تجهیز و توسعه زیرساخت ها باشد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت