تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
2
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان:

طرح جامع ستاد گردشگری استان هفته‌ آینده تدوین می‌شود

  • کد خبر : 7947
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۰۶
طرح جامع ستاد گردشگری استان هفته‌ آینده تدوین می‌شود
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که باید زیرساخت‌هایی را برای توسعه گردشگری خوزستان فراهم کنیم، گفت: طرح جامعی را ستاد گردشگری استان به دستور استاندار خوزستان و با همکاری محوری اداره کل میراث فرهنگی ارایه داده که تا هفته‌ آینده تدوین می‌شود.

عبدالله افرازه‌شهاوند در آیین نکوداشت روز جهانی جهانگردی و گردشگری که در هتل پارس اهواز برگزار شد، با بیان این‌که خوزستان ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری دارد که به مراتب قوی‌تر از نفت و گاز این استان است، اظهارکرد: با استفاده و بهره‌برداری صحیح، دستاوردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی از این حوزه خواهیم داشت.

 وی تصریح کرد: در حوزه تسهیلات همکاری لازم را برای تشویق بخش خصوصی انجام خواهیم داد.

افرازه‌شهاوند با بیان این‌که استان خوزستان در پنج تا شش حوزه می‌تواند ظرفیت‌های بسیار بزرگی را بالفعل برساند، توضیح داد: در حوزه گردشگری طبیعت، گردشگری آبی، گردشگری تاریخی، گردشگری مذهبی‌ـ‌فرهنگی این استان ظرفیت‌های متعددی دارد که باید با برنامه‌ریزی صحیح مورد استفاده قرار گیرند.

او خاطر نشان کرد: از تمام شهرستان‌های خوزستان به جز هفتکل رودخانه عبور می‌کند. بدین معنی که خوزستان جغرافیای بسیار پهناوری را دارد که منحصربفرد است.

وی با تاکید بر این‌که گردشگری قطعا باید پیوست و سود اقتصادی داشته باشد، یادآوری کرد: خوزستان ظرفیت‌های ارزش افزوده بسیاری دارد و لازم است به صورت ویژه در این حوزه برنامه‌ریزی انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌ها، ارایه خدمات جانبی و ایجاد اشتغال در این حوزه نیاز به سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری دارد، گفت: بخشی از سیاست‌گذاری، طراحی و برنامه‌ریزی آن به عهده دولت و بخشی از آن به عهده بخش خصوصی است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت