تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
ياسين کاوه پور خبر داد :

طرح تفکیک پسماند از مبداء به زودی در آبادان آغاز می شود

  • کد خبر : 6511
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
نخستین طرح تفکیک پسماند از مبدا ویژه دانش آموزان با همکاری و مشارکت ادارات آموزش و پرورش، محیط زیست، مرکز بهداشت و سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان خاتمه یافت.

به گزارش بهین خبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان؛ امروز (یکشنبه ۷ خردادماه) طی آئینی با حضور شهردار آبادان، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، سرپرست راهنمایی و رانندگی، نماینده آموزش و پرورش و محیط زیست، جمعی از مسئولین شهری، دانش آموزان و معلمان، اختتامیه نخستین طرح تفکیک پسماند و اجرای طرح ترافیک در مدارس آبادان در سالن آمفی تئاتر مرکز بهداست این شهر برگزار شد.

در فاز اول این طرح به دانش آموزان پنج مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به صورت پایلوت و مربیان، آموزش های لازم جهت کاهش حجم و تفکیک پسماندهای تولیدی ارائه گردید.

یاسین کاوه‌پور در این آئین، با تبریک دهه مبارک کرامت اظهار کرد: امیدوارم نسل جدید و آینده سازان این مرز و بوم بتوانند جامعه خوبی را بسازند.

شهردار آبادان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت ادارات آموزش و پرورش، معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و همچنین سازمان مدیریت پسماند شهری شهرداری آبادان در اجرای طرح تفکیک پسماند در مدارس، افزود: خوشبختانه در راستای تفکیک زباله و همچنین تبدیل این سرمایه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست به نحو احسن اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی پسماند شهری را طلای کثیف خواند ‌و تصریح کرد: این سرمایه در راستای حفظ محیط زیست بسیار مهم است و می طلبد پسماند در مبداء از جمله محلات، مدارس و یا منازل تفکیک شود تا بتوانیم به نحو احسن پسماندها را به سرمایه تبدیل کنیم تا این نعمت خدادادی به آلودگی محیط زیست منجر نشود.

کاوه‌پور با بیان اینکه باید این سرمایه را دوباره به چرخه بازیافت برگردانیم، یاد آور شد: در بحث شهرداری تلاش داریم برای گسترش این حوزه از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده کنیم که امید می رود در کنار نسل جدید بتوانیم این کار را گسترش دهیم.

وی از آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدا طی روزهای آینده در شهر آبادان خبر داد و بیان کرد: با توجه به بکارگیری پیمانکار جدید این حوزه در سطح شهر آبادان که فعالیت خود را شروع کرده است به زودی طرح تفکیک پسماند از مبداء را آغاز خواهیم کرد.

شهردار آبادان گفت: در این زمینه نیز دستگاه هایی با استفاده از علم جدید و دانش بنیان ایجاد شده، ضمن اینکه ظاهرا این ماشین آلات در بوشهر شروع به کار کردند، این دستگاه ها می توانند حتی زباله های تلخ را هم به مواد قابل استفاده و ارزشمند تبدیل کنند.

وی ادامه داد: در شهر آبادان دستگاه پردازش پسماند در مقصد وجود دارد، ضمن اینکه میزان کمی از این زباله ها در مبدا تفکیک می شوند، اما در مقصد باید این کار انجام شود که در مقصد ما هم تفکیک و هم تولید را داریم.

کاوه‌پور از تولید کود کمپوس پس از تفکیک زباله های تر در شهر آبادان خبر داد و عنوان کرد: این کود در بحث توسعه فضای سبز می تواند کمک بسزایی به شهر و شهرداری نماید.

وی اتفاقات و حوادث زیست محیطی امروزی را زنگ خطری برای جامعه و کره زمین خواند و بیان داشت: طی روزهای گذشته خبری منتشر گردید و پیش بینی شده است که زمین در پنج سال آینده به گرم ترین دمای ممکن خواهد رسید و این نیز بر اثر اتفاقات زیست محیطی است که باعث فرونشست زمین بر اثر کم شدن آب های زیرزمینی می شود.

شهردار آبادان اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات زیست محیطی و بهداشتی و همچنین حمایت از انجمن های مردم نهاد این عرصه، مخاطرات زیست محیطی را به حداقل برسانیم.

وی با ابراز امیدواری از ادامه برگزاری همایش و برنامه‌های زیست محیطی، خاطر نشان کرد: شهرداری آبادان وظیفه اجتماعی و‌ قانونی خود را در حمایت از محیط زیست با قدرت و مستمر انجام خواهد داد.

یاسین کاوه پور در پایان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال اقدامات مناسبی در شهر آبادان اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، همچنین در این آئین به دانش آموزان، مربیان و دست‌اندرکاران این طرح لوح سپاس اهدا شد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت